Focus

Broomx

L’estreta línia entre la virtualitat i el món real

El pro­jec­tor MK Player 360 de Bro­omx Tec­ho­lo­gies ha creat una rea­li­tat immer­siva plug&play que et fa par­ti­ci­par del món vir­tual com si fos real. Immersió plena amb els ulls des­pu­llats, sense haver de posar-te unes ulle­res de visió 3D. L’start-up va néixer a Bar­ce­lona fa cinc anys per ini­ci­a­tiva de Ser­rano Brot­hers -Diego i Pedro-, jun­ta­ment amb Ignasi Capellà, Sergi Lario i Xavi Vinaixa. El pro­jec­tor de rea­li­tat vir­tual que van llançar fa dos anys al mer­cat és únic al món i per­met viure experiències immer­si­ves 4D en espais reals. “El sis­tema és fàcil d’ins­tal·lar i no neces­sita man­te­ni­ment”, explica Capellà.

La rea­li­tat immer­siva de Bro­omx ja la uti­lit­zen diver­ses cade­nes hote­le­res –Cata­lo­nia, Melià i Mar­ri­ott–, reco­ne­gu­des fir­mes de dife­rents sec­tors –Skoda, Toyota, Vice, Adi­das, Per­nod Ricard i Docomo–, uni­ver­si­tats dels EUA i el Minis­teri de Salut cana­denc, que l’aplica des de fa més d’un any a les teràpies que es rea­lit­zen en residències geriàtri­ques i clíniques de malalts men­tals.

Aquest any van deci­dir obrir seu a Madrid, Lon­dres i Nova York, i apro­fun­dir la mirada cap als mer­cats asiàtics ja que: “Vam supo­sar que se’n sor­ti­rien abans d’aquesta crisi sanitària”, asse­nyala Capellà. Crei­xen sense parar en l’àmbit inter­na­ci­o­nal a través de part­ners locals. A hores d’ara en tenen divuit, una xifra que han sabut doblar en els últims mesos. Estan a punt d’obrir show­ro­oms a Tòquio, Xan­gai, Seül i a la turística illa core­ana de Jeju. Hong Kong, a través del pro­jecte d’inno­vació hote­lera Tomor­row guest room, també està a punt de for­mar part d’aquesta llista.

La inno­vació de Bro­omx creix i anun­cia el pri­mer sis­tema end-to-end per a stre­a­mings immer­sius. “Qual­se­vol pot gra­var un esde­ve­ni­ment amb una càmera ama­teur 360 graus i enviar les imat­ges en temps real al pro­jec­tor –situat en qual­se­vol indret–, que les repro­duirà de manera immer­siva, donant als par­ti­ci­pants la pos­si­bi­li­tat d’interac­tuar entre ells”, explica Capellà. Bro­omx va tan­car una segona ronda d’inversió a finals del 2019, amb 2 mili­ons d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.