Glovo vol créixer més enllà del menjar amb lliurements en menys de 30 minuts
La plataforma invertirà 20 milions el 2021 però no preveu augmentar la flota de repartidors ni canviar la política laboral
Glovo invertirà 20 milions d’euros en 2021 per créixer més enllà del menjar a domicili amb una proposta de lliurament de tot tipus de productes del comerç local en menys de 30 minuts i sense cost addicional. “Volem que l’usuari tingui la mateixa sensació de servei que quan obre una aixeta a casa i raja aigua de forma automàtica”, ha dit Daniel Alonso, responsable de Q-Commerce. Glovo no preveu incrementar la flota de repartidors ni canviar la seva política laboral: “Aquestes comandes compensen molt bé les nostres hores vall del lliurament de menjar de tal manera que pensem que més que expandir la flota serà una expansió de les hores de feina”, segons afirma Alonso.
La nova unitat de negoci que Glovo ja venia provant des del 2018, tindrà un desenvolupament similar al de la restauració,. D’una banda, acords amb firmes locals tant en alimentació com de qualsevol altra categoria comercial. I després, la creació d’espais propis o dark stores, que són supermercats només per al repartiment, a l’estil de les dark kitchens per a la restauració. En aquests magatzems estratègicament ben situats, Glovo pot ajustar millor l’operativa per reduir els temps de lliurement a 20 minuts i sense compra mínima per al servei de franc. La intenció és passar de 20 localitzacions d’aquest tipus a unes cent als 22 països on opera a finals del 2021. En aquelles dates, s’hauria d’haver assolit els 40 milions d’euros de facturació mensual en aquesta nova línia de negoci.
En l’actualitat, ja es fan uns 9 milions de comandes anuals, amb creixements del 318% en un any.