Natulim internalitzarà la producció de detergent en tires i fabricarà a Catalunya
La companyia, que ara produeix a la Xina i ven en línia, construirà una planta productiva el 2023 per donar resposta a un ambiciós pla de creixement
Natulim, dedicada a la comercialització en línia de detergent ecològic biodegradable en tires, preveu internalitzar la producció i construir una fàbrica pròpia a Catalunya. Ara com ara, el seu detergent el manufacturen a la Xina i després el venen a través d’una plataforma pròpia de comerç electrònic, però per poder dur a terme l’ambiciós pla de creixement que han dissenyat volen apropar la fabricació l’any vinent. A mig termini, la firma planeja vendre a grans supermercats i ampliar considerablement la seva cartera de productes.
Lluís Montull i David Weiss, fundadors de Natulim expliquen que mentre han estat comercialitzant directament al consumidor a través del comerç electrònic o a botigues petites, produir a la Xina els ha funcionat, però el salt que suposa entrar en la gran distribució i ampliar la gamma de productes requereix un major control del procés productiu.
David Weiss recorda que quan van desenvolupar el seu propi producte no van trobar a Europa cap empresa que tingués capacitat per a elaborar el seu detergent en tires. “Es tracta d’un procés molt particular que necessita una maquinària molt especialitzada, i ja no quedava cap productor que no fos al sud-est asiàtic”, diu
Els fundadors de Natulim asseguren que amb el seu pla de creixement pretenen donar resposta a la forta eclosió que s’espera en el mercat de detergent ecològic. “Hi haurà un moment en què tot el producte de neteja serà ecològic, i aleshores, nosaltres ja tindrem un posicionament com a marca”, preveu Weiss.
Particularitat.
L’altra particularitat amb què es va crear Natulim és l’original sistema de venda en línia. Tot i que es pot adquirir individualment, hi ha la possibilitat de compra per subscripció: cada mes i de manera automàtica es rep una caixa de detergent a casa. “Ara com ara tenim 20.000 subscripcions, de perfils molt diferents, des de senyores grans que amb aquest sistema eviten haver de carregar un envàs de detergent gran fins a d’altres que ens compren per una qüestió de sostenibilitat”, afirmen.
Internacionalització.
Després de França preveuen vendre a Portugal i aspiren a acabaran el 2022 amb presència a tot Centreeuropa, principalment a països com Alemanya, Bèlgica i Holanda.
El fet de vendre directament al consumidor i interactuar a través de la plataforma en línia permet a Natulim conèixer de primera mà les necessitats del mercat i els punts forts del producte. “Els qui compren ens demanen altres tipus de producte de neteja i nosaltres els escoltem i fem planificació en funció de les seves propostes”, explica Montull.
Natulim, que neix com una plataforma de venda en línia, sap molt bé que el client digital valora molt més la personalització, i els dos fundadors s’ocupen particularment de garantir una atenció tan propera com sigui possible. “Tenim una cura molt especial en tots els missatges que ens arriben i volem fer d’aquesta proximitat i personalització el nostre valor afegit”, explica Montull.
L’equip de Natulim està format per cinc persones, incloent els dos fundadors, i dos estudiants en pràctiques per a les tasques de màrqueting.