Empreses

L’agència de viatges Rift Valley cerca clients a Sud-amèrica

L’empresa especialitzada en Àfrica obre una corresponsalia al Brasil

L’oferta de la firma és producte propi i diferenciat, sobre el qual vol basar l’expansió exterior

L’agència de viat­ges espe­ci­a­lit­zada en Àfrica Rift Valley Expe­di­ti­ons ha obert una cor­res­pon­sa­lia al Bra­sil, en la que és la pri­mera incursió comer­cial fora de l’Estat, amb la intenció d’atreure cli­ents de tot Amèrica Lla­tina. La idea no és ven­dre el pro­ducte direc­ta­ment sinó a través d’agències mino­ris­tes del sub­con­ti­nent. La direc­tora finan­cera, Montse Lesan, no amaga la volun­tat última d’aca­bar pene­trant als Estats Units.

Paral·lela­ment a la inter­na­ci­o­na­lit­zació, també s’ha pres la decisió estratègica de poten­ciar el canal d’agències mino­ris­tes també a Espa­nya. Actu­al­ment suposa el 40% de la fac­tu­ració de l’agència, men­tre que el 60% res­tant és venda directa de rutes en grup o viat­ges a mida. Lesan cal­cula que els pròxims dos anys la fac­tu­ració amb què es tan­carà el 2022, de qua­tre mili­ons d’euros, s’hau­ria d’haver doblat i que uns dos mili­ons vin­dran del mer­cat exte­rior. La inversió pre­vista sor­tirà de fons pro­pis. “No hi ha cap intenció de bus­car socis inver­sors”, remarca.

Rift Valley Expe­di­ti­ons va néixer a Saba­dell el 2014 de la mà de Toni Espa­das, màxim res­pon­sa­ble exe­cu­tiu, i Rafa Martín, direc­tor d’ope­ra­ci­ons, que con­ti­nuen sent els dos únics socis de l’empresa. Espa­das passa bona part de l’any a Àfrica i el seu conei­xe­ment de les tri­bus (amb qui manté rela­ci­ons per­so­nals) i de la fauna d’aquest con­ti­nent han estat la base per dis­se­nyar i ofe­rir un pro­ducte turístic dife­ren­ciat en el mer­cat, ja sigui amb rutes alter­na­ti­ves a les habi­tu­als en les des­ti­na­ci­ons més popu­lars d’Àfrica, o pro­pos­tes poc cone­gu­des a casa nos­tra com ara Benín, Angola, Sudan del Sud o Eri­trea.

La tor­nada del turisme a Àfrica, després de la pandèmia, ha dei­xat veure imat­ges de mas­si­fi­cació en espais com el parc naci­o­nal del Mas­sai Mara (Kenya) on té lloc el popu­lar pas de riu Mara pro­ta­go­nit­zat per mana­des d’herbívors (nyus i zebres) i coco­drils en l’ano­me­nada gran migració. “Nosal­tres fugim d’això, Àfrica és prou gran per ofe­rir experiències amb ani­mals i tri­bus sense més turis­tes”, indica Lesan.

Rift Valley Expe­di­ti­ons deu el seu nom als ini­cis de la com­pa­nyia quan estava espe­ci­a­lit­zada ini­ci­al­ment en Etiòpia i, a par­tir del 2017, també en Tanzània i Uganda, amb l’entrada de Pep López i Fredy Mmary, espe­ci­a­lis­tes res­pec­tius d’aquests països. Amb poste­ri­o­ri­tat, l’oferta s’ha anat diver­si­fi­cant i ara abasta gai­rebé tot el con­ti­nent. “No som els més com­pe­ti­tius en preu, el nos­tre fort és que ofe­rim des­ti­na­ci­ons que no té ningú més i la con­vivència amb les tri­bus”, asse­gura.

Rift Valley també fa valer el seu com­promís social i medi­am­bi­en­tal. Això es con­creta en una implan­tació directa en el con­ti­nent amb ofi­ci­nes pròpies (en tenen a Etiòpia, Uganda, Tanzània, Benín, Gabon, Kenya i Mada­gas­car, en procés d’ober­tura) i tre­ba­lla­dors en nòmina de la com­pa­nyia (la plan­ti­lla a l’Àfrica és d’unes qua­ranta per­so­nes): “Inver­tim en la des­ti­nació, com­prem els cot­xes allà, llo­guem els locals i con­trac­tem gent local –estem incor­po­rant mol­tes dones- i paguem sous dig­nes”, diu Lesan. Durant la pandèmia van anar a un ERTO per a la plan­ti­lla de l’Estat (deu tre­ba­lla­dors entre Saba­dell i Madrid) però han man­tin­gut els sous dels emple­ats afri­cans que no tenien cap suport econòmic públic.

En el pla medi­am­bi­en­tal estan reduint l’impacte de la seva acti­vi­tat i, en con­cret, cer­quen alter­na­ti­ves al plàstic de les ampo­lles d’aigua.

D’altra banda, part de la fac­tu­ració prové de l’orga­nit­zació de viat­ges pro­fes­si­o­nals, sobre­tot a pro­duc­to­res de pro­gra­mes tele­vi­sius. També ofe­rei­xen viat­ges amb experts, pale­ontòlegs, arqueòlegs, natu­ra­lis­tes, etc.

La seva impli­cació amb Àfrica també inclou la par­ti­ci­pació en l’ONG Cross Africa i l’orga­nit­zació d’esde­ve­ni­ments de divul­gació de la cul­tura del con­ti­nent.

RIFT VALLEY EXPED.

Facturació
4 M€
Treballadors
50
Any de fundació
2014
Toni Espadas es va enamorar d’Etiòpia mentre regentava una botiga de material de muntanya. Va contagiar la seva passió a amics a qui va acabar muntant viatges, i després a amics d’amics fins a agafar una certa dimensió. Finament va optar per crear l’agència de producte propi que impactés positivament en el viatger i la destinació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.