Emprenedors

La venda presencial ja no està sola

Growz és una consultoria de vendes que ha fet eclosió amb la pandèmia

La manera de ven­dre està can­vi­ant. El model híbrid que incor­pora noves tec­no­lo­gies a la pre­sen­ci­a­li­tat havia anat aga­fant posi­ci­ons en els dar­rers anys, però amb la pandèmia el procés s’ha avançat brus­ca­ment. De fet, la crisi sanitària va pro­vo­car que d’un dia per l’altre les empre­ses neces­si­tes­sin equips comer­ci­als amb noves habi­li­tats i estratègies inter­nes per a incor­po­rar la digi­ta­lit­zació comer­cial.

I enmig d’aquesta eclosió va néixer Growz, una con­sul­to­ria de ven­des que ajuda les com­pa­nyies a incor­po­rar les ven­des híbri­des (noves tec­no­lo­gies i comer­ci­a­lit­zació per­so­nal) al seu dia a dia. Growz, que s’havia anat ges­tant des de feia un parell d’anys, va veure la llum l’octu­bre del 2020, quan una nova onada de la crisi sanitària aga­fava força. “Nosal­tres no som una firma que es crea com a reacció a la pandèmia, ja veníem d’un procés de pre­pa­ració previ que va coin­ci­dir, casu­al­ment, amb la covid-19”, matisa Sergi Ramo, fun­da­dor de la firma.

De fet, el seu camí cap a la madu­ració com a empre­ne­dor es va enge­gar bas­tant abans. Ho va fer al llarg d’una tra­jectòria pro­fes­si­o­nal en el món de l’asses­so­ria de l’empresa en què Ramo va veure noves neces­si­tats als depar­ta­ments de ven­des.

Així que Ramo va idear que Growz no només ofe­ri­ria a les com­pa­nyies l’opció d’incor­po­rar la venda digi­tal, sinó la d’aju­dar-les a obrir nous canals de comer­ci­a­lit­zació, a defi­nir estratègies de venda i també a for­mar equips que anes­sin ali­ne­ats amb el nou model comer­cial.

El soci fun­da­dor de Growz explica que després d’anys com a con­sul­tor es va ado­nar que hi havia un buit al mer­cat que la con­sul­to­ria tra­di­ci­o­nal no estava cobrint. Per això, va deci­dir començar des de zero per res­pon­dre a la trans­for­mació digi­tal de les for­ces comer­ci­als des de l’agi­li­tat que dona una start-up.

La pandèmia, que va obli­gar a tan­car comerços i a reduir a mínims la venda pre­sen­cial, ha ani­mat les empre­ses a bus­car noves mane­res de posar el seu pro­ducte o ser­vei en el mer­cat, i aquest pano­rama ha impul­sat Growz com mai s’hau­rien pogut ima­gi­nar. “Ha estat un pri­mer any de boge­ria, hem tin­gut cli­ents des del pri­mer dia i el boca-ore­lla ens ha gene­rat una allau de coman­des”, explica Ramo.

Growz, amb seu a Bar­ce­lona, va obrir de seguida ofi­ci­nes a Madrid, San­ti­ago de Xile i Bogotà. Tant ell com la resta de l’equip que s’hi ha anat incor­po­rant ja havien tre­ba­llat amb el mer­cat lla­ti­no­a­me­ricà, i començar a fun­ci­o­nar amb una visió inter­na­ci­o­nal era inhe­rent al pro­jecte.

Ramo fa balanç d’aquest pri­mer any i asse­gura que el pit­jor ha estat sen­tir-se un home orques­tra en alguns moments i haver d’enge­gar simultània­ment les llums llar­gues i les cur­tes de la seva start-up .El millor, en canvi, ha estat con­fir­mar les seves sos­pi­tes que el procés de canvi en el model de ven­des del tei­xit empre­sa­rial anava a eclo­si­o­nar.

Per posar en marxa el pro­jecte van fer ser­vir fons pro­pis: “No volia depen­dre de ter­cers a l’hora de pren­dre deci­si­ons”, explica el fun­da­dor. Ara bé, no des­carta cap­tar capi­tal de ter­cers per garan­tir la nova fase de crei­xe­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.