Empreses

Datarmony irromp a l’empresa ponderant el factor humà i la IA

Disrupció. La consultora, que es defineix com a humanista, guia i forma el client perquè avanci sol a través de les dades

Ofereix als equips els coneixements tècnics, analítics i funcionals perquè gestionin projectes

“Som cons­ci­ents que estem fent un gir de 180 graus al sec­tor de la con­sul­to­ria, per això fem molts esde­ve­ni­ments en què expli­quem quina és la nos­tra meto­do­lo­gia i per què hem apos­tat per aquesta nova manera de fer”, explica Enric Quin­tero, fun­da­dor i CEO de Datar­mony, la con­sul­tora data-dri­ven nas­cuda a Bar­ce­lona fa encara no un any i mig, que s’ha fixat l’objec­tiu de poten­ciar el fac­tor humà de les empre­ses a través de l’anàlisi de les dades i la intel·ligència arti­fi­cial.

Datar­mony està enfo­cada a l’entorn digi­tal, tot i que ja ha fet algu­nes inter­ven­ci­ons en el món físic. “Fa uns mesos vam aju­dar una cadena de super­mer­cats a reduir el sobrant de fruita i ver­dura. Vam ense­nyar els tre­ba­lla­dors l’algo­ritme que han d’apli­car en el dia a dia per evi­tar el mal­ba­ra­ta­ment. Així l’empresa estal­via diners perquè pràcti­ca­ment eli­mina el sobrant i alhora cons­truïm un món millor”, asse­nyala.

Però el món pre­sen­cial és, a Datar­mony, gai­rebé una anècdota en la seva encara curta història. La seva experiència i el seu conei­xe­ment estan enfo­cats a les dades en el món en línia, i la seva dis­rupció és basa a apor­tar trans­ferència de conei­xe­ment en un sec­tor molt curós en aquest àmbit. Quin­tero vol “gene­rar segu­re­tat en els cli­ents i no dependència, que és un pro­blema inhe­rent a la con­sul­to­ria”: “Les con­sul­to­res aju­den a desen­vo­lu­par pro­jec­tes però no com­par­tei­xen conei­xe­ment. Nosal­tres tren­quem amb això.”

Explica que han creat una meto­do­lo­gia basada en coac­hes (entre­na­dors) i psicòlegs. “A través de les dades que genera l’empresa, iden­ti­fi­quem com estan els tre­ba­lla­dors, què fan i què hau­rien de fer. Amb aquesta infor­mació, ela­bo­rem un diagnòstic del talent i creem un mapa d’impacte, que ens indica on és cada per­sona i on hau­ria de ser. Cal­cu­lem aquesta distància i si és lluny d’on li cor­res­pon­dria, l’empresa ha de tre­ba­llar per situar el talent allà on li per­toca.”

Datar­mony ela­bora el road­map del fac­tor humà de l’empresa, “que l’haurà de situar tan a prop com sigui pos­si­ble del seu ideal”, asse­gura. I aquí comença la feina de coac­hing de la con­sul­tora: “Tre­ba­llem els ano­me­nats soft skills amb els emple­ats perquè siguin més bons pro­fes­si­o­nals. Aquest és el valor afe­git que apor­tem.”

Metri­plica.

Quin­tero explica que ha arri­bat a cons­truir Datar­mony “gràcies a la con­fiança” que ha cons­truït durant tota la seva car­rera pro­fes­si­o­nal. Fun­da­dor de Metri­plica, firma líder a Europa en analítica web i apli­ca­ci­ons mòbils, Quin­tero va pas­sar a ser gene­ral mana­ger de Bea­bloo, reco­ne­guda empresa de màrque­ting digi­tal, quan les dues fir­mes van cul­mi­nar la seva fusió el 2018. Tan­ma­teix i mal­grat les expec­ta­ti­ves excel·lents, Bea­bloo va entrar en con­curs de cre­di­tors el desem­bre del 2021 quan la pandèmia va aca­bar d’empit­jo­rar la situ­ació de pèrdues que ja arros­se­gava: “Uns mesos abans, el juliol de l’any pas­sat, la situ­ació es va fer insos­te­ni­ble per a mi i vaig deci­dir mar­xar de Bea­bloo”, con­fessa Quin­tero.

Alli­be­rat del neguit de no sen­tir-se part de l’equip, un mes després fun­dava Datar­mony. De seguida van con­fiar en la nova con­sul­tora molts dels antics cli­ents de Metri­plica. A hores d’ara, un total de 26, la majo­ria grans empre­ses com Melià Hotels, Grup Ibe­ros­tar, Cam­per i Phi­lip Mor­ris, s’han endin­sat en el procés de trans­for­mació que pro­posa la con­sul­tora.

“Els ense­nyem a reco­llir i inter­pre­tar les dades i els donem els conei­xe­ments tècnics, analítics i fun­ci­o­nals perquè ges­ti­o­nin, man­tin­guin i ampliïn els seus pro­jec­tes. Tenim una autèntica sim­bi­osi amb els nos­tres cli­ents”, explica Quin­tero.

Expansió.

Datar­mony, amb seu cen­tral a Bar­ce­lona, dis­posa de tres ofi­ci­nes més a l’Estat, Bil­bao, Madrid i València, i dues al con­ti­nent ame­ricà, con­cre­ta­ment a Mèxic i els Estats Units. “Per al crei­xe­ment, neces­si­tava un com­pany de viatge que ens reduís els ris­cos, però que no inter­ferís en la nos­tra filo­so­fia i manera de fer.

“Mio­Grup, una con­sul­tora estratègica amb seu a Madrid experta en la inte­gració de ser­veis de màrque­ting i trans­for­mació digi­tal, fun­dada pels ger­mans Arbe­loa, ha estat aquest aliat”, diu. El grup madri­leny va inte­grar Datar­mony després d’apor­tar 1 milió d’euros pel 51% de les acci­ons. Això va per­me­tre a la con­sul­tora ini­ciar l’expansió inter­na­ci­o­nal.

“La nos­tra analítica avançada i sobre­tot l’equi­li­bri i l’har­mo­nia que bus­quem entre la intel·ligència arti­fi­cial i la humana en els equips, estem con­vençuts que por­tarà els nego­cis a una altra dimensió”, rebla Quin­tero.

DATARMONY

Facturació
1,5 M€
Treballadors
24
Any de fundació
2021
Amb un equip de 24 persones expertes en informàtica, analítica i dades, tant on com offline, i una experiència de més de deu anys de mitjana, les previsions assenyalen cap una expansió que durà a Datarmony a ser present en sis països el 2025.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.