Empreses

Una app per localitzar el punts de recàrrega del vehicle elèctric

L’empresa Electromaps dissenya una plataforma que permet identificar els punts de recàrrega del cotxe elèctric a la UE

L’empresa cata­lana Elec­tro­maps ha desen­vo­lu­pat una apli­cació basada en algo­rit­mes d’intel·ligència arti­fi­cial per loca­lit­zar en temps real tots els punts de recàrrega per al vehi­cle elèctric, prin­ci­pal­ment a la Unió Euro­pea (UE) però també a la resta de món. Es tracta d’una pla­ta­forma col·labo­ra­tiva que per­met a l’usu­ari afe­gir i com­par­tir infor­mació, com per exem­ple iden­ti­fi­car un nou punt de recàrrega, actu­a­lit­zar un ser­vei o deter­mi­nar la forma de paga­ment.

El pro­jecte, que té per objec­tiu crear un marc pro­pici per al des­ple­ga­ment de la mobi­li­tat elèctrica a Europa, forma part del pro­grama Elec­tric Mobi­lity Europe de l’Hori­zon 2020 on hi han par­ti­ci­pat 15 països de la UE i dues regi­ons (Cata­lu­nya i el Pie­mont). Per desen­vo­lu­par aquesta apli­cació, Elec­tro­maps ha comp­tat amb el cofi­nançament d’ACCIÓ.

L’apli­cació ofe­reix infor­mació pre­cisa sobre la infra­es­truc­tura de les esta­ci­ons de càrrega euro­pees tant gratuïtes com de paga­ment, públi­ques o pri­va­des. A més, també fa reco­ma­na­ci­ons als usu­a­ris sobre les carac­terísti­ques dels con­nec­tors elèctrics, com el temps apro­xi­mat de recàrrega (càrrega ràpida o lenta), l’estona de mit­jana que roman­dran lliu­res o ocu­pa­des, el cost esti­mat segons la font d’ener­gia o el preu de l’ener­gia local.

L’empresa compta actu­al­ment amb 180.000 usu­a­ris finals i espera arri­bar a 200.000 a finals d’any, fet que suposa un crei­xe­ment del 100% des de l’inici del 2021. A més, l’empresa ha arri­bat a acords amb 750 proveïdors de punts de recàrrega entre admi­nis­tra­ci­ons i cor­po­ra­ci­ons públi­ques, com­pa­nyies elèctri­ques, peti­tes empre­ses i enti­tats del sec­tor de la mobi­li­tat elèctrica, entre d’altres.

Segons el cap de màrque­ting d’Elec­tro­maps, Jonan Bas­terra, “la nos­tra apli­cació pro­posa una mobi­li­tat elèctrica sense fron­te­res i per això hem uni­fi­cat en un sol sis­tema tots els punts de recàrrega per a vehi­cle elèctric”. Bas­terra afe­geix que “actu­al­ment el prin­ci­pal fre que tenen els usu­a­ris de vehi­cle elèctric és saber on són els punts de recàrrega. Poden saber els que ha col·locat l’Ajun­ta­ment del seu muni­cipi, però des­co­nei­xen si n’hi ha cap ins­tal·lat per una petita empresa al cos­tat de casa seva. Amb la nos­tra apli­cació això queda resolt”.

El model del negoci de l’empresa prové bàsica­ment de dues fonts. D’una banda de les empre­ses, enti­tats i admi­nis­tra­ci­ons que tenen con­trac­tat el software, i de l’altra, d’un per­cen­tatge que paguen els usu­a­ris cada vegada que fan una càrrega. Actu­al­ment, l’empresa està tre­ba­llant per ampliar els seus ser­veis i crear-ne de nous, com per exem­ple el de rou­ting, que per­metrà traçar un recor­re­gut en cotxe per Europa asse­nya­lant tots els punts de recàrrega dins l’iti­ne­rari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.