Empreses

Referències exclusives per al despatx

Zyx distribueix marques de papereria i d’oficina que sumen 1.000 anys d’història

Tenim més de 1.000 referències de material escolar i objectes de regal
marc vilaseca
fundador de zyx ideas

L’empresa bar­ce­lo­nina Zyx Ideas dis­tri­bu­eix des del 1999 objec­tes de pape­re­ria i arti­cles per a ofi­cina i des­patx. La pecu­li­a­ri­tat és que aquesta empresa de caràcter fami­liar, que dona feina a cinc tre­ba­lla­dors i fac­tura 1 milió d’euros, repre­senta mar­ques espe­ci­a­lit­za­des de molta tra­dició. “Hem de pen­sar que l’experiència i tra­jectòria d’aques­tes fir­mes, la majo­ria ale­ma­nyes i suïsses, sumen més de 1.000 anys d’història”, explica Marc Vila­seca, fun­da­dor i pro­pi­e­tari de la dis­tribuïdora cata­lana. Només cal veure l’ale­ma­nya Kaweco, que va néixer el 1883 i que el 1908 ja va posar un repre­sen­tant dels seus pro­duc­tes de lli­bre­ria a Bar­ce­lona.

El res­pon­sa­ble de l’empresa cata­lana asse­gura que ofe­rei­xen als cli­ents un pro­ducte exclu­siu, de qua­li­tat i ecològic. L’altra pecu­li­a­ri­tat és que, en les més de 1.000 referències que dis­tri­bu­eix, “en la seva columna ver­te­bral hi ha el dis­seny”, afirma Marc Vila­seca, per això el mate­rial de lli­bre­ria ser­veix tant per a l’estu­di­ant com per al món de l’empresa i, sens dubte, per a aque­lles per­so­nes que vul­guin com­prar un objecte per fer un regal.

Zyx Ideas no ven direc­ta­ment al con­su­mi­dor final, sinó que ho fa a través de pape­re­ries dis­tribuïdores, les de barri o cen­tres espe­ci­a­lit­zats en regal. Una de les pecu­li­a­ri­tats de Zyx és ofe­rir la pos­si­bi­li­tat de per­so­ni­fi­car el regal. És a dir, poder posar un logo o el nom de l’empresa en una ploma esti­logràfica o altres pro­duc­tes. Això, ho fan les fir­mes que pro­du­ei­xen, com ara Divine Design, Dux, Coc­coina, Brun­nen, Ensso, Kaweco, Stan­dard­graph i Zenith, totes repre­sen­ta­des per la firma cata­lana.

Zyx Ideas va fer una ampli­ació de les seves ins­tal·laci­ons ara fa qua­tre anys per poder emma­gat­ze­mar millor tots els pro­duc­tes. Fonts de l’empresa afir­men que ara durant tres o qua­tre anys tindrà superfície sufi­ci­ent per guar­dar tot el mate­rial, més de 1.000 referències. Sigui com sigui, si en pics de feina aquest espai no és sufi­ci­ent, lla­vors es llo­guen espais per poder enca­bir-hi tots els pro­duc­tes. El pro­pi­e­tari de Zyx Ideas diu que, tot i les referències més usu­als, si hi ha un cli­ent que fa una petició que surt d’allò més habi­tual, la suma de totes les mar­ques que repre­senta podria arri­bar fins a les 40.000.

Els preus dels objec­tes, la majo­ria de dis­seny, de la dis­tribuïdora bar­ce­lo­nina poden anar dels 2 euros d’un lla­pis de fusta pin­tada amb pin­tura ecològica als 1.000 euros d’una ploma esti­logràfica de sèrie limi­tada amb plomí d’or.

Amb la covid-19, Zyx Ideas s’ha vist afec­tada perquè alguns del seu cli­ents han hagut de tan­car por­tes. Però ha apro­fi­tat aquest temps per adap­tar el catàleg en digi­tal i les coman­des també es poden fer de manera digi­ta­lit­zada. “I hem apro­fi­tat per actu­a­lit­zar la nos­tra base de dades”, explica Marc Vila­seca. De setem­bre a desem­bre és la millor època tant per a la venda de mate­rial esco­lar com per a tot allò més pen­sat com a regal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.