Empreses

Nino Álvarez obre la seva primera botiga a Madrid

La cadena de moda d’alta gamma per a l’home inverteix 1 milió d’euros en un espai a l’exclusiu barri de Salamanca que s’inaugurarà al març

L’any passat van augmentar la facturació en un 24% respecte al 2019

La firma de boti­gues de moda mas­cu­lina d’alta gamma Nino Álva­rez pene­trarà al març a l’exclu­siu barri de Sala­manca de Madrid amb un espai de 650 m² en una zona no espe­ci­al­ment comer­cial. La família Álva­rez, pro­pi­e­ta­ris de la cadena, sumarà així la seva quarta botiga i la pri­mera fora de Cata­lu­nya, que ha supo­sat una inversió d’1 milió d’euros, segons explica el fun­da­dor de la com­pa­nyia, Nino Álva­rez.

En un moment en què sem­bla que la venda en línia és l’única via de crei­xe­ment per al comerç, Nino Álva­rez aposta per impul­sar la seva presència comer­cial física i dife­ren­ciar-se amb el ser­vei i l’atenció indi­vi­du­a­lit­zada. “El pro­ducte que nosal­tres venem no és el que se sol adqui­rir per inter­net, perquè no és de marca ultra­co­ne­guda, ni els preus són bai­xos. Som un esta­bli­ment que té molt recor­re­gut en la venda off-line, perquè som una botiga amb un alt com­po­nent expe­ri­en­cial”, des­criu Nino Álva­rez.

Tot i això, no han renun­ciat a la botiga vir­tual, que van obrir l’any 2017 i que suposa, prin­ci­pal­ment, un suport per al cli­ent estran­ger que ha cone­gut la botiga en algun viatge a Bar­ce­lona. “El nos­tre és un cli­ent molt fidel, d’entre 35 i 60 anys, a qui li agrada la moda urbana espor­tiva de qua­li­tat i que vol sen­tir-se guapo”, diu Álva­rez.

Entrar a Madrid suposa un nou repte per a una firma cata­lana molt ori­en­tada a la moda esport ciu­tat d’alta gamma. “Madrid va uns anys al dar­rere de Bar­ce­lona en moda, i ara és el moment de ser-hi perquè és quan comen­cen a des­pren­dre’s de l’estil sas­tre­ria per sumar-se a una manera de ves­tir més moderna, més euro­pea”, diu Nino Álva­rez.

Sant Cugat, la pri­mera.

Ara com ara, dis­po­sen de dues boti­gues a Bar­ce­lona: una al car­rer Mun­ta­ner, que van obrir l’any 2003, i l’altra a la ram­bla Cata­lu­nya can­to­nada amb Aragó, un espai que ocu­pava l’històric comerç de que­viu­res Col­mado Quílez, on hi són des del 2015.

El seu ori­gen, però, va ger­mi­nar a Sant Cugat, on encara tenen la pri­mera botiga de moda per a home que va inau­gu­rar el mateix Nino Álva­rez, l’any 1970, quan era un jove empre­ne­dor en el món del tèxtil.

A la capi­tal del Vallès Occi­den­tal van arri­bar a tenir tres esta­bli­ments, cadas­cun ori­en­tada a un col·lec­tiu dife­rent (home, dona i jovent), fins que van deci­dir foca­lit­zar-se en la moda mas­cu­lina i van aca­bar tan­cant les altres dues.

Actu­al­ment, és el fill de Nino Álva­rez, Nacho Álva­rez, qui s’ocupa de les tas­ques de gestió de les boti­gues i qui ha lide­rat l’arri­bada a Madrid. El seu pare i fun­da­dor con­ti­nua estant al cap­da­vant de la firma des de la secció de com­pres i orga­nit­zació d’apa­ra­dors, prin­ci­pal­ment. “L’èxit d’aquest negoci està basat en un per­cen­tatge molt alt d’intuïció i visió de negoci i en un nivell d’endeu­ta­ment extern molt baix”, explica Nino Álva­rez, que asse­gura que la seva marca fa temps que no coneix la paraula crisi. “En els dar­rers vint anys sem­pre hem tin­gut tan­ca­ments d’exer­ci­cis en posi­tiu i amb crei­xe­ments de ven­des ascen­dents”, con­fessa.

De fet, ni en els pit­jors anys de la crisi finan­cera del 2008 i ni tan sols durant el fatídic 2020, la com­pa­nyia va seguir tenint uns balanços annu­als de crei­xe­ment

Opor­tu­ni­tats.

Álva­rez asse­gura que jus­ta­ment durant els anys en què la situ­ació econòmica glo­bal estava pit­jor, ells han apro­fi­tat per inver­tir, ampliar boti­gues, obrir-ne de noves o redis­se­nyar els inte­ri­ors. “L’home té un model de con­sum molt cen­trat en l’emoció, i les nos­tres boti­gues trans­me­ten opti­misme, no ens hem dei­xat empor­tar pel pes­si­misme i ens ha anat bé”, diu. Han tan­cat el 2021 amb una fac­tu­ració de 7 mili­ons d’euros, un 24% més que l’últim exer­cici com­pa­ra­ble, el 2019, que ja el van sal­dar amb un incre­ment de fac­tu­ració d’un 28%. Per als pro­pers exer­ci­cis, amb l’ober­tura a Madrid, pel mig, espe­ren seguir aquests rit­mes postius de ven­des.

NINO ÁLVAREZ

Facturació
7 M€
Treballadors
30
Any de fundació
1970
Els pares de Nino Álvarez van venir d’Extremadura quan ell era un nadó i van muntar la seva botiga de moda. Vinculat al món tèxtil des de ben petit, quan a penes tenia 18 anys va obrir el seu primer comerç de tèxtil. Durant uns anys va compaginar la tasca de botiguer amb la de dissenyador de moda.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.