El MWC i 4YFN tornen a Barcelona més connectats que mai
Del 28 de febrer al 3 de març, i amb un suport aclaparador de la indústria, els socis de la GSMA celebraran l’edició 2022 del Mobile World Congress (MWC) a Fira Barcelona Gran Via. Després de cancel·lar l’edició del 2020 a causa de la pandèmia i d’una edició reduïda i híbrida el 2021 –amb 20.000 assistents presencials i 100.000 de virtuals–, el MWC22 torna a créixer i a fer-se presencial en el seu camí cap a la recuperació de la normalitat. En l’edició d’enguany hi haurà més de 1.500 expositors i més d’un miler de ponents de 150 països, i s’espera doblar les xifres d’assistència de l’edició anterior. El lema d’enguany: Connectivitat desfermada.
El MWC, la fira i congrés més important a escala internacional no només del mòbil, sinó de tot el sector tecnològic, digital i de negocis, que reuneix les darreres novetats i tecnologia d’avantguarda juntament amb els visionaris més influents d’avui dia, també és l’esdeveniment més influent del món per a la indústria de la connectivitat. Al MWC, empreses líders mundials i els pioners comparteixen el lideratge més recent sobre la progressió i el futur de la connectivitat. Sense dubte, és el millor lloc per crear oportunitats de xarxa amb influents de la indústria mòbil, tecnològica i innovadora.
Barcelona acull el congrés des de la seva primera edició, el 2006, i des del 2011 ostenta la capitalitat mundial del mòbil. La implicació de la Generalitat en el manteniment del congrés i la capitalitat de Catalunya forma part de l’estratègia digital del govern, liderada pel Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori.
La participació de les empreses i entitats catalanes als espais del MWC del govern és gratuïta, per tal de donar suport al sector digital i a l’economia de congressos, malmesa per la pandèmia, i per impulsar la connectivitat i la innovació com a motors de l’economia digitals del país.
L’estand principal de la Generalitat al MWC22 incideix en el plantejament iniciat el 2019 per donar visibilitat i projecció a l’estratègia digital de país a través de la demostració d’algun projecte innovador impulsat pel govern. En aquesta edició, la proposta se centra en la connectivitat IoT i en l’aposta per la nova economia de l’espai a través de l’Estratègia New Space de Catalunya, com a sector ple d’oportunitats laborals, socials i econòmiques per a tot el país.
Enguany, un total de 52 empreses, entitats i centres tecnològics mostraran els seus serveis i solucions tecnològiques i innovadores als dos espais de què disposarà la Generalitat a la Fira (661 m² al Hall 4 C1). En aquest estand, tres de les entitats col·laboradores de l’Estratègia NewSpace de Catalunya –IEEC, ICGC i i2Cat– compartiran un espai diferenciat per mostrar i explicar els serveis de les missions amb nanonosatèl·lits de l’estratègia. Vint entitats, empreses i centres més estaran ubicats al Congress Square (195 m², al Hall 4 CS180).
Les emergents, a punt. En paral·lel, el govern també ha impulsat la presència de 36 start-ups al 4YFN (al Hall 6 17A, 17B, 32A i 32B), l’esdeveniment de referència internacional adreçat a les empreses emergents i a inversors del sector tecnològic.
El 4YFN celebra enguany la vuitena edició amb més de 4.000 milions d’euros en inversió disponibles, i comptarà amb la participació d’uns 300 ponents i més de 500 start-ups internacionals, de les quals més de 200 presentaran la seva idea de negoci per obtenir finançament dels principals fons.
La fira d’empreses emergents se centrarà en quatre temes clau: humanisme tecnològic, cultura i entreteniment, implementació i execució de programes empresarials i la figura dels fundadors. Entre els ponents més destacats de l’esdeveniment hi ha el cofundador de Glovo, Sasha Michaud; la directora del CCCB, Judit Carrera; el conseller delegat de Meetup, David Siegel, i la fundadora i consellera delegada d’Eticas Research Consulting, Gemma Galdón.
Suport incondicional de la indústria
Gairebé totes les grans empreses de telecomunicacions mantenen la seva participació al Mobile World Congress (MWC) d’enguany, després que moltes optessin per la presència en línia durant l’edició reduïda que la GSMA va organitzar el juny de l’any passat. Marques com Google, Vodafone, Orange, HTC, Huawei, Cisco, Twitter, Deutsche Telekom, Ericsson, Samsung, Nokia i Telefònica tenen els seus espais reservats des de fa mesos a la Fira de Barcelona, tot i que prendran les mesures sanitàries davant la persistència del virus de la covid-19, com també ho farà la mateixa organització. Les renúncies a participar al MWC22 menys esperades han estat les de Sony i Lenovo, que ja van fer saber el mes de gener que no llogarien espais a la Fira. Mentre Lenovo ha anunciat que hi hi participarà en format virtual, la japonesa Sony encara no ha confirmat si utilitzarà aquest canal.