Emprenedors

Celebrar la vida més que plorar la mort

Iteralix crea una plataforma per organitzar homenatges als difunts

La mort és un fet vital que es viu amb una immensa tris­tesa en la nos­tra soci­e­tat. Aquesta per­cepció és la que volen cap­gi­rar Isaac Lori­ga­dos, Valen­tina Bevi­lac­qua i San­ti­ago Pérez, tres empre­ne­dors de Galícia, Itàlia i l’Uru­guai, res­pec­ti­va­ment, esta­blerts a Bar­ce­lona, que han creat la pla­ta­forma Ite­ra­lix, a través de la qual orga­nit­zen experiències per­so­na­lit­za­des per home­nat­jar els difunts.

L’embrió es va ges­tar el 2015, quan Isaac Lori­ga­dos, CEO de la start-up, va sen­tir la neces­si­tat de cele­brar el comiat d’un dels seus millors amics mort en acci­dent d’una manera més sig­ni­fi­ca­tiva. Va desen­vo­lu­par una pri­mera apro­xi­mació a Ite­ra­lix dins del seu tre­ball de final de màster, el 2019, un pro­jecte amb un doble ves­sant: gestió de l’herència digi­tal i cre­ació d’esde­ve­ni­ments per­so­na­lit­zats de comiat.

La pandèmia va actuar com a opor­tu­ni­tat per a ell. Va dei­xar la seva feina i es va llançar a empren­dre, començant el seu procés a la incu­ba­dora Demium, a Bar­ce­lona, on va conèixer qui seria la seva cofun­da­dora, Valen­tina Bevi­lac­qua, actual CMO de l’empresa, que també havia patit la pèrdua del seu pare dos anys abans.

Ella, afec­tada pel fune­ral imper­so­nal i asèptic que va rebre el seu pro­ge­ni­tor, va con­nec­tar imme­di­a­ta­ment amb la idea de can­viar la indústria de la mort que tenia l’Isaac. A l’entorn de la incu­ba­dora, men­tre es defi­nia el model de negoci i l’estruc­tura que neces­si­ta­ria, s’hi va unir el ter­cer fun­da­dor, el tecnòleg San­ti­ago Pérez, engi­nyer de sis­te­mes i CTO de la firma.

Van triar l’1 de novem­bre de l’any pas­sat, dia força sig­ni­fi­ca­tiu, per llançar la pla­ta­forma a tot l’Estat. Els tres fun­da­dors insis­tei­xen en el fet que “Ite­ra­lix no pretén reem­plaçar els fune­rals tra­di­ci­o­nals ni eli­mi­nar-los, sinó ofe­rir alter­na­ti­ves per recor­dar els difunts d’una manera molt més per­so­na­lit­zada, agra­da­ble i, fins i tot, fes­tiva per a aquell que ho vul­gui, home­nat­jant la vida que han tin­gut i no tan sols plo­rar la seva mort”, explica Lori­ga­dos.

El dia del seu llançament, Ite­ra­lix, que tre­ba­lla amb més d’un cen­te­nar de proveïdors de tots els sec­tors, ofe­ria 58 pro­pos­tes a 30 ciu­tats de 17 auto­no­mies, agru­pa­des en qua­tre cate­go­ries: Sea, Green, Gour­met i Urban. Poques set­ma­nes més tard, van incor­po­rar sis ciu­tats més i dues cate­go­ries noves a les seves experiències: Sky i la prèmium Dream. La pla­ta­forma ja dis­posa, només ence­tar l’any, d’un total de 117 experiències, i les xifres crei­xen de manera con­ti­nu­ada.

L’equip d’Ite­ra­lix, que va obte­nir una inversió pre-seed de 100.000 euros per part del fons d’inversió Think Big­ger Capi­tal, que li va per­me­tre llançar el negoci al mer­cat, té oberta a hores d’ara una ronda d’inversió per acon­se­guir el seu pri­mer milió d’euros. Aquest finançament li ha de per­me­tre opti­mit­zar la pla­ta­forma, ende­gar una cam­pa­nya de màrque­ting a escala esta­tal i incre­men­tar l’equip, que actu­al­ment és de cinc per­so­nes.

“A Cata­lu­nya volem créixer en tot el ter­ri­tori però donant pri­o­ri­tat a Lleida, on ja anun­ci­a­rem nove­tats aquest pri­mer tri­mes­tre d’any”, explica Lori­ga­dos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.