Empreses

Splendid Foods fa servir la IdC per curar embotits

El grup elaborador d’embotits participa amb Eurecat en el projecte d’innovació tecnològica Embot-ITs

La previsió de l’empresa és que l’exportació suposi un 20% del volum de negoci

El grup ela­bo­ra­dor d’embo­tits Splen­did Foods, que engloba les mar­ques Can Duran, Exen­tis, El Ángel, Casa Sen­dra i Bofill Ecològica, ha acon­se­guit que l’apli­cació de la inter­net de les coses (IdC) s’hagi traduït en una millora de fins al 20% en el procés de curació de fuets i llon­ga­nis­ses, amb un impacte impor­tant en la com­pe­ti­ti­vi­tat.

L’empresa de Seva ha imple­men­tat, en col·labo­ració amb el cen­tre tec­nològic Eure­cat, un sis­tema de moni­to­ratge amb dis­po­si­tius IdC que recull les dades del procés de curació per pro­ces­sar-les i ana­lit­zar-les. Explica el CEO de Splen­did Foods, David Gar­cia-Gas­sull: “Als asse­ca­dors d’embo­tit se’ns gene­ra­ven uns núvols d’humi­tat i no enteníem per què pas­sava. Amb la imple­men­tació d’aquest sis­tema intel·ligent, podem reduir el temps del procés de curació tot man­te­nint la qua­li­tat del pro­ducte. En un mateix espai, podem curar 64.000 fuets en lloc de 44.000, i pas­sar de catorze a onze dies.” La ini­ci­a­tiva s’ins­criu en el pro­jecte Embot-ITs, en què, a banda d’Eure­cat i la firma de Seva, hi han par­ti­ci­pat el clúster INNO­VAC, l’engi­nye­ria Delsys i l’empresa Patel.

D’ençà que el 2010 David Gar­cia-Gas­sull va adqui­rir la històrica Can Duran, pal de paller de l’eixam de mar­ques que s’aixo­plu­guen sota Splen­did Foods, el seu crei­xe­ment ha estat prou sòlid: s’ha pas­sat de 6 a 19 mili­ons d’euros en ven­des, tot con­so­li­dant Can Duran com a segona de Cata­lu­nya i ter­cera de tot l’Estat entre les pre­ferències dels con­su­mi­dors de fuet i llon­ga­nissa. “Amb el parai­gua de Splen­did Foods cada marca pot tre­ba­llar còmoda­ment, sense dis­treure el públic: Can Duran per al gran con­sum i Casa Sen­dra, per als con­su­mi­dors més gur­mets i l’hos­ta­le­ria. D’altra banda, Bofill marca la diferència perquè són pro­duc­tes ecològics i Exen­tis, perquè estan ela­bo­rats sense al·lèrgens que puguin gene­rar into­leràncies.”

Gar­cia-Gas­sull rei­vin­dica: “Som espe­ci­a­lis­tes en fuet i llon­ga­nissa, la qual cosa pot­ser ens limita el crei­xe­ment, però ens posi­ci­ona fer­ma­ment en el mer­cat com a oferta de preu mitjà.”

A Splen­did Foods sem­pre han tin­gut com a divisa la inno­vació, la màxima: “Per què no ho fem dife­rent?”, ja sigui en la millora de pro­ces­sos o en la cre­ació de pro­duc­tes com el fuet Zero, pro­ce­dent de carn d’ani­mal que no ha estat trac­tat amb antibiòtics; fuets de gall dindi; arre­bos­sats de pebre o llon­ga­nis­ses axoriçades, entre d’altres.

Gar­cia-Gas­sull sem­pre atri­bu­eix la seva idea de “ges­ti­o­nar la com­pa­nyia de manera dis­rup­tiva” al fet que pro­cedís del sec­tor de la bri­oi­xe­ria con­ge­lada, ben dife­rent dins de l’àmbit ali­men­tari. En aquest sen­tit, recorda com van desen­vo­lu­par un sis­tema per lli­gar el fuet en tres posi­ci­ons, o una recent auto­ma­tit­zació de l’obra­dor per evi­tar que les cai­xes de carn trin­xada s’hagin de car­re­gar manu­al­ment.

El CEO de Splen­did Foods creu que la inno­vació és la via que els ha permès “ser reco­ne­guts com a pro­ducte de qua­li­tat i créixer a Cata­lu­nya, tota la franja medi­terrània, Madrid i la zona cen­tre, com a pas previ per afron­tar l’expor­tació a l’entorn euro­peu, on en aquests moments ja es genera el 15% del negoci, prin­ci­pal­ment a Europa, tot i que no es per­den de vista les pos­si­bi­li­tats que pot ofe­rir Àsia”. Splen­did Foods pre­veu que l’expor­tació arribi al 20% aquest 2022.

Del porc al pollastre ecològic

Els propietaris de Splendid Foods també han volgut posar a prova la seva capacitat emprenedora en una altra branca, l’aviram, amb ViuBé, elaborador de productes de carn de pollastre i gall dindi ecològics, que factura 5 milions d’euros i que ja és el primer de Catalunya. Fa pocs mesos va iniciar l’activitat en una nova nau d’elaborats de 2.600 m², que va suposar una inversió de 4,5 milions d’euros. En l’última edició de la fira Alimentaria (4-7 d’abril) van presentar tot un reguitzell de productes: croquetes, canelons, plats cuinats i congelats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.