Societat

Les baixes laborals per Covid es tripliquen en tres setmanes

Catalunya tanca l’any amb 79.400 empleats de baixa pel coronavirus

El nombre de treballadors contagiats o aïllats va créixer en 52.235 persones durant el mateix període

Les bai­xes labo­rals per covid gai­rebé es tri­pli­quen des del Pont de Desem­bre a Cata­lu­nya, que va tan­car el 2021 amb prop de 80.000 con­ta­gi­ats o con­tac­tes estrets aïllats perquè no estan vacu­nats, segons ha avançat TV3 i ha con­fir­mat l’ACN. Els tre­ba­lla­dors que no van poder anar a la feina per culpa de la covid eren 27.249 entre el 9 i el 16 de desem­bre, dada que pràcti­ca­ment es dupli­ca­ria en una set­mana amb 45.117 bai­xes regis­tra­des entre el 17 i el 23 de desem­bre. El ritme acce­le­rat de con­ta­gis per l’avenç de la vari­ant òmicron durant les feses de Nadal va fer pujar encara més les xifres i a finals d’any 79.484 tre­ba­lla­dors esta­ven de baixa per covid a Cata­lu­nya. Així, en tres set­ma­nes es van sumar 52.235 bai­xes labo­rals per covid.

La set­mana pas­sada el govern espa­nyol i les comu­ni­tats autònomes van deci­dir reduir de 10 a 7 dies l’aïlla­ment dels casos lleus i asimp­tomàtics de covid a causa de les carac­terísti­ques de la vari­ant òmicron, com ja havien fet altres països com Estats Units.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.