Empreses

Amb els burritos per bandera

González & Co creix amb el seu plat estel·lar tant a Barcelona com a Madrid

A Fran González sem­pre li ha agra­dat cui­nar i, tot i ado­nar-se que els estu­dis no eren la seva vocació, va cur­sar el grau d’admi­nis­tració d’empre­ses a la UOC alhora que feia un grau supe­rior en res­tau­ració. En aca­bar aquest dar­rer, va deci­dir mar­xar cap a Austràlia, on es va estar un any i mig i va fina­lit­zar els seus estu­dis uni­ver­si­ta­ris men­tre tre­ba­llava en res­tau­rants.

Als antípodes va des­co­brir els bur­ri­tos, una espe­ci­a­li­tat mexi­cana feta amb una tor­ti­lla de farina de blat far­cida de pro­duc­tes com ara carn, fesols i ver­du­res, entre d’altres, i enrot­llada. El toc medi­ter­rani que ha donat a aquest plat l’ha con­ver­tit en l’estre­lla de la carta.

“La idea d’obrir un res­tau­rant, la vaig tenir fent el tre­ball de grau de la UOC. El fet de pen­sar esca­lar el negoci va venir després, durant les con­ver­ses amb els meus socis”, diu. I va ser un dit i fet. Amb una inversió ini­cial de 245.000 euros, apor­tada per fami­li­ars i amics –els seus socis capi­ta­lis­tes–, en menys d’un any va obrir les por­tes el pri­mer dels seus cinc esta­bli­ments actu­als, a Bar­ce­lona.

González & Co es defi­neix com una cadena de res­tau­ració i food deli­very tex-mex i estil fast-casual. La carac­terística prin­ci­pal de la seva cuina, segons el fun­da­dor, és “el men­jar ràpid amb pro­duc­tes fres­cos i de qua­li­tat”. D’aquí el lema Hecho en casa or not­hing, que indica “clara­ment que fugim dels pro­ces­sats o els con­ge­lats”, acla­reix.

Pro­ducte i equip.

Segons ell, el pro­ducte i l’equip són peces fona­men­tals del negoci. “Pri­o­rit­zem la con­trac­tació de per­so­nes que ens pre­sen­ten els nos­tres cone­guts o són amics dels nos­tres tre­ba­lla­dors”, explica González. Han ins­tau­rat la figura del padrí, que s’encar­rega del tre­ba­lla­dor novell quan entra a for­mar part de l’empresa i li fa la for­mació. “Després, aquesta figura roman per qual­se­vol dubte que el nou empleat pugui tenir. El padrí és la seva per­sona de referència per sem­pre més dins l’empresa”, con­creta el pro­pi­e­tari.

Tant amb els tre­ba­lla­dors com amb els proveïdors, González & Co busca les rela­ci­ons a llarg ter­mini. “Som una empresa jove però ja podem dir que tenim molt poca rotació en la plan­ti­lla. És cert que la cui­dem i li ofe­rim con­di­ci­ons labo­rals atrac­ti­ves, com ara que els hora­ris són acor­dats, mai són par­tits, fem pos­si­ble la con­ci­li­ació labo­ral amb la vida fami­liar de dilluns a diven­dres, tenim fle­xi­bi­li­tat horària... I, pel que fa als proveïdors, tre­ba­llem sem­pre que es pot amb pro­duc­tes de pro­xi­mi­tat i amb aquells que no tre­ba­llen per a grans cade­nes de fruita o ver­dura. És a dir, petits proveïdors”, explica González.

González & Co va deci­dir fer un pas enda­vant quant a oferta de res­tau­ració i, a finals de l’any pas­sat, va incor­po­rar a la carta plats vegans i vege­ta­ri­ans, amb pro­duc­tes de la firma Heura: “Amb ells ens conei­xem des que els dos érem petits, pro­fes­si­o­nal­ment par­lant, i com­par­tim l’objec­tiu de reduir el con­sum de carn i donar un pro­ducte bo i just.” “A hores d’ara, el 20% de les nos­tres ven­des són proteïna d’ori­gen vege­tal”, comenta. Anun­cia que aca­ben d’incor­po­rar un nou pro­ducte “basat en carn picada d’Heura”: “Estarà un parell de set­ma­nes a la carta, perquè la gent el tasti. Si dona bon resul­tat, l’hi afe­gi­rem. No hi ha cap dubte que reduir el con­sum de carn és una tendència de futur!”, asse­gura.

La firma no atura l’expansió. Anun­cia que tot just per les fes­tes de Sants obri­ran al barri un nou res­tau­rant de la firma, un crei­xe­ment que con­ti­nuarà tant a Bar­ce­lona com a Madrid. A la capi­tal de l’Estat van optar per començar amb el men­jar a domi­cili, amb cuina pròpia, fins que el maig pas­sat van inau­gu­rar un local al cèntric barri de Sala­manca. “Lla­vors vam deci­dir tras­lla­dar la cuina més al sud, de manera que ara cobrim el cen­tre i el 80% de la zona de l’M-30”, pun­tu­a­litza.

GONZÁLEZ & CO

Facturació
5 M€
Treballadors
100
Any de fundació
2016
La firma González & Co comptabilitza actualment cinc restaurants físics i una ‘digital kitchen’ (cuina que només treballa per a les comandes en línia). A Barcelona, on té la seu la companyia, té tres locals i aviat n’hi afegirà un quart. A València i Madrid, on acaba d’obrir un restaurant, té els altres dos. La capital de l’Estat és l’única ciutat on van iniciar el seu negoci a través de les comandes en línia.

Mapes de calor per decidir l’expansió

L’expansió del negoci, la fan allà on detecten adhesió. “Fem mapes de calor per veure on és el nostre client i mentre passejo la meva gossa Pica vaig mirant locals que ens puguin interessar. Des de tots els restaurants és possible fer comandes per dur el menjar a domicili.” “No ens ho vam plantejar a l’inici però ens ho van venir a proposar i vam veure que el burrito s’adapta molt bé a aquest canal”, explica. Pel que fa a la logística, actualment tenen exclusiva amb Glovo. Tot i això, incideix en el fet que s’estima molt més ser-hi físicament, perquè “t’han de provar de manera presencial per confiar plenament en tu”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.