Kolau permet que els més petits tinguin presència i molta visibilitat a internet
L’empresa californiana, fundada per un jove de Balaguer, ofereix a pimes i micropimes eines digitals senzilles per fer un web i tenir bon posicionament a Google
Només cal un ordinador, saber arribar fins a Google, teclejar www.kolau.es i començar a fer el web amb les eines que ofereix Kolau que, a més, l’indexarà en els primers llocs del navegador. L’empresa californiana fundada pel català Daniel Sánchez Mola posa al servei de les petites empreses tot el necessari perquè elles mateixes es puguin dissenyar el seu lloc web, sense necessitat de tenir cap coneixement informàtic ni de saber com posicionar-lo a la xarxa.
Daniel, nascut a Balaguer el 1982, va arribar als EUA amb 18 anys, fascinat pel que s’estava fent a Silicon Valley. “Em vaig apuntar a l’Institut Català d’Ensenyament Secundari a Distància, estudiava a l’Starbucks i vaig fer els exàmens al consolat espanyol.” Va ser el primer català que es va examinar de selectivitat a l’estranger, a l’Instituto Cervantes de Nova York. Es va llicenciar en relacions internacionals a la California State University, a Los Angeles, perquè volia ser diplomàtic, però la crisi financera el va fer tornar al món de les start-up, on ja havia treballat mentre estudiava.
“Fa cinc anys estàvem fent senderisme amb la meva dona a la muntanya Ko’olau, a l’illa d’O’ahu, a Hawaii. Parlàvem del moviment “fes-ho tu mateix”, de les tecnologies que en formen part i ens vam adonar que no n’hi havia cap que permetés a una empresa petita fer-se un web i posicionar-se a Google. Aquí va néixer la idea de Kolau”, explica en Daniel. En tornar a San Francisco, va endegar el projecte després de comprovar que el temps, els coneixements informàtics i el cost frenaven les micropimes i pimes de ser més presents a la xarxa. “Això ho elimina el moviment «fes-ho tu mateix»”, diu.
Seguint el ‘Bootstrapping’.
Quatre anys després del seu naixement, Kolau és líder en els mercats de parla hispana (Llatinoamèrica i l’Estat espanyol). L’abril de l’any passat, l’Organització dels Estats Americans (OEA) va convidar Kolau al VI Diàleg d’altes autoritats pimes, celebrat al Salvador, perquè presentés la tecnologia davant dels seus ministres d’Economia. “El resultat va ser molt bo. Vam crear el pla de digitalització Mipyme, l’aliança publicoprivada més gran feta mai per ajudar les petites empreses en la digitalització i el comerç electrònic.” En els últims mesos, s’ha fet el llançament d’aquest pla al Salvador, Xile, el Paraguai, Jamaica, Hondures, Costa Rica, Guatemala, Colòmbia i Mèxic. “Treballar amb governs de l’OEA ens permet impulsar una agenda de digitalització i comerç electrònic molt ambiciosa”, assenyala en Daniel.
És això el que vol fer a partir d’ara. “Moltes petites empreses tanquen gairebé sense saber per què. Altres veuen com cada dia tenen menys clients presencials. Cal estendre la consciència social perquè tots ells entenguin que si no es digitalitzen no tenen gaire futur”, alerta en Daniel, que recorda que a l’Estat espanyol hi ha 3,1 milions d’empreses, el 98,9% de les quals tenen fins a deu treballadors, “i més de la meitat, el 55%, tanca abans del tercer any de vida, segons un informe de l’OCDE”. D’altra banda, assegura: “Sabem que més d’un 70% dels consumidors de l’Estat espanyol que entren a Google a cercar productes tenen la intenció de comprar, i malgrat la xifra, només un 20% de les pimes de l’Estat tenen comerç electrònic i menys de la meitat, lloc web propi.” Aquesta és la bretxa que Kolau vol trencar.