Gran angular

Agency of Secrets, eina interactiva per atraure el turisme

Vilanova i la Geltrú presenta un recurs únic de promoció de la ciutat

Oferim conèixer la nostra història i el patrimoni d’una manera diferent
Olga Arnau
Alcaldessa de vilanova i la Geltrú
Aquest nou producte turístic pot beneficiar molts sectors
Xavi Socías
MedGaims Project

Agency of Secrets pro­posa deu jocs, 267 enig­mes, 460 punts d’interès i 35 quilòmetres en rutes pels car­rers de Vila­nova i la Geltrú, per des­co­brir o redes­co­brir el muni­cipi. La ini­ci­a­tiva es va pre­sen­tar dimarts pas­sat, al Palau Robert de Bar­ce­lona, i repre­senta el pro­jecte més gran de pro­moció turística gami­fi­cada de tot l’Estat i d’Europa.

Agency of Secrets ha estat cre­ada en el marc del pro­jecte Med­Gaims (Gami­fi­ca­tion for Memo­ra­ble Tou­rist Expe­ri­en­ces), dins del pro­grama euro­peu ENICBC-MED. Sor­gida, incu­bada i desen­vo­lu­pada a Neàpolis, l’agència d’inno­vació pública de les TIC de la capi­tal del Gar­raf, la ini­ci­a­tiva també ha tin­gut la par­ti­ci­pació de la Fun­dació i2CAT.

“Estem al davant de la pos­si­bi­li­tat de crear un nou pro­ducte turístic, perquè la gami­fi­cació implica mol­tes més coses que jugar. Bene­fi­ciarà el sec­tor turístic, però també l’indus­trial, el gas­tronòmic i l’hote­ler, entre d’altres. L’hem desen­vo­lu­pat, l’hem pre­sen­tat i ara el posem en marxa”, afirma Xavi Socías, pro­ject mana­ger & gami­fi­ca­tion advi­sor del pro­jecte Med­Gaims.

L’objec­tiu prin­ci­pal de la inno­va­dora ini­ci­a­tiva és incre­men­tar el nom­bre de turis­tes que rep el muni­cipi. “Volem ofe­rir tant a visi­tants com a locals una manera dife­rent de conèixer la història i el patri­moni de Vila­nova, que sigui una gran experiència que els suposi un al·lici­ent per visi­tar-nos”, asse­gura Olga Arnau, alcal­dessa de Vila­nova i la Geltrú.

La desena de jocs pre­sen­tats es desen­vo­lu­pen de manera pre­sen­cial al muni­cipi a través d’apli­ca­ci­ons mòbils, jocs de taula, guies físiques i rea­li­tat vir­tual. D’experiències de joc n’hi ha per a totes les edats, des de les que poden expe­ri­men­tar famílies amb nens petits fins a aque­lles més atrac­ti­ves i digi­tals que volen cap­tar els ado­les­cents. Pot ser agent secret una sola per­sona o un grup, i també incor­po­rar juga­dors que no esti­guin física­ment a la vila.

Vin­cu­lats a la història.

“Als deu jocs s’hi pot jugar indi­vi­du­al­ment, però tots estan inter­con­nec­tats entre si i for­men una història de ficció. Hi ha parts ins­pi­ra­des en fets reals, vin­cu­lats a la història de Vila­nova i la Geltrú, ja que el que bus­quem és que els par­ti­ci­pants siguin agents de l’Agency of Secrets, una agència que es dedica a reve­lar els secrets més ben guar­dats de la vila”, explica Socías.

La nova eina interac­tiva ha estat repli­cada a Jordània, Líban i Itàlia, els altres tres països que par­ti­ci­pen en el pro­jecte euro­peu, i que apor­ta­ran altres jocs o pro­pos­tes per pro­te­gir i pro­moure els recur­sos natu­rals i cul­tu­rals de la Medi­terrània a través de la tec­no­lo­gia, la sos­te­ni­bi­li­tat i la inte­gració social.

“Els objec­tius prin­ci­pals d’aquesta ini­ci­a­tiva són la pro­moció de la gami­fi­cació entre els ges­tors turístics de les des­ti­na­ci­ons, la cre­ació d’ocu­pació gràcies a pro­ces­sos de hackató i dis­se­nya­dors de jocs externs i el proveïment de noves eines per incre­men­tar el flux turístic”, explica Socías, que des­taca que la gami­fi­cació també “aju­darà a com­plir un dels rep­tes estratègics de la ciu­tat: deses­ta­ci­o­na­lit­zar el turisme”.

Agency of Secrets és un exem­ple, segons Conxi Martínez, regi­dora d’Inno­vació i Empresa de la ciu­tat, que el ter­ri­tori “s’ha con­so­li­dat com un indret de pro­moció de l’eco­sis­tema inno­va­dor, d’impuls de nego­cis TIC, dels mit­jans de comu­ni­cació i de les indústries cre­a­ti­ves”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.