Gran angular

Els consumidors avançaran les compres de Nadal al Black Friday per la crisi de subministrament

Tanmateix, segons els experts, les compres augmentaran fins a un 12% respecte de la campanya anterior, per l’estalvi acumulat per les famílies

Els con­su­mi­dors avançaran les seves com­pres de Nadal aquest Black Fri­day, el 26 de novem­bre vinent, per la por de que­dar-se -sense estoc, davant la crisi inter­na­ci­o­nal de sub­mi­nis­tra­ment, segons esti­men els experts.

Aquesta és l’opinió de Neus Soler, experta en con­sum i màrque­ting de la Uni­ver­si­tat Oberta de Cata­lu­nya (UOC), per a qui, “el con­su­mi­dor avançarà les com­pres de Nadal a aquest període davant la crisi de sub­mi­nis­tra­ment, per no que­dar-se sense existències, en comp­tes d’espe­rar a la cam­pa­nya nada­lenca, donat que l’espera no li garan­teix que final­ment obtin­gui el pro­ducte.”

Tot i que la crisi de sub­mi­nis­tra­ment ha rebai­xat les expec­ta­ti­ves sobre aquest Black Fri­day, el cert és que, segons Neus Soler, “l’aug­ment de les pos­si­bi­li­tats d’estalvi de les famílies a causa del con­fi­na­ment i les ganes de gas­tar després de tanta res­tricció repre­sen­ten bones dades per a aquesta cam­pa­nya.” Segons el Banc d’Espa­nya, fa tres tri­mes­tres que la riquesa de les famílies creix. Aug­men­ten els estal­vis i l’opti­misme res­pecte a la situ­ació gene­ral, segons l’Obser­va­tori Cete­lem d’octu­bre del 2021. Hom pre­veu que la des­pesa mit­jana durant aquest Black Fri­day serà d’entre 180 euros i 210 euros, segons un informe de Webloyalty i Goo­gle res­pec­ti­va­ment, entre un 20% i un 12% més alta que l’any ante­rior.

Això si, la crisi esmen­tada pot pro­duir que hi hagi menys pro­duc­tes, i menys des­comp­tes. Segons Cris­tian Cas­ti­llo, expert en logística de la UOC, “estem acos­tu­mats a veure molts pro­duc­tes amb rebai­xes molt atrac­ti­ves, però hem de tenir en compte que serà un Nadal atípic i no tin­drem la mateixa vari­e­tat de pro­duc­tes ni des­comp­tes a què estem acos­tu­mats; de fet, els preus poden arri­bar a pujar.” Val a dir que, segons un informe de Goo­gle, per al 36% dels con­su­mi­dors els des­comp­tes i pro­mo­ci­ons són un fac­tor clau en la seva com­pra i con­di­ci­o­nen la decisió final a la qua­li­tat i quan­ti­tat d’ofer­tes que rebin.

Hom pre­veu que aquest Black Fri­day s’enca­reixi per a segons quins pro­duc­tes i que hi hagi menys des­comp­tes que en altres èpoques. “Quan es va sor­tir de la crisi de la COVID-19, les empre­ses van assu­mir les des­pe­ses per reac­ti­var el con­sum, però al cap d’un any, i amb els preus de dis­tri­bució pels núvols, és evi­dent que no poden assu­mir aquest cost. Si, a més, hi sumem la pujada de preu de la llum o dels car­bu­rants, tot ple­gat acaba reper­cu­tint en el pro­ducte final i en els con­su­mi­dors, ja que el preu dels pro­duc­tes puja”, pun­tu­a­litza Cas­ti­llo. El final tam­poc no és gaire enco­rat­ja­dor, almenys a curt ter­mini: “Fins al final del 2022, sobre­tot depe­nent de com evo­lu­ci­oni la pandèmia en aquesta època hiver­nal, no acon­se­gui­rem sor­tir d’aquesta crisi tan greu”, adver­teix l’expert.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.