Política

estats units

Biden no estava avisat del registre de l’FBI en la mansió de Trump

El president dels Estats Units clama contra els qui busquen el poder i la divisió en comptes de la unitat

Líders republicans acusen el govern de persecució a l’expresident Donald Trump

El pre­si­dent dels Estats Units, Joe Biden, no estava avi­sat del regis­tre que va dur a terme dilluns l’FBI en la mansió de l’exman­da­tari Donald Trump (2017-2021) a Mar-a-Lago, a Flo­rida, un succés del qual es va assa­ben­tar per la premsa, ha asse­gu­rat aquest dimarts la Casa Blanca.

En la seva roda de premsa diària, la por­ta­veu del pre­si­dent, Karine Jean-Pierre, ha evi­tat donar detalls “sobre una recerca que s’està duent a terme” i, pre­gun­tada per les acu­sa­ci­ons de per­se­cució política abo­ca­des pels repu­bli­cans, ha con­tes­tat que Biden “res­pecta l’estat de dret”. “El pre­si­dent no estava infor­mat, no estava al cor­rent. Ningú a la Casa Blanca va rebre un avís”, ha rati­fi­cat la secretària de Premsa del Govern.

La por­ta­veu ha afir­mat que es tracta d’una recerca inde­pen­dent i no s’ha pro­nun­ciat sobre els motius del regis­tre en la mansió, que alguns mit­jans rela­ci­o­nen amb els docu­ments ofi­ci­als que Trump supo­sa­da­ment es va empor­tar de la Casa Blanca.

“El pre­si­dent, a la Casa Blanca, s’ha assa­ben­tat del regis­tre de l’FBI per infor­ma­ci­ons públi­ques, igual que tots els esta­tu­ni­dencs, i no estava avi­sat. El pre­si­dent Biden ha estat molt clar durant el seu man­dat que el Depar­ta­ment de Justícia duu a terme les seves recer­ques de manera inde­pen­dent”, ha insis­tit.

En aquest con­text, Biden, ha cri­ti­cat aquest dimarts als qui “bus­quen el poder” enfront dels qui apos­ten per la uni­tat, hores després que l’exman­da­tari Donald Trump acusés el govern de rea­lit­zar una per­se­cució política en con­tra seva pel regis­tre d’una de les seves man­si­ons.

“Tots sen­tim tot el soroll que hi ha, però sabem que hi ha els qui se cen­tren més a bus­car el poder”, ha apun­tat Biden, en un acte en el qual va sig­nar un pro­jecte de llei per a la fabri­cació de micro­xips als EUA

Encara que no va fer referència directa a Trump, les decla­ra­ci­ons arri­ben en ple enre­nou pel regis­tre aquest dilluns de Mar-a-Lago, la mansió que l’expre­si­dent té a Palm Beach, en el sud-est de Flo­rida, per part de l’FBI, que bus­cava docu­ments.

Nom­bro­sos mem­bres del Par­tit Repu­blicà han sor­tit en les últi­mes hores en defensa de Trump i han qua­li­fi­cat el succés de per­se­cució política. Entre ells el sena­dor per Flo­rida Marc Rubio, qui en un con­tun­dent vídeo ha dit que suc­ces­sos així només pas­sen “en països com Nica­ra­gua”. “Fins a aquesta nit, mai havíem vist que els qui assu­mei­xen el poder usin aquest poder per a per­se­guir els seus opo­nents polítics pas­sats o futurs”, ha apun­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.