Economia

Uns 400 productors integren ‘Pagesia a casa’, un projecte d’Unió de Pagesos que tindrà continuïtat

Del pagès al domicili sense cap intermediari

Tot i que les ini­ci­a­ti­ves de venda directa han sovin­te­jat arran de l’epidèmia de la Covid-19, una d’elles, Page­sia a casa , del sin­di­cat agrari Unió de Page­sos (UP), suma uns números espec­ta­cu­lars, ja que ja s’hi han agre­gat prop de 400 pro­duc­tors d’arreu del país i el nom­bre de con­su­mi­dors ins­crits al web ja supera els 10.000, un web que va tenir més de 400.000 visu­a­lit­za­ci­ons el pri­mer mes de vida. A més, segons con­firma el res­pon­sa­ble d’orga­nit­zació d’UP, Car­les Vicente, aquesta és una ini­ci­a­tiva que ha vin­gut per que­dar-se. De fet, aquests dies el sin­di­cat ha enques­tat els pro­duc­tors i els con­su­mi­dors i la valo­ració els engresca a cer­car fórmu­les per millo­rar una eina “ara sen­zi­lla”. Més de 3.000 con­su­mi­dors han res­post a les pre­gun­tes i han apos­tat, sobre­tot, per poder agre­gar coman­des, fent el ser­vei més sos­te­ni­ble, una idea en què el sin­di­cat agrari, segons con­firma Vicente, ja tre­ba­lla. Pel que fa als pro­duc­tors, han apro­fi­tat l’enquesta per dema­nar una millora estètica.

Vicente ha expli­cat: “A UP ja havíem tre­ba­llat el tema de poder fer una venda directa a casa ins­pi­rats en un model italià, i fa qua­tre o cinc anys es va enge­gar un pro­jecte, però la page­sia no va res­pon­dre, era un canal que lla­vors es veia com­pli­cat.” “Amb l’arri­bada de la Covid-19 –hi afe­geix Vicente– i el tan­ca­ment del canal de venda de res­tau­ració, i al prin­cipi els mer­cats muni­ci­pals i tot, vam reen­ge­gar, amb una eina sen­zi­lla que volia ser un punt de tro­bada entre els pro­duc­tors i els con­su­mi­dors .”

La ini­ci­a­tiva es va posar en marxa el 3 d’abril i el seu fun­ci­o­na­ment és molt sen­zill. Els pro­duc­tors que for­men part de Page­sia a casa són pro­fes­si­o­nals agra­ris que ofe­rei­xen 90 pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat. Per ins­criure-s’hi només han d’omplir un for­mu­lari amb les dades per­so­nals, els pro­duc­tes que ofe­reix, les comar­ques on podrà ser­vir, quina opció de paga­ment habi­lita per al cli­ent i a través de quins canals vol que el con­su­mi­dor s’hi posi en con­tacte. Per efec­tuar un comanda, el con­su­mi­dor ha de selec­ci­o­nar la comarca on vol rebre-la i, a con­ti­nu­ació, els pro­duc­tes, que estan divi­dits en cinc cate­go­ries: fruita, ver­dura, carn, flor i planta orna­men­tal i altres. Una vegada esco­llit el pro­duc­tor o els pro­duc­tors a qui com­prar, l’usu­ari ha de faci­li­tar el nom, el cor­reu electrònic i la població, com a requi­sit per acce­dir a la infor­mació de con­tacte del pro­duc­tor. A par­tir d’aquí, és el pro­duc­tor el que deter­mina les con­di­ci­ons de la com­pra: sis­tema de paga­ment, si hi ha com­pra mínima, el trans­port i l’entrega, entre altres de pos­si­bles. Per aca­bar, la transacció es fa exclu­si­va­ment entre pro­duc­tor i con­su­mi­dor, sense que el sin­di­cat ni cap altre inter­me­di­ari hi inter­vin­guin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.