Empreses

Cupido tria equip

Cinc professionals formen part de l’equip. Sincromed ha adoptat eines de gestió per ser una organització àgil i orientada a la innovació

Pot­ser no figura en cap manual bàsic d’empre­ne­do­ria, però quan Diana Gas­set va començar a defi­nir l’equip amb què havia de fer rea­li­tat la seva empresa es va dei­xar acon­se­llar pel seu cor. Res de con­trac­tar els ser­vei d’una firma cer­ca­pro­me­ses, ni de posar cap anunci pels canals con­ven­ci­o­nals. En certa manera, es podria dir que ja feia temps que els can­di­dats for­ma­ven part del seu dream team par­ti­cu­lar: “Són per­so­nes amb qui he coin­ci­dit al llarg de la meva car­rera i de qui m’he ena­mo­rat pro­fes­si­o­nal­ment”, asse­nyala. Tenia els noms i només va haver de loca­lit­zar-les i seduir-les amb el pro­jecte. “Totes van dir que sí”, afirma amb satis­facció.

Les cinc –totes elles són dones– for­men des del desem­bre pas­sat l’equip fun­da­dor de Sin­cro­med, una empresa que ofe­reix acom­pa­nya­ment en totes les fases de cre­ació d’un nou medi­ca­ment o com­ple­ment ali­men­tari. “Des de la con­cepció de la idea, l’R+D, els assaigs, l’esca­lat per pro­duir-lo, fins a arri­bar a l’ater­ratge en el mer­cat, tenim en compte el dis­seny de l’envàs o el com­pli­ment de tot el marc regu­la­dor vigent en cada país, és a dir el cos nor­ma­tiu que defi­neix el sec­tor.” En defi­ni­tiva, el que vin­dria a ser un pro­jecte “claus en mà”.

A més, Sin­cro­med és un exem­ple d’intra­em­pre­ne­do­ria. Diana Gas­set, engi­nyera química, era la direc­tora tècnica i d’ope­ra­ci­ons de Sin­cro­farm, una CMO (con­tract manu­fac­tu­ring orga­ni­za­tion), que desen­vo­lupa i pro­du­eix medi­ca­ments i com­ple­ments ali­men­ta­ris per a per­so­nes i ani­mals. Aquest labo­ra­tori de Cor­nellà de Llo­bre­gat tre­ba­lla per a ter­cers i forma part del grup empre­sa­rial Feliu (Dis­tri­bu­ci­o­nes Feliu i Packa­ging Feliu). Gas­set explica que la idea que va donar lloc a Sin­cro­med va ser ini­ci­a­tiva d’ella i que va comp­tar amb el suport dels socis del grup. La spin-off apro­fita tota l’experiència i el conei­xe­ment que el hol­ding ha adqui­rit al llarg de més de trenta anys d’existència en tota la cadena de valor del pro­ducte. Ara bé, en aquells àmbits en què el know how és feble, Sin­cro­med té pre­vist tan­car ali­an­ces amb altres empre­ses o ins­ti­tu­ci­ons. És el cas de la recerca o del regu­lació inter­na­ci­o­nal, espe­ci­al­ment en els pro­duc­tes de dietètica. A diferència del món dels medi­ca­ments, en què tot és més clar, hi ha una certa har­mo­nia i fir­mes espe­ci­a­lit­za­des, en el camp dels com­ple­ments ali­men­ta­ris hi ha molta feina per fer. Sin­cro­med vol lide­rar una xarxa inter­na­ci­o­nal que faci­liti l’expor­tació d’aquests pro­duc­tes entre països. De ben segur que no fal­ta­ran bones dosis de dopa­mina per ena­mo­rar els socis estran­gers

Gas­set avança que les pre­vi­si­ons de negoci ja s’han vist supera­des gràcies a la bona aco­llida de la pro­posta en un sec­tor que valora la rapi­desa d’arri­bar al mer­cat perquè cui­dar la salut està de moda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.