El posicionament empresarial com a oportunitat de negoci
El setembre és sinònim d’inici de curs. Si bé és cert que l’any fiscal comença a principis de gener, el setembre sempre acostuma a ser un revulsiu.
Ara que tornem d’uns dies de descans que han servit per carregar piles, ordenar idees i conviure, encetem un nou curs amb les ganes i l’esperança de fer-ho més bé i millor. Malgrat tot, els empresaris no solem desconnectar completament, de manera que l’emprenedor o gestor d’una organització marxa de vacances amb un ull obert. I és precisament aquest ull clínic el que atrapa les oportunitats.
Comencem un nou curs amb un panorama econòmic i social incert. Ens trobem al davant d’un escenari motivador que demanarà un nou esforç per adaptar-nos al canvi. Quin canvi? Només el temps ens dirà davant de quin nou repte ens trobem.
Però per anticipar-nos a l’adaptació que se’ns presenta amb aquest escenari, sí que hi ha un exercici que podem fer per tal d’estar preparats davant la possible envestida: millorar el posicionament de la nostra marca.
El posicionament empresarial ajuda a crear una percepció, una identitat de marca que, al final, i després de treballar una bona estratègia i un pla d’acció, es tradueix en un augment de vendes.
Estem parlant d’un mecanisme que permet mesurar l’estat de salut de la marca però també de la competència. Ens permet saber allò que els usuaris pensen de la marca, i això ens faculta per valorar i treure conclusions aplicables a una estratègia de màrqueting amb l’objectiu de destacar i diferenciar-se.
En definitiva, el posicionament empresarial ajuda a crear una imatge corporativa forta i en concordança amb els valors i serveis de l’empresa.
Però, com ho podem fer? La resposta és senzilla i complicada a la vegada.
La metodologia per crear un bon posicionament empresarial, o millorar el que ja tenim, reposa sobre uns punts en concret.
En primer lloc, el més indicat és saber detectar quin és el millor atribut o característica de la nostra empresa o producte. I fer el mateix amb la competència, per saber la percepció que en tenen al mercat.
A partir d’aquí, cal definir una estratègia coherent amb els avantatges competitius d’allò que oferim. I un cop tinguem l’estratègia enllestida arriba el moment de comunicar-la i transferir-la al públic objectiu.
Cal tenir en compte, però, que les característiques comunicatives de la teva estratègia han de ser diferents, personals i atractives.
La comunicació empresarial ha d’aportar valor al consumidor, aquesta és la clau. I més ara en plena era de la infoxicació, en què rebem inputs per tot arreu. Per tant, cal trobar la clau, allò que et fa diferent o únic, treballar-ho i apropar-ho.
Un bon posicionament empresarial, més enllà de representar la cultura corporativa d’una organització, s’aconsegueix així: destacant i esdevenint el número u.
Així, doncs, com és la teva estratègia de posicionament? Has pensat com potenciar-la?
Segur que durant aquests dies de descans el teu ull clínic, el que mai descansa, ha atrapat desenes d’oportunitats que seran beneficioses per a la teva empresa.
Si ens permets un consell, et recomanem que afegeixis aquesta, la de treballar un bon posicionament empresarial, a la llista. Estem segurs que si ho fas en sortiràs beneficiat i serà un plaer poder-te acompanyar.