Economia

Seat arriba a un acord amb els sindicats sobre el segon ERTO que aplicarà a partir del 27 d’abril

L’expedient afectarà d’inici a 9.300 treballadors, que cobraran un complement de la prestació de fins al 80% del sou

Seat arriba a un acord amb els sin­di­cats sobre el segon Expe­di­ent de Regu­lació Tem­po­ral de l’Ocu­pació (ERTO) que apli­carà des que es va decre­tar l’estat d’alarma. L’expe­di­ent tindrà vigència a par­tir del 27 d’abril, data de la tor­nada a la feina de la fàbrica, que ha estat sense pro­duir cot­xes des de l’inici del con­fi­na­ment.

D’inici, més de 9.300 tre­ba­lla­dors de l’auto­mo­bilística esta­ran inclo­sos en aquest ERTO que no serà de força major sinó per cau­ses orga­nit­za­ti­ves. Segons l’acord, l’empresa com­ple­men­tarà la pres­tació de deso­cu­pació fins al 80% del sou. A més, el per­so­nal amb fills menors de 14 anys tindrà pri­o­ri­tat a l’hora de ser inclòs a l’ERTO i, en canvi, s’esta­blirà un “cri­teri de des­a­fec­tació” pels majors de 53 anys.

La tor­nada a la feina serà gra­dual, en funció dels volums de pro­ducció que puguin assu­mir els cen­tres pro­duc­tius. A l’inici de la segona fase, tor­na­ran a la feina més del 40% del per­so­nal, men­tre l’ERTO encara afec­tarà 6.700 per­so­nes. En la ter­cera fase, l’expe­di­ent tem­po­ral encara estarà vigent pel 33% de la plan­ti­lla, és a dir, 3.500 tre­ba­lla­dors. Aquest procés pot durar fins a 8 set­ma­nes.

Durant la pri­mera set­mana d’estat d’alarma i de con­fi­na­ment gene­ral de la població, SEAT va regis­trar un expe­di­ent tem­po­ral al·legant una causa de força major pels seus 14.800 emple­ats i la pro­ducció de vehi­cles ha estat atu­rada des de lla­vors.

Durant el temps d’apli­cació de l’estat d’alarma, la com­pa­nyia va des­a­fec­tar de l’ERO una part de la plan­ti­lla que es va dedi­car a dis­se­nyar i fabri­car apa­rells de res­pi­ració assis­tida per a les UCI.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.