Empreses

Les autoescoles Hoy Voy opten pel cotxe elèctric

El grup, que començà a implantar la mesura a Barcelona, creu que en poc temps tots els vehicles amb què fan les pràctiques seran de zero emissions

Les previsions de facturació per a l’any 2023 són arribar als 20 milions d’euros

La cadena d’auto­es­co­les Hoy Voy, amb seu a Bar­ce­lona, incor­po­rarà el vehi­cle elèctric per a les pràcti­ques de con­duir. De moment, començaran amb una flota reduïda que els ha de ser­vir com a prova, i si fun­ci­ona ani­ran este­nent l’ús el cotxe verd a tots els seus cen­tres. “Som cons­ci­ents que tenir vehi­cles de ben­zina recor­rent les ciu­tats durant mol­tes hores té un cost medi­am­bi­en­tal, i ho volem solu­ci­o­nar”, explica Car­los Duran, direc­tor gene­ral i cofun­da­dor de la cadena. Duran augura que en poc temps tots els vehi­cles de les seves auto­es­co­les seran elèctrics, però abans hau­ran de resol­dre una limi­tació legal. Avui dia, la Direcció Gene­ral de Trànsit (DGT) pro­hi­beix que un con­duc­tor que ha pas­sat les pro­ves del car­net de con­duir amb un vehi­cle automàtic con­du­eixi un manual, a no ser que es torni a exa­mi­nar amb el segon, i ara mateix tots els vehi­cles elèctrics són automàtics, és a dir que no fun­ci­o­nen amb caixa de can­vis manual. Per això, tots els estu­di­ants de les auto­es­co­les opten per fer les pràcti­ques amb vehi­cles amb cai­xes de canvi manu­als.

Aquesta nor­ma­tiva té una altra cara i és que posa pals a les rodes a l’adqui­sició de vehi­cles elèctrics –i per tant menys con­ta­mi­nants– per part de les auto­es­co­les. Hoy Voy ha deci­dit començar a inver­tir en els cot­xes elèctrics arran de les veus que pre­ve­uen can­vis en la nor­ma­tiva sobre con­ducció de vehi­cles automàtics.

El pla estratègic d’Hoy Voy té altres aspi­ra­ci­ons, com la de con­ver­tir-se en una firma de mobi­li­tat que vagi molt més enllà de for­mar aspi­rants a con­duc­tors. “La mobi­li­tat està can­vi­ant molt, i nosal­tres volem for­mar part d’aquesta trans­for­mació”, diu Duran

De fet, Hoy Voy ja té acords amb empre­ses de cars­ha­ring (cotxe com­par­tit) o d’asse­gu­ran­ces, entre altres ser­veis del món de la mobi­li­tat, per ofe­rir als seus alum­nes ofer­tes que han d’assen­tar les bases de la trans­for­mació de la com­pa­nyia. “El món de la mobi­li­tat està can­vi­ant molt, i nosal­tres no ens en volem que­dar al marge”, explica Duran.

El grup d’auto­es­co­les Hoy Voy el van crear l’any 2012 Car­los Duran i Jordi López, i es va con­ver­tir en la pri­mera auto­es­cola low cost del moment. Des del pri­mer dia, van incor­po­rar les noves tec­no­lo­gies no només per a la for­mació dels estu­di­ants, sinó també per a la gestió empre­sa­rial, de manera que mit­jançant l’anàlisi d’algo­rit­mes podien maxi­mit­zar l’ocu­pació i opti­mit­zar recur­sos. De fet, el preu de les seves pràcti­ques són dinàmics, i can­vien tres cops al dia segons la demanda.

Car­los Duran asse­gura que en aquesta dècada la cadena ha tin­gut una tran­sició: ha pas­sat de ser iden­ti­fi­cada com una auto­es­cola low cost a con­ver­tir-se en una auto­es­cola smart. “Tots els tràmits, ges­ti­ons i una part de la for­mació es fa de manera auto­ma­tit­zada i digi­tal”, explica. De fet, el grup té una pla­ta­forma digi­tal pròpia que marca recor­re­guts de con­tin­guts en funció de les neces­si­tats de cada estu­di­ant i que fins i tot iden­ti­fica quan l’aspi­rant té més garan­ties d’apro­var l’exa­men teòric.

Tota la tec­no­lo­gia la desen­vo­lu­pen a la seu que Hoy Voy té al Poble Nou de Bar­ce­lona, amb un depar­ta­ment tècnic propi for­mat per sis per­so­nes. “Ens resulta més car, però tenim un pla d’expansió ambiciós que ens aju­darà a ren­di­bi­lit­zar la inversió en tec­no­lo­gia”, diu Duran.

HOY VOY

Facturació
18 M€
Treballadors
406
Any de fundació
2012
El grup d’autoescoles Hoy Voy dona feina a 406 persones, de les quals 293 són professors, un perfil professional que escasseja en el mercat laboral. Per aconseguir talent, Hoy Voy concedeix ajuts de formació a futurs professors d’autoescola.
expansió

Vuit autoescoles noves a l’any

El grup d’autoescoles Hoy Voy, té ara mateix una xarxa de quaranta centres –deu dels quals estan fora de Catalunya–, la gran majoria en règim de franquícia.

La firma, a més, té un pla per estendre’s per l’Estat espanyol, on vol prioritzar Andalusia i el País Basc, i s’ha marcat l’objectiu d’inaugurar entre sis i vuit autoescoles noves l’any, almenys en els cinc exercicis següents. “L’obertura d’autoescoles està condicionada a trobar el local que respongui als paràmetres que tenim establerts”, diu Duran.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.