Empreses

Proppos aixeca 750.000 euros

La firma està especialitzada en el reconeixement de menjar mitjançant intel·ligència artificial

Prop­pos, espe­ci­a­litzda en reco­nei­xe­ment de men­jar mit­jançant intel·ligència arti­fi­cial, ha tan­cat una ronda de 750.000 euros lide­rada per BStar­tup de Banc Saba­dell, i en què també hi ha par­ti­ci­pat Wayra Espa­nya, el hub d’inno­vació de Telefónica.

L’objec­tiu de Prop­pos és millo­rar el ren­di­ment dels res­tau­rants gràcies a l’ús del big data per agi­lit­zar cues, espe­ci­al­ment en hores punta, millo­rant l’experiència de com­pra i la pro­duc­ti­vi­tat. Prop­pos Fast­pay, la pri­mera solució de la star­tup, ja ha estat imple­men­tada mit­jançant pro­ves pilot en locals líders del sec­tor food ser­vice, com cafe­te­ries o res­tau­rants de men­jar ràpid.“El nos­tre objec­tiu és posi­ci­o­nar Prop­pos a nivell euro­peu com a líder en el reco­nei­xe­ment de men­jar mit­jançant intel·ligència arti­fi­cial, apor­tant solu­ci­ons d’alt valor afe­git al sec­tor del food ser­vice”, afirma Nil Salomó, CEO i cofun­da­dor de Prop­pos. “Amb aquesta ampli­ació de capi­tal pre­te­nem con­so­li­dar-nos a nivell naci­o­nal i donar els pri­mers pas­sos a nivell inter­na­ci­o­nal”.

Amb aquesta inversió, Banc Saba­dell i Wayra apos­ten per poten­ciar el desen­vo­lu­pa­ment d’un pro­jecte empre­sa­rial cen­trat en apor­tar solu­ci­ons d’alt valor afe­git al sec­tor de pro­ducció i dis­tri­bució d’ali­ments, equips i ser­veis. La ronda, en què també han par­ti­ci­pat agents públics com Neo­tec, de CDTI, i Star­tup Capi­tal, d’ACCIÓ, té com a objec­tiu impul­sar el desen­vo­lu­pa­ment d’aquesta tec­no­lo­gia amb altres líders en el sec­tor de food ser­vice per tal de con­so­li­dar aquesta solució com líder a Europa pel que fa a solu­ci­ons de self-checkout mit­jançant intel·ligència arti­fi­cial. Jose Manuel Carol, direc­tor ope­ra­tiu de BStar­tup Banc Saba­dell, valora d’aquesta manera l’ope­ració: “La res­tau­ració avança cap a la digi­ta­lit­zació amb l’ús de tec­no­lo­gies que per­me­ten d’opti­mit­zar pro­ces­sos, millo­rar la presa de deci­si­ons i, sobre­tot, millo­rar l’experiència de com­pra del cli­ent, i en aquest sen­tit cre­iem que la solució de Prop­pos aporta valor dife­ren­cial al sec­tor”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.