Eines

El posicionament empresarial com a oportunitat de negoci

Un bon posicionament empresarial, més enllà de representar la cultura corporativa d’una organització, s’aconsegueix així: destacant i esdevenint el número u. Així, doncs, com és la teva estratègia de posicionament? Has pensat com potenciar-la?

El setem­bre és sinònim d’inici de curs. Si bé és cert que l’any fis­cal comença a prin­ci­pis de gener, el setem­bre sem­pre acos­tuma a ser un revul­siu.

Ara que tor­nem d’uns dies de des­cans que han ser­vit per car­re­gar piles, orde­nar idees i con­viure, ence­tem un nou curs amb les ganes i l’espe­rança de fer-ho més bé i millor. Mal­grat tot, els empre­sa­ris no solem des­con­nec­tar com­ple­ta­ment, de manera que l’empre­ne­dor o ges­tor d’una orga­nit­zació marxa de vacan­ces amb un ull obert. I és pre­ci­sa­ment aquest ull clínic el que atrapa les opor­tu­ni­tats.

Comen­cem un nou curs amb un pano­rama econòmic i social incert. Ens tro­bem al davant d’un esce­nari moti­va­dor que dema­narà un nou esforç per adap­tar-nos al canvi. Quin canvi? Només el temps ens dirà davant de quin nou repte ens tro­bem.

Però per anti­ci­par-nos a l’adap­tació que se’ns pre­senta amb aquest esce­nari, sí que hi ha un exer­cici que podem fer per tal d’estar pre­pa­rats davant la pos­si­ble enves­tida: millo­rar el posi­ci­o­na­ment de la nos­tra marca.

El posi­ci­o­na­ment empre­sa­rial ajuda a crear una per­cepció, una iden­ti­tat de marca que, al final, i després de tre­ba­llar una bona estratègia i un pla d’acció, es tra­du­eix en un aug­ment de ven­des.

Estem par­lant d’un meca­nisme que per­met mesu­rar l’estat de salut de la marca però també de la com­petència. Ens per­met saber allò que els usu­a­ris pen­sen de la marca, i això ens faculta per valo­rar i treure con­clu­si­ons apli­ca­bles a una estratègia de màrque­ting amb l’objec­tiu de des­ta­car i dife­ren­ciar-se.

En defi­ni­tiva, el posi­ci­o­na­ment empre­sa­rial ajuda a crear una imatge cor­po­ra­tiva forta i en con­cor­dança amb els valors i ser­veis de l’empresa.

Però, com ho podem fer? La res­posta és sen­zi­lla i com­pli­cada a la vegada.

La meto­do­lo­gia per crear un bon posi­ci­o­na­ment empre­sa­rial, o millo­rar el que ja tenim, reposa sobre uns punts en con­cret.

En pri­mer lloc, el més indi­cat és saber detec­tar quin és el millor atri­but o carac­terística de la nos­tra empresa o pro­ducte. I fer el mateix amb la com­petència, per saber la per­cepció que en tenen al mer­cat.

A par­tir d’aquí, cal defi­nir una estratègia cohe­rent amb els avan­tat­ges com­pe­ti­tius d’allò que ofe­rim. I un cop tin­guem l’estratègia enlles­tida arriba el moment de comu­ni­car-la i trans­fe­rir-la al públic objec­tiu.

Cal tenir en compte, però, que les carac­terísti­ques comu­ni­ca­ti­ves de la teva estratègia han de ser dife­rents, per­so­nals i atrac­ti­ves.

La comu­ni­cació empre­sa­rial ha d’apor­tar valor al con­su­mi­dor, aquesta és la clau. I més ara en plena era de la info­xi­cació, en què rebem inputs per tot arreu. Per tant, cal tro­bar la clau, allò que et fa dife­rent o únic, tre­ba­llar-ho i apro­par-ho.

Un bon posi­ci­o­na­ment empre­sa­rial, més enllà de repre­sen­tar la cul­tura cor­po­ra­tiva d’una orga­nit­zació, s’acon­se­gueix així: des­ta­cant i esde­ve­nint el número u.

Així, doncs, com és la teva estratègia de posi­ci­o­na­ment? Has pen­sat com poten­ciar-la?

Segur que durant aquests dies de des­cans el teu ull clínic, el que mai des­cansa, ha atra­pat dese­nes d’opor­tu­ni­tats que seran bene­fi­ci­o­ses per a la teva empresa.

Si ens per­mets un con­sell, et reco­ma­nem que afe­gei­xis aquesta, la de tre­ba­llar un bon posi­ci­o­na­ment empre­sa­rial, a la llista. Estem segurs que si ho fas en sor­tiràs bene­fi­ciat i serà un plaer poder-te acom­pa­nyar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.