Empreses

BcnData obre una nova porta a l’externalització a més sectors

La firma de gestions administratives per a asseguradores amplia la seva cartera de clients a nous sectors i preveu augmentar la facturació en un 25%

La firma és una societat civil privada amb equip directiu que són socis a la vegada
Un equip intern d’informàtica desenvolupa tecnologia pròpia de processos

Bcn­Data, una firma de ges­ti­ons admi­nis­tra­ti­ves per al sec­tor de les asse­gu­ran­ces, ha ini­ciat un pla d’expansió i diver­si­fi­cació per a un període de tres anys. L’estratègia depèn de tras­lla­dar el model d’exter­na­lit­zació de ser­veis admi­nis­tra­tius que fins ara ofe­ria majo­ritària­ment a com­pa­nyies asse­gu­ra­do­res a grans empre­ses d’altres sec­tors. “Amb tot el nos­tre conei­xe­ment i l’auto­ma­tit­zació dels pro­ce­di­ments que hem adqui­rit en el món de les asse­gu­ran­ces, volem faci­li­tar l’exter­na­lit­zació a com­pa­nyies que neces­si­tin reduir els cos­tos fixos de les seves estruc­tu­res o que hagin de fer front a períodes pun­tu­als de sobrecàrrega admi­nis­tra­tiva, sigui del sec­tor que sigui.”, explica Martí Segundo, sub­di­rec­tor gene­ral i direc­tor de màrque­ting de la com­pa­nyia.

Amb aquesta nova estratègia de crei­xe­ment, la com­pa­nyia aspira a asso­lir un incre­ment del volum de negoci del 25% en els pro­pers tres exer­ci­cis. “Espe­rem acon­se­guir una fac­tu­ració de 10 mili­ons d’euros per al 2025 i seguir aquest ritme de millora en anys suc­ces­sius”, indica Segundo, qui reco­neix que per pri­mer cop en la història de la com­pa­nyia han fet un pla estratègic a menys exer­ci­cis vista que mai. “Ens tro­bem en un moment de molta incer­tesa en què costa fer pre­vi­si­ons més enllà dels pro­pers dos o tres anys”, matisa.

Amb seu a Bar­ce­lona, i dele­ga­ci­ons a Madrid i València, la firma té, ara com ara, 25 grans com­pa­nyies d’arreu de l’Estat espa­nyol de cli­ents per als qui anu­al­ment ges­ti­ona 500.000 pro­ces­sos admi­nis­tra­tius. A més a més, dis­posa de 250 con­ve­nis de col·labo­ració amb una xarxa d’advo­cats, pro­cu­ra­dors, ges­to­ries i nota­ries.

Bcn­Data és una soci­e­tat civil pri­vada (SCP), en què els mem­bres del seu equip direc­tiu són a la vegada socis de la com­pa­nyia. I actu­al­ment té una plan­ti­lla de 120 per­so­nes, el 95% de les quals són a la seu de Bar­ce­lona.

Ini­cis.

L’empresa es va cons­ti­tuir l’any 1994, per un grup de pro­fes­si­o­nals que venien del sec­tor de les asse­gu­ran­ces, jus­ta­ment quan les empre­ses asse­gu­ra­do­res van fer una aposta forta per l’exter­na­lit­zació dels ser­veis admi­nis­tra­tius interns. La cre­ació es va ges­tar a Sal­merón & Guer­rero Abo­ga­dos Aso­ci­a­dos, un des­patx de Bar­ce­lona en què el seu fun­da­dor Diego Sal­merón Por­ras havia desen­vo­lu­pat la seva tra­jectòria pro­fes­si­o­nal com a advo­cat espe­ci­a­lista en l’àmbit de la llei de res­pon­sa­bi­li­tat civil i asse­gu­ran­ces en la cir­cu­lació de vehi­cles a motor, així com en el sis­tema de valo­ració de danys cor­po­rals.

La firma es va ini­ciar pres­tant només ser­veis admi­nis­tra­tius, per apor­tar docu­men­tació a les enti­tats asse­gu­ra­do­res, i ha anat imple­men­tant un crei­xe­ment pro­gres­siu de la car­tera de cli­ents i en el desen­vo­lu­pa­ment de solu­ci­ons tec­nològiques pròpies per als cli­ents finals. Martí Segundo explica que tenen un depar­ta­ment informàtic a la com­pa­nyia que desen­vo­lupa tec­no­lo­gia pròpia per faci­li­tar la comu­ni­cació amb els cli­ents i adap­tar els seus ser­veis al que demani cada cli­ent. “Anem incor­po­rant-hi nous ser­veis de manera periòdica”, diu. De fet, ja no sola­ment pres­ten ser­veis de ges­ti­ons i pro­ces­sos, sinó que han anat ampli­ant-ne cap a l’ori­en­tació jurídica telefònica, tra­mi­tació, tes­ta­ments en línia, etc.

La pandèmia va acce­le­rar un procés de digi­ta­lit­zació de pro­ces­sos que ja havien ini­ciat de manera dis­creta, i va aju­dar a incor­po­rar l’opció del tele­tre­ball en la seva orga­nit­zació.

BCNDATA

Facturació
8 M€
Treballadors
120
Any de fundació
1994
El gruix del negoci de la companyia està centrat en la línia de gestió de serveis administratius per a les asseguradores d’automòbil. De fet, només aquesta part representa el 60% de la facturació de la companyia, seguida per l’àrea de multirisc i, en tercer lloc, la de decessos. Després de la pandèmia, l’àrea que més ha crescut ha estat la dels accidents domèstics.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.