Salut

La Facultat de Medicina de la URV suspèn les classes presencials per un brot de Covid-19

L’origen del brot, amb una trentena d’alumnes contagiats, és una festa que es va fer fora de la universitat

Tots els positius tenen la pauta de vacunació completa i només un, el primer, ha manifestat símptomes

Un brot de Covid-19 amb una tren­tena de posi­tius ha obli­gat a sus­pen­dre les clas­ses i pràcti­ques pre­sen­ci­als a la Facul­tat de Medi­cina de Reus de la Uni­ver­si­tat Rovira i Vir­gili (URV).

L’ori­gen del brot és una festa que es va cele­brar el pas­sat 25 de novem­bre fora de la facul­tat. Un dels par­ti­ci­pants va pre­sen­tar símpto­mes i va aler­tar la resta de com­panys que hi havia assis­tit.

La URV ha posat en marxa un cri­bratge, sobre­tot estu­di­ants de 4t, 5è i 6è de Medi­cina, i ja s’han detec­tat una tren­tena més de con­ta­gi­ats entre els alum­nes. De tots els alum­nes que han donat posi­tiu fins ara, només ha pre­sen­tat símpto­mes el pri­mer. Tots tenen la pauta com­pleta de vacu­nació i alguns tenien cita per rebre la dosi de reforç aquesta set­mana, com a per­so­nal sani­tari. Es con­ti­nua fent PCR a tots els con­tac­tes direc­tes dels posi­tius.

La Facul­tat ha suspès les clas­ses pre­sen­ci­als i les pràcti­ques durant quinze dies. Fonts de la URV han expli­cat que la Facul­tat impar­tirà les clas­ses en línia i ha suspès les pràcti­ques clíniques fins al 12 de desem­bre. Es man­te­nen, però, els exàmens pre­sen­ci­als, si n’hi ha, per a aquells alum­nes que puguin acre­di­tar un resul­tat nega­tiu si han estat con­tac­tes estrets de com­panys con­ta­gi­ats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.