Empreses

La firma Jori&Armengol vol centrar el seu pla de creixement a Madrid

La corredoria centenària preveu arribar als 11 milions de facturació en poc més de dos anys mitjançant noves adquisicions, la majoria al centre peninsular

El sector viu un procés de concentració que els ha beneficiat

La corredoria d’assegurances Jori&Armengol s’ha marcat la fita d’ampliar presència a Madrid en els propers tres anys. La companyia centenària, que està dirigida per la cinquena generació, ha desenvolupat un pla d’expansió basat en el creixement per mitjà de l’adquisició de petites corredories d’assegurances a Madrid, però sense menystenir les oportunitats que surtin a la resta de l’Estat.

El director general, Ferran Jori, explica que en els darrers anys han adquirit quatre firmes del sector a Barcelona i Bilbao i que ara estan focalitzant l’exploració de noves compres a la capital espanyola, on ara com ara tenen una oficina. “El sector està passant per un procés de concentració molt important. Grans firmes internacionals i fons d’inversió estan adquirint a gran ritme, i nosaltres també volem créixer, volem seguir sent un actor en el mercat, sense perdre les nostres particularitats”, explica Ferran Jori.

La firma, amb seu a Barcelona, té una filosofia molt definida en el seu procés de compres. “Nosaltres mantenim la plantilla de l’empresa que adquirim i, a més, els propietaris anteriors passen a formar part dels nostres equips durant uns anys, de manera que la transició d’absorció a Jori&Armengol sigui molt progressiva i ajudi que els seus clients se sentin còmodes amb el traspàs”, descriu el director general.

La corredoria d’assegurances centenària calcula que en els propers exercicis tindrà capacitat per adquirir dues firmes anualment, la qual cosa els permetrà assolir el seu objectiu de facturar 11 milions d’euros l’any 2025 i arribar així a centenar de persones al seu equip.

Orgànic.

El seu pla d’augmentar en 4 milions d’euros la facturació, també està basat, però, en el creixement orgànic. De fet, els darrers anys han anat millorant el volum de negoci en dos dígits. “Tot ens indica que acabarem el 2022 amb una facturació d’entre un 15 i un 20% superior a la de l’any passat”, matisa Jori, que explica que aquest bon ritme de negoci es deu al fet que, indirectament, han sortit beneficiats del procés de concentració del sector de la corredoria d’assegurances. “Moltes companyies defugen el nou perfil d’empresa de corredoria d’assegurança de grans dimensions, que té una atenció poc individualitzada amb el client, i ens venen a buscar com a garantia de servei”, assegura.

A més de la seva filosofia d’empresa familiar, a la qual són fidels des de fa més de cent anys, una de les particularitats de Jori&Armengol és la seva aposta per la internacionalització. De fet, el 50% de la seva facturació prové de l’exterior. “La nostra internacionalització va estar marcada per la voluntat de donar servei als nostres clients allà on fossin, i si ells s’internacionalitzaven, nosaltres també ho havíem de fer; per això vam establir acords amb agents de corredories d’assegurances d’arreu el món que els feien el servei”, explica Ferran Jori, de manera que els mateixos acords els han servit a la inversa, ja que quan hi ha empreses internacionals que s’instal·len a l’Estat, poden disposar dels serveis de Jori&Armengol per cobrir les assegurances aquí. La firma, especialitzada en el món de les assegurances a empreses, explica que han anat desplegant innovació per garantir la protecció integral del client de manera que cobri tots els seus sinistres. “El sector té mala reputació, perquè l’assegurat sovint no rep la compensació econòmica que pensava que tenia coberta, i aquesta mala praxis ens arrossega a tots, així que estem obligats a fer molta pedagogia per captar nous clients i a treballar molt a llarg termini. És per aquest motiu que un cop aconseguim un client, és molt estrany que el perdem”, reflexiona Ferran Jori. Jori&Armengol va obrir l’any passat una nova línia de negoci –Jori&Tech–, especialitzada en ciberseguretat i riscos tecnològics, que es dedica a ajudar les empreses a minimitzar els seus riscos tecnològics.

Fundada l’any 1890 a Barcelona per Josep Armengol Planas, va fer una gran transformació quan el seu fill, Josep M. Armengol Palau, va començar a especialitzar-la en el sector de les empreses tèxtils. Recentment ha estat acceptada al Foro de las Marcas Renombradas.
Facturació
7 M€
Treballadors
70
Any de fundació
1890


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.