Gran angular

Zoom Marques destaca el paper de l’audiovisual en els esdeveniments

La jornada anual que organitza el Clúster Audiovisual de Catalunya remarca que els esdeveniments estan guanyant molt protagonisme per a les marques

La dar­rera edició del Zoom Mar­ques, la jor­nada anual orga­nit­zada pel Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya, ha posat al cen­tre del debat el poder de l’audi­o­vi­sual en els esde­ve­ni­ments com a eina clau per a les mar­ques.

Sota el títol “Events&Brands”, la jor­nada orga­nit­zada amb la col·labo­ració de Foment del Tre­ball Naci­o­nal i l’Asso­ci­ació de Direc­tius de Comu­ni­cació Dir­com Cata­lu­nya, ha comp­tat amb ponents inter­na­ci­o­nals que han ana­lit­zat en una taula rodona els rep­tes i les inno­va­ci­ons del sec­tor audi­o­vi­sual i dels esde­ve­ni­ments en el con­text actual amb casos d’èxit a nivell mun­dial.

Durant la pandèmia, l’audi­o­vi­sual s’ha con­ver­tit en el suport essen­cial que ha garan­tit la cele­bració dels esde­ve­ni­ments en l’entorn digi­tal. Aquesta con­jun­tura ha acce­le­rat la digi­ta­lit­zació, amb l’explosió de nous ele­ments com els entorns vir­tu­als la rea­li­tat aug­men­tada o els platós en 3D que han supo­sat un revul­siu per al sec­tor audi­o­vi­sual i dels esde­ve­ni­ments. En aquest con­text, els esde­ve­ni­ments -en els seus nous models i for­mats- s’estan con­ver­tint en una eina fona­men­tal per a les mar­ques: un espai on con­nec­tar i esta­blir un vin­cle emo­ci­o­nal amb l’audiència, i fide­lit­zar-la, a través d’una experiència única i genuïna.

Com diu Car­los Henao direc­tor de màrque­ting de Sono Team, res­pecte del paper de la tec­no­lo­gia, “no només implica una major capa­ci­tat de gene­rar con­tin­guts i impac­tar audiències més grans, sinó que també suposa un canvi qua­li­ta­tiu: faci­lita la interac­ti­vi­tat entre assis­tents i les mar­ques, i millora la capa­ci­tat d’extreure mètri­ques i dades sobre el públic assis­tent, que és cada vegada més afí”.

Henao ha posat com a exem­ple el cas d’èxit de Gamergy, una de les tro­ba­des eSports més impor­tants d’Espa­nya que se cele­bra anu­al­ment a Ifema Madrid. Gamergy és el para­digma d’esde­ve­ni­ment pre­sen­cial mas­siu en què con­ver­gei­xen l’espai real i vir­tual, de gran atrac­tiu per a les mar­ques. De cara a tendències de futur, Henao pre­veu que els esde­ve­ni­ments tin­dran “ja no seran con­si­de­rats el germà petit de la comu­ni­cació” i que es con­so­li­darà la tran­sició cap a un model híbrid. A més, l’acte ha comp­tat amb la presència de d’Albert Grau, ceo de la pro­duc­tora PUCK, Car­los Ortet, ceo de Zoopa i Mike Black­man, direc­tor Gene­ral d’Inte­gra­ted Sys­tems Europe (ISE), la fira audi­o­vi­sual de referència mun­dial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.