Cinema

CINEMA I SÈRIES

Talent sense fronteres

El Clúster Audiovisual de Catalunya organitza unes jornades internacionals a Barcelona per posar en contacte les idees dels joves universitaris amb empreses

“Con­nec­tar el talent uni­ver­si­tari amb les empre­ses.” Aquest és l’objec­tiu prin­ci­pal de la Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual, que se cele­bra aquests dies al Cai­xaFòrum Bar­ce­lona, orga­nit­zada pel Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya. Repre­sen­tants de les 160 empre­ses dels dife­rents camps del sec­tor audi­o­vi­sual català que aplega el Clúster, com­pa­nyies inter­na­ci­o­nals i joves alum­nes dels cen­tres s’ense­nya­ment cata­lans i euro­peus par­ti­ci­pen des de dilluns pas­sat i fins demà en aques­tes jor­na­des, que arri­ben a la vui­tena edició.

Miquel Rut­llant, pre­si­dent del Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya i direc­tor gene­ral del grup Lavínia, explica a El Punt Avui que “al final la Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual és una festa en la qual con­nec­tes el talent uni­ver­si­tari amb les empre­ses”. “Es genera una dinàmica molt posi­tiva. La indústria està molt recep­tiva a noves idees fres­ques que venen d’aquests nous talents.”

Uni­ver­si­tat i indústria

L’acte cen­tral de la Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual és el Pitc­hing Audi­o­vi­sual Uni­ver­si­tat-Indústria, ini­ci­a­tiva pio­nera a Europa que ajuda a donar vida a pro­jec­tes inno­va­dors del talent uni­ver­si­tari. Vui­tanta joves pro­fes­si­o­nals, trenta més que en l’edició pas­sada, pre­sen­ten durant tres dies cin­quanta pro­jec­tes audi­o­vi­su­als davant de 170 empre­ses i pro­duc­to­res amb l’objec­tiu d’atreure el seu interès i que els aju­din a tirar-los enda­vant. La Set­mana del Talent tras­passa fron­te­res amb la par­ti­ci­pació de nou cen­tres uni­ver­si­ta­ris euro­peus d’Estònia, Itàlia, Ale­ma­nya, la República Txeca, Roma­nia i el Regne Unit, i per pri­mera vegada hi par­ti­ci­pa­ran també una desena de pro­duc­to­res inter­na­ci­o­nals. “La idea és que cada cop incor­pori cen­tres de for­mació i uni­ver­si­tats d’altres llocs del món i que també incor­pori noves pro­duc­to­res i mit­jans de comu­ni­cació, i anar enri­quint aquesta experiència”, explica Miquel Rut­llant.

El sec­tor audi­o­vi­sual ocupa 31.000 per­so­nes a Cata­lu­nya i fac­tura 6.700 mili­ons d’euros anu­als, segons dades del 2021 del Depar­ta­ment d’Empresa i Tre­ball. El Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya aplega més de 160 empre­ses i “repre­senta la indústria audi­o­vi­sual en tota la seva ampli­tud”, no només els sec­tors tra­di­ci­o­nals, el cinema, la tele­visió i la publi­ci­tat. “Ara hi ha els vide­o­jocs, la immer­si­vi­tat, les apli­ca­ci­ons dels museus, els àmbits de la salut, de l’edu­cació, els esde­ve­ni­ments i la comu­ni­cació cor­po­ra­tiva...”, comenta Miquel Rut­llant. També repre­sen­ten empre­ses inter­na­ci­o­nals amb seu a Cata­lu­nya i cade­nes de tele­visió.

Pre­sent i tendències

La Set­mana del Talent Audi­o­vi­sual és el més impor­tant d’una qua­ran­tena d’esde­ve­ni­ments que el Clúster Audi­o­vi­sual de Cata­lu­nya orga­nitza cada any. “Ens ser­veix per expli­car quin és el moment del nos­tre sec­tor, qui­nes són les tendències, i inten­tem inci­dir en alguna temàtica en par­ti­cu­lar –explica el pre­si­dent de l’enti­tat–. Aquest any, per exem­ple, hem vol­gut inci­dir molt en la nova eco­no­mia audi­o­vi­sual que s’està cre­ant i que té un recor­re­gut a llarg ter­mini molt gran. Hem fet un debat aquest matí i hi hem por­tat els prin­ci­pals agents.” Els ponents van coin­ci­dir a rea­fir­mar l’audi­o­vi­sual català com a sec­tor estratègic i pre­ve­uen un crei­xe­ment expo­nen­cial els pròxims anys per la seva trans­ver­sa­li­tat i també per l’auge mun­dial de tec­no­lo­gies audi­o­vi­su­als. “Cal apro­fi­tar l’embran­zida que viu l’audi­o­vi­sual a escala glo­bal, també a casa nos­tra –va dir Miquel Rut­llant a la taula rodona–. Tots els agents del sec­tor hem de tre­ba­llar de forma coor­di­nada per fer créixer la indústria. Cal impul­sar inver­si­ons en noves infra­es­truc­tu­res, equi­pa­ments d’última gene­ració, finançament i aju­des fis­cals per part de les ins­ti­tu­ci­ons.”

Una altra de les tau­les rodo­nes va trac­tar sobre la sos­te­ni­bi­li­tat. “Hi ha una pre­o­cu­pació al sec­tor per l’empremta carbònica de les acti­vi­tats audi­o­vi­su­als –explica Miquel Rut­llant–. Cada vegada que es fa un rodatge a qual­se­vol lloc del món es des­pla­cen moltíssi­mes per­so­nes, i cal mini­mit­zar l’impacte. Aquí és impor­tant la tec­no­lo­gia.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.