Empreses

Vista juga la basa del teletreball per captar el talent des del 22@

El gegant nord-americà de la impressió en línia transforma les oficines tradicionals que té a Barcelona en espais de col·laboració La base local de la companyia cerca perfils a tot Europa

Les ofi­ci­nes que Vista –el gegant nord-ame­ricà de la impressió en línia per a pimes– té a Bar­ce­lona estan en plena trans­for­mació per adap­tar-se al tele­tre­ball, amb el qual la com­pa­nyia vol atreure el talent que neces­sita incor­po­rar i que ara no té. Suposa un canvi d’estratègia des que el 2007 va deci­dir ins­tal·lar al 22@ la seva seu euro­pea, la segona més impor­tant de la com­pa­nyia.

L’elecció de Bar­ce­lona, que com­pe­tia amb Lon­dres i Ams­ter­dam, va tenir en compte els cos­tos i la qua­li­tat de vida, atès que s’hi havien d’ins­tal·lar pro­fes­si­o­nals de tot Europa, espe­ci­al­ment a par­tir del 2012, quan Vista va tren­car amb l’estruc­tura ter­ri­to­rial i Bar­ce­lona va pas­sar a ser el cen­tre de decisió de diver­ses línies de negoci a escala glo­bal. Llo­renç Solà, direc­tor gene­ral d’una d’aques­tes àrees, la de pro­duc­tes pro­mo­ci­o­nals, explica que la plan­ti­lla de Bar­ce­lona va pas­sar dels 200 tre­ba­lla­dors als 320 que hi ha ara, d’un total de 360 a Espa­nya i un miler a tot el món, només d’ofi­cina: “Venir a Bar­ce­lona a tre­ba­llar era un somni per a molts euro­peus”, recorda.

Ho con­ti­nua sent, però la com­petència pel talent s’ha acar­nis­sat aquí i arreu. Vista —abans Vis­ta­print— neces­sita, sobre­tot, engi­nyers informàtics i experts en màrque­ting, però les facul­tats cata­la­nes no donen a l’abast, en part perquè Bar­ce­lona té un gran tei­xit de start-ups àvides d’aquests pro­fes­si­o­nals. En aquest con­text, la dis­puta de pro­fes­si­o­nals entre com­pa­nyies està a l’ordre del dia.

Fins ara, el prin­ci­pal argu­ment de cap­tació i retenció de talent de Vista era el fet de poder par­ti­ci­par des de Bar­ce­lona en pro­jec­tes d’escala inter­na­ci­o­nal, però a par­tir d’ara també per­su­a­di­ran amb el tele­tre­ball cent per cent que s’ha des­ple­gat amb la pandèmia i que ara és estratègic: “Volem fit­xar els millors allà on siguin”, subrat­lla Solà. La pro­posta és tre­ba­llar des de qual­se­vol lloc i venir a Bar­ce­lona a fer les tro­ba­des. Així, de les qua­tre plan­tes i els bai­xos que Vista tenia al parc empre­sa­rial 22@, n’hi ha algu­nes que s’han tan­cat i d’altres s’han trans­for­mat en espais amb zones comu­nes per al tre­ball en equip i la col·labo­ració.

A la seu de Vista a Bos­ton, el tele­tre­ball ha supo­sat la des­ban­dada de molts tre­ba­lla­dors, que han optat per tras­lla­dar-se a altres parts dels Estats Units, però s’espera que a Bar­ce­lona no sigui tan així. L’estratègia ja està donant resul­tats, i a Europa s’ha acon­se­guit fit­xar pro­fes­si­o­nals de pri­mer nivell gràcies a la pos­si­bi­li­tat del tele­tre­ball. Aquesta feina de cap­tació es fa prin­ci­pal­ment des de Bar­ce­lona, però també des de les ofi­ci­nes que la com­pa­nyia té repar­ti­des per altres països euro­peus. Paral·lela­ment, també s’està arri­bant a acords amb uni­ver­si­tats cata­la­nes per faci­li­tar la incor­po­ració d’alum­nes.

Cal pen­sar que la potència de Bar­ce­lona es jus­ti­fica pel talent i no tant pel mer­cat espa­nyol, que dins de la fac­tu­ració de Vista és molt reduït. Dels 1.500 mili­ons de dòlars que la com­pa­nyia va fac­tu­rar el 2021, Europa repre­senta un terç, amb el Regne Unit, Ale­ma­nya i França com els mer­cats més grans.

Des de Bar­ce­lona es lide­ren les uni­tats de pri­cing (política de preus), pro­duc­tes pro­mo­ci­o­nals, packa­ging i pla­ni­fi­cació immo­biliària.

VISTA

Facturació Global
1.500 M$
Treballadors
+ 7.000
Any de fundació
1995
Vista pertany a Cimpress, grup de personalització en massa, que factura 2.500 milions d’euros i cotitza al Nasdaq. Ha comprat el portal de dissenyadors 99designs.
L’activitat

Personalització massiva

Vista va ser fundada per Robert Keane a París el 1995 com un negoci per catàleg, i refundada a Boston uns anys després enfocada a Internet. Ofereix a la pime un servei de personalització del material promocional a un preu competitiu, gràcies a l’estandardització d’alguns processos com ara el disseny i la consolidació de les comandes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.