Societat

Bargalló descarta les mascaretes a infantil i aules amb separacions marcades a terra com a França

El conseller d’Educació afirma que al setembre caldrà buscar nous espais i més professorat per adaptar l’escola a les ràtios i les noves mesures per la Covid-19

Assegura que el curs començarà el 14 de setembre com estava previst

El con­se­ller d’Edu­cació, Josep Bar­galló, ha des­car­tat les mas­ca­re­tes a les clas­ses d’infan­til i també aules amb sepa­ra­ci­ons entre alum­nes mar­ca­des a terra com a França. “Els alum­nes d’edu­cació infan­til ani­ran sense mas­ca­reta. I els d’edu­cació primària, si res­pec­ten les distàncies, tam­poc la neces­si­ta­ran”, ha asse­nya­lat aquest dis­sabte Bar­galló al pro­grama El suple­ment de Cata­lu­nya Ràdio.

Pel que fa a la tor­nada a l’escola al setem­bre, que asse­gura es man­tindrà el 14 de setem­bre com estava pro­gra­mat, el con­se­ller ha expli­cat que caldrà “fer una recerca d’espais suple­to­ris i més pro­fes­so­rat ” per adap­tar-se a les ràtios d’alum­nes i a les mesu­res de distància de segu­re­tat i higi­ene que cal seguir per la Covid-19.

El con­se­ller d’Edu­cació ha defen­sat un cop més el retorn aquests 15 dies de juny d’una part de l’alum­nat i ha asse­gu­rat que les esco­les tenen els recur­sos i els espais sufi­ci­ents per per­me­tre-ho. “Al juny, la presència de l’alum­nat als cen­tres serà volun­tari. A banda, les clas­ses no es mas­si­fi­ca­ran perquè molts alum­nes deci­di­ran no venir”, ha afir­mat Bar­galló.

El con­se­ller ha asse­gu­rat que la diver­si­tat d’opi­ni­ons sobre obrir o no ara les esco­les era diversa, però que calia pren­dre una decisió. Un con­sens que asse­gura que sí que hi ha de cara al setem­bre, que ja s’està pla­ni­fi­cant des del depar­ta­ment i els cen­tres edu­ca­tius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.