Empreses

Sundisa obre la línia de decorar vehicles comercials

La firma de solucions de comunicació visual està en procés de retornar al ritme d’activitat prepandèmia

El gran enlairament de l’empresa va arribar amb els Jocs Olímpics del 1992

Sun­disa, com­pa­nyia refe­rent en la impressió digi­tal, espe­ci­al­ment en solu­ci­ons de comu­ni­cació visual com ara lones de grans for­mats, ban­de­ro­les i tota mena de rètols per a inte­ri­ors i exte­ri­ors, vol basar el seu crei­xe­ment a curt ter­mini en l’entrada en el sec­tor de deco­ració de flo­tes de vehi­cles d’empre­ses comer­ci­als o de l’admi­nis­tració.

Aquesta ober­tura d’una nova línia de negoci té lloc, tal com asse­nyala Joan Rovira, que amb el seu germà Lluís va fun­dar l’empresa l’any 1981, ara que l’empresa es troba immersa en el procés de redreçament, després que la pandèmia fes caure les ven­des el 2020 fins a un 60% res­pecte de l’any ante­rior, després que molts esde­ve­ni­ments (fires, con­gres­sos i fes­ti­vals, entre d’altres) fos­sin can­cel·lats: “Hem pogut aguan­tar perquè som una empresa que sem­pre ha estat molt curosa amb la tre­so­re­ria, i ara estem recu­pe­rant volum.” I diu: “El cert és que no hem per­dut cli­ents, sinó que aquests havien dei­xat d’inver­tir l’any pas­sat, però ara obser­vem que de cara al 2022 s’estan sig­nant prou con­trac­tes per enten­dre que serà un any de recu­pe­ració.” Així mateix, Rovira con­firma que en els pròxims mesos se superarà l’ERTO que l’empresa va haver d’apli­car arran de la cai­guda de l’acti­vi­tat.

I, en con­seqüència, serà un temps pro­pici per a noves inver­si­ons en maquinària: “Això de la impressió digi­tal és com la tec­no­lo­gia dels mòbils, que contínua­ment es renova i cal estar al dia.” Rovira creu que la publi­ci­tat de suport físic, tant a l’exte­rior com a l’inte­rior, segueix gau­dint de bona salut i té molts anys de vida, en con­vivència amb els anun­cis de l’esfera vir­tual.

Actu­al­ment, el negoci de Sun­disa, amb planta a l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat des del 1994, es divi­deix en tres àmbits clars: en pri­mer lloc hi ha l’street marke­ting, que engloba lones de gran for­mat, deco­ració d’auto­bu­sos i ban­de­ro­les; d’altra banda, hi ha el suport publi­ci­tari a boti­gues, tant a apa­ra­dors com a l’inte­rior, i final­ment tenim els esde­ve­ni­ments. Amb tot ple­gat, a la seva car­tera de cli­ents hi ha noms tan des­ta­ca­bles com ara Fira de Bar­ce­lona El Corte Inglés, Grup Godó, VSA, Sani­tas, els ajun­ta­ments de Bar­ce­lona i Madrid, Damm, Banc Saba­dell, MNAC, Liceu de Bar­ce­lona, DHUB, Mobile World Con­gress, Pri­ma­vera Sound i Fes­ti­val de Cap Roig, entre d’altres. Entre la seva cli­en­tela, hi tenen un paper impor­tant les admi­nis­tra­ci­ons públi­ques i els par­tits polítics, que repre­sen­ten un 30-35% de la fac­tu­ració.

Sun­disa va expe­ri­men­tar el seu gran enlai­ra­ment el 1986, quan amb motiu de la cele­bració dels Jocs Olímpics, l’any 1992, va esde­ve­nir el proveïdor ofi­cial dels suports gràfics (ban­de­ro­les, reco­bri­ments de les gra­des, senyals) del gran esde­ve­ni­ment espor­tiu i de tot allò que feia referència als can­vis que expe­ri­men­tava la ciu­tat. Rovira recorda: “Vam tre­ba­llar molt amb l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona en l’ordre cul­tu­ral i l’anunci de la trans­for­mació urbanística que estava expe­ri­men­tant la ciu­tat.” En aquells temps va ser quan va fer el canvi d’era tec­nològica, pas­sant de la seri­gra­fia clàssica a la impressió digi­tal: “Ens vam sub­mer­gir en la impressió digi­tal, vam començar amb una impres­sora i ara en tenim nou.”

El 1993 va obrir dele­gació a Madrid, i això li ha donat molt recor­re­gut al mer­cat de tot l’Estat, on mate­ri­a­litza el 40% del seu negoci. Pre­ci­sa­ment, és pre­vist en els pròxims mesos reforçar la dele­gació de Madrid amb noves con­trac­ta­ci­ons de per­so­nal. Com diu Rovira: “A Madrid hi ha molta acti­vi­tat, i molts grans encàrrecs, com ara lones gegants de mar­ques com ara Huawei i Net­flix, ens arri­ben d’allà.”

Tot coin­ci­dint amb el seu 40è ani­ver­sari, Sun­disa ha rebut el reco­nei­xe­ment dels pre­mis Letra, guar­dons de comu­ni­cació visual i màrque­ting. Sun­disa ha rebut tres pre­mis en les següents cate­go­ries: Letra de Oro 2021 a la millor apli­cació d’imatge en un vagó de metro, fer­ro­car­ril o metro pel pro­jecte per a Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat; Letra de Oro a la millor apli­cació en la cober­tura d’un esde­ve­ni­ment pel pro­jecte del congrés inter­na­ci­o­nal NetApp Insight, cele­brat a la Fira de Bar­ce­lona, i el premi Selección Letra a la cate­go­ria Mis­cel·lània, pel canvi d’imatge de l’Empordà Golf Club.

Publicitat que descontamina

Sundisa ja fa temps que té consciència sostenibilista: un 60% més de lones 100% polièster, ús de tintes amb base d’aigua, reciclatge del vinil, transport amb cotxe elèctric... I ara arriba la descontaminació de les ciutats amb les lones de gran format. Mitjançant el tractament amb la tecnologia Pureti Print, que consisteix a impregnar la lona amb diòxid de titani, cosa que provoca un procés de fotocatàlisi en què l’oxigen i el vapor d’aigua de l’atmosfera netegen l’aire en descompondre el CO2.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.