Empreses

Creen a Barcelona el grup d’eSports més gran d’Europa

La barcelonina Big C i GHME, de Singapur, es fusionen per crear una gran plataforma europea per al sector dels esports electrònics

La pla­ta­forma bar­ce­lo­nina d’eSports Bar­ce­lona Inter­na­ti­o­nal Gaming Cen­ter (Big C) i la seva homòloga de Sin­ga­pur Gamers Hub Media Events (GHME), han deci­dit unir for­ces i han creat BIGC X GHME, que cobeja esde­ve­nir el grup d’esports electrònics de referència a Europa.

El nou grup acu­mula més de 140 esde­ve­ni­ments orga­nit­zats amb una base de 250.000 juga­dors (100.000 gamers en actiu), 5.000 juga­dors pro­fes­si­o­nals, 300 influ­en­cers a Europa i Ori­ent Mitjà, 150 mili­ons d’espec­ta­dors únics, una comu­ni­tat de segui­dors a les xar­xes que supera els 5 mili­ons i més de 800 hores de con­tin­gut audi­o­vi­sual de pro­ducció pròpia. També han repar­tit pre­mis en efec­tiu per valor de 750.000 dòlars. El nou grup vol cobrir les neces­si­tats de la indústria dels eSports amb un eco­sis­tema inte­gral, en què es fusi­o­na­ran tec­no­lo­gia, infra­es­truc­tura, estratègia i cre­a­ti­vi­tat per con­nec­tar mar­ques, juga­dors, edi­tors de jocs, cre­a­dors de con­tin­gut i espec­ta­dors. Entre els ser­veis que s’ofe­ri­ran hi haurà tor­ne­jos (online i offline), esde­ve­ni­ments amb influ­en­cers, llançaments, pre­sen­ta­ci­ons, cre­ació de con­tin­gut o asso­ci­a­ci­ons entre desen­vo­lu­pa­dors i edi­tors de jocs.

“Tenim una base sòlida a Ori­ent Mitjà orga­nit­zant els prin­ci­pals esde­ve­ni­ments d’esports online i offline tre­ba­llant amb les mar­ques més impor­tants. L’asso­ci­ació amb el Big C ens obre la porta al mer­cat euro­peu amb un ser­vei inte­gral per les empre­ses que es dedi­quen a la indústria del gaming”, explica Saad Khan, fun­da­dor i soci gerent de Gamers Hub Media Events, que també assu­mirà la mateixa funció al nou pro­jecte empre­sa­rial.

A Europa hi ha apro­xi­ma­da­ment 715 mili­ons d’usu­a­ris de vide­o­jocs, el que es tra­du­eix en el 51% del total de resi­dents del con­ti­nent. Mal­grat aquesta enorme popu­la­ri­tat, només el 3% dels ingres­sos mun­di­als d’aquest sec­tor reper­cu­tei­xen en empre­ses euro­pees. Dins del món dels vide­o­jocs els eSports estan gua­nyant ter­reny, amb més de400 mili­ons d’espec­ta­dors al món i el seu debut com a moda­li­tat espor­tiva ofi­cial als Jocs Asiàtics de 2022 i als Jocs Olímpics de 2024.

Big C es defi­neix com una porta d’entrada entre el món real i el món dels vide­o­jocs. Un eco­sis­tema indus­trial que con­necta totes les parts interes­sa­des en els camps dels esports, els jocs i l’entre­te­ni­ment per a mille­ni­als i la Gene­ració Z. “Fins ara teníem un eco­sis­tema offline molt sòlid, però GHME ens per­metrà ampliar la part online amb enor­mes garan­ties. Ara serem capaços d’ofe­rir a les empre­ses una pla­ta­forma genèrica de tor­ne­jos amb una experiència com­pleta del món dels eSports i l’esport”, explica Jean Sebas­tian Ven­tura, fun­da­dor del Big C i que esde­vindrà CEO de la nova empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.