Empreses

Un 6% de bonificació per traspassar un pla de pensions

Banc Sabadell ofereix aquest avantatge per traspassar a la seva entitat un pla de pensions, assumeix els tràmits de la gestió i, a més, posa a disposició del client assessorament professional

Els plans de cicle de vida s’adapten al moment vital de cada client
L’entitat s’encarrega de tots els tràmits del traspàs i ofereix assessorament

Tras­pas­sar un pla de pen­si­ons pot ser­vir per incre­men­tar el ren­di­ment del capi­tal que s’hi ha inver­tit, i Banc Saba­dell ofe­reix un 6% de boni­fi­cació per tras­pas­sar un pla de pen­si­ons a l’enti­tat. Altres motius per pren­dre aquesta decisió estratègica són reduir la vola­ti­li­tat i apro­fi­tar esce­na­ris de mer­cat amb expec­ta­ti­ves de crei­xe­ment.

Com explica Est­her Pic­hardo, direc­tora d’Estalvi i Pen­si­ons de Banc Saba­dell Vida i Pen­si­ons, “tras­pas­sar un pla de pen­si­ons a una altra enti­tat és un procés sen­zill, només cal obrir un nou pla de pen­si­ons, tot esta­blint les apor­ta­ci­ons periòdiques que s’hi vol­drien fer, i sol·lici­tar for­mal­ment el traspàs efec­tiu del pla”. Cal remar­car que totes les ges­ti­ons que res­ten seran a càrrec de la nova enti­tat, que s’encar­re­garà de tots els tràmits del traspàs i ofe­rirà, a més, un asses­so­ra­ment pro­fes­si­o­nal perquè el procés sigui tan sen­zill com sigui pos­si­ble.

Una per­sona que deci­deix fer un traspàs ha de saber que segueix gau­dint dels matei­xos bene­fi­cis del pla de pen­si­ons i dels drets con­so­li­dats, és a dir que manté l’anti­gui­tat de cara als bene­fi­cis fis­cals de què gau­dei­xen aquests pro­duc­tes. Entre els drets, hi ha la pos­si­bi­li­tat d’acon­se­guir el reem­bor­sa­ment dels diners del pla de pen­si­ons quan s’esdevé alguna de les con­tingències que es pre­ve­uen en el con­tracte del pla, com ara la jubi­lació, la inca­pa­ci­tat per­ma­nent per seguir fent la pro­fessió habi­tual, gran inva­li­desa, el traspàs del partícip o del bene­fi­ci­ari o una dependència severa. A més, hi ha uns supòsits excep­ci­o­nals deri­vats d’una malal­tia greu, atur de llarga durada o, a par­tir del 2025, de les apor­ta­ci­ons que com­plei­xin una dècada d’anti­gui­tat.

Així mateix, si es tracta d’un pla de pen­si­ons indi­vi­dual, a més del partícip, també els bene­fi­ci­a­ris que esti­guin cobrant la pres­tació poden tras­pas­sar el seu pla a una nova enti­tat.

Com afe­geix Est­her Pic­hardo, “tras­pas­sar un pla de pen­si­ons no té cap cost fis­cal ni suposa la pèrdua dels bene­fi­cis fis­cals que tin­gues­sin les apor­ta­ci­ons fetes en funció de la seva anti­gui­tat”.

Pel que fa a la quan­tia de les apor­ta­ci­ons, “seran les que es pac­tin en con­trac­tar el pro­ducte, i si el partícip no té un pla d’ocu­pació a la seva empresa, o en cas de tenir-lo l’empresa no hi fa apor­ta­ci­ons, l’apor­tació màxima que pot fer és de 1.500 euros l’any, segons la legis­lació vigent”. En el cas que sí que es tin­gui un pla de pen­si­ons d’ocu­pació on l’empresa hagi dut a terme apor­ta­ci­ons, el partícip podrà exce­dir els 1.500 euros fent apor­ta­ci­ons al pla d’empresa per un import igual o infe­rior a l’apor­tat per l’empresa. No obs­tant això, ha de res­pec­tar sem­pre el màxim legal con­junt per apor­ta­ci­ons indi­vi­du­als i d’empresa, que es quan­ti­fi­quen en 10.000 euros per cada partícip.

En con­trac­tar un pla de pen­si­ons sor­geix la qüestió de quin cal triar. Com diu Est­her Pic­hardo, “els plans de pen­si­ons tenen una àmplia gamma pel que fa a inver­si­ons: des dels més agres­sius, amb el 100% en renda vari­a­ble, fins als més con­ser­va­dors i, fins i tot, els garan­tits, com els plans de pre­visió asse­gu­rats (PPA)”: “També és pos­si­ble tro­bar una gran vari­e­tat de plans mix­tos, que inclo­uen per­cen­tat­ges dife­rents de com­bi­nació de dife­rents actius.”

A l’hora de triar el pla de pen­si­ons que millor s’adapta a les neces­si­tats de l’estal­vi­a­dor, cal des­ta­car els plans de pen­si­ons de cicle de vida, que s’adap­ten al moment vital de cada cli­ent i que per­me­ten anar ajus­tant les apor­ta­ci­ons per al pla de pen­si­ons en funció dels seus ingres­sos. Com diu Est­her Pic­hardo, “inver­tei­xen adap­tant-se al ter­mini que li resta a cada cli­ent per jubi­lar-se, tot ajus­tant automàtica­ment les inver­si­ons amb el decurs dels anys, i reduint el risc quan s’està a prop de fer efec­tiu el cobra­ment”.

Els primers en el rànquing d’Inverco

Els plans cicles de vida Sabadell Pla Futur 2030 Dinàmic i 2040 Equilibrat ocupen el primer i segon lloc del rànquing de renda fixa mixta a u, tres i cinc anys de l’Associació d’Institucions d’Inversió Col·lectiva i Fons de Pensions (Inverco).

Sabadell Pla Futur 2030 Dinàmic i Sabadell 2040 Equilibrat han assolit una rendibilitat anual a tres anys del 10,17% i del 10,16%, respectivament.

A més, hi ha el Pla Futur 2035 Equilibrat i el 2030 equilibrat, que ocupen la tercera i la desena posició a tres anys, amb un 8,09% i un 6,18% anuals. Banc Sabadell ha tingut plans situats als primers llocs del rànquing d’Inverco durant els anys 2019, 2020 i 2021. Val a dir que, segons els càlculs efectuats per Inverco, si hom reinvertís anualment l’estalvi fiscal aconseguit en la declaració de l’IRPF a causa de l’aportació al pla de pensions, l’import acumulat en el pla augmentaria un 40% en el moment de la jubilació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.