Gran angular

Espanya, el segon estat europeu amb més demanda de professionals de l’energia

Un estudi d’IEB-Universitat de Barcelona situa l’estat només per darrera d’Alemanya, i per davant de França, Regne Unit i Itàlia

Espa­nya és el segon estat euro­peu amb més demanda de pro­fes­si­o­nals energètics, després d’Ale­ma­nya, i seguit de França, Regne Unit i Itàlia. Aquests cinc estats con­cen­tren més de la mei­tat dels nous llocs de tre­ball en tec­no­lo­gies ver­des, segons un ela­bo­rat per la Càtedra de Sos­te­ni­bi­li­tat Energètica de l’IEB-Uni­ver­si­tat de Bar­ce­lona.

Segons l’estudi, diri­git per Maria Teresa Costa, trans­for­mació tec­nològica, ener­gies reno­va­bles, eficiència energètica, finan­ces ver­des i sos­te­ni­bi­li­tat i ori­en­tació al cli­ent són les cinc espe­ci­a­li­tats més deman­da­des per les empre­ses energètiques en el marc de la tran­sició energètica actual.

Els pro­ces­sos que ha d’afron­tar el sec­tor energètic, com la des­cen­tra­lit­zació de la gene­ració, la incor­po­ració de noves tec­no­lo­gies energètiques i la digi­ta­lit­zació, “dona­ran lloc a nous per­fils pro­fes­si­o­nals, amb els ges­tors de demanda elèctrica produïda pels nous agents del mer­cat o nous pro­fes­si­o­nals amb una base tec­nològica forta i amb capa­ci­tat d’anàlisi de dades, que hau­ran de con­viure amb tre­ba­lla­dors amb per­fils mit­jans, en què l’espe­ci­a­lit­zació a través de la for­mació pro­fes­si­o­nals té un recor­re­gut llarg.”

El nou esce­nari tec­nològic està impul­sant nous per­fils pro­fes­si­o­nals com ara tècnics de pro­jec­tes en ener­gies reno­va­bles, espe­ci­a­lis­tes en xar­xes elèctri­ques a parcs eòlics, espe­ci­a­lis­tes en sis­te­mes foto­vol­taics, engi­nyers de dis­seny o experts en con­trac­tes de sub­mi­nis­tra­ment d’ener­gia. Així mateix, l’impuls a l’hidro­gen i la digi­ta­lit­zació de les xar­xes també està donant lloc a pro­fes­si­ons emer­gents com la de desen­vo­lu­pa­dor de pro­jec­tes d’hidro­gen verd, desen­vo­lu­pa­dor de dis­seny de xar­xes elèctri­ques intel·ligents o espe­ci­a­lista en inte­gració de tec­no­lo­gies d’emma­gat­ze­matge.

Com afirma Costa, en un con­text de recu­pe­ració soci­o­e­conòmica, des­car­bo­nit­zació i digi­ta­lit­zació de l’eco­no­mia, “la gene­ració neta de llocs de tre­ball verds haurà de ser el motor que per­meti reduir la desi­gual­tat i la pobresa a l’Estat espa­nyol, un país que compta amb ele­va­des taxes d’atur.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.