Empreses

MartiDerm, la dermoestètica catalana que té Àsia a la butxaca

La firma familiar de tractaments dermoestètics va entrar a la Xina el 2017 amb la venda en línia i s’hi ha situat com una de les marques que més ven del seu sector. Factura un 50% a fora

La firma va incorporar l’ús d’ampolles per a tractaments estètics

Mar­ti­Derm, la firma fami­liar cata­lana dedi­cada a la der­mo­estètica, ha con­ver­tit el sud-est asiàtic en un dels seus prin­ci­pals mer­cats. Les seves for­mu­la­ci­ons (ampo­lles anti­e­dat) són cobe­ja­des pel con­su­mi­dor xinès i, de fet, durant dos anys, Mar­ti­derm es va plan­tar com la pri­mera marca en ven­des en el Dia del Sol­ter, una mena de Black Fri­day, per al gegant asiàtic. Mar­ti­Derm va optar per una implan­tació al mer­cat xinès a través de la pla­ta­forma Tmall Glo­bal, el comerç electrònic per a peti­tes i mit­ja­nes empre­ses que agrupa milers de mar­ques i té més de 500 mili­ons d’usu­a­ris actius. “Fa qua­tre anys, les mar­ques euro­pees eren molt deman­da­des en el mer­cat xinès. Nosal­tres hi vam ater­rar en un moment dolç, i l’eficàcia del nos­tre pro­ducte va aca­bar de con­que­rir el con­su­mi­dor xinès que està en cons­tant evo­lució”, explica, Montse Martí, direc­tora gene­ral de la com­pa­nyia i segona gene­ració al cap­da­vant.

Tot i que ara la pro­moció del Dia del Sol­ter ha dei­xat de ser tan relle­vant com fa uns anys, Mar­ti­Derm con­ti­nua sent una de les pri­me­res mar­ques en ven­des en la seva cate­go­ria.“Ara, aquest mer­cat va molt ràpid, es ven per molts canals: stre­a­ming, Tik-Tok, pla­ta­for­mes ini­ma­gi­na­bles..., i això ens obliga a estar molt al dia”, des­criu Martí.

La Xina i Corea només són dos dels qua­ranta països on la com­pa­nyia cre­ada fa trenta anys ven. De fet, ara com ara el 50% de la seva fac­tu­ració prové de l’exte­rior, i els plans de la firma són seguir aug­men­tant aquest per­cen­tatge. La pro­gressió de les ven­des a l’exte­rior ha estat impor­tant, fa sis anys a penes venien el 8% del total de la seva fac­tu­ració a l’exte­rior. De fet, la inter­na­ci­o­na­lit­zació és una de les dues palan­ques de crei­xe­ment que s’ha mar­cat la firma cata­lana per con­ti­nuar aug­men­tant la fac­tu­ració en dos dígits any rere any.

Per això mateix, recent­ment ha incor­po­rat un nou direc­tor a l’àrea inter­na­ci­o­nal per ampliar, encara més, els seus mer­cats. “Volem aga­far més múscul al sud-est asiàtic i a l’Amèrica Lla­tina. En aquests països encara tenim molt tra­jecte per fer, i pel que fa a l’Àfrica, també hi estem a sobre”, diu la direc­tora gene­ral.

L’altra palanca de crei­xe­ment és la inno­vació: “Tenim un depar­ta­ment tècnic propi, i amb cada nou pro­ducte que tra­iem al mer­cat hi ha una inno­vació pro­vada, com si fos un fàrmac”, explica Martí. Aquesta àrea que lidera la cunyada de la direc­tora gene­ral, Elisa Sunyer, és l’altra joia de la corona de Mar­ti­Derm.

L’any 1952 Josep Martí Tor, el pare de Montse, Josep, Chief Finan­cial Offi­cer i Xavier Martí, al cap­da­vant de la planta de pro­ducció, va obrir una ofi­cina de farmàcia a la con­fluència dels car­rers Aragó i Nàpols de Bar­ce­lona, un esta­bli­ment cen­trat en fórmu­les magis­trals de pro­duc­tes der­ma­tològics que desen­vo­lu­pava jun­ta­ment amb met­ges der­matòlegs. “D’un d’aquests tre­balls van sor­gir les ampo­lles Mar­ti­Derm que van revo­lu­ci­o­nar el sec­tor de la der­mo­estètica. L’any 1989, els fills vam deci­dir crear una firma per comer­ci­a­lit­zar-los a tot arreu”, diu Martí.

Una de les altres par­ti­cu­la­ri­tat de la com­pa­nyia és que manté tota la cadena de valor. Mar­ti­derm desen­vo­lupa, pro­du­eix –a la seva planta de 10.000 m² planta de Cer­velló– i dis­tri­bu­eix els seus pro­duc­tes. “Aquest model ens per­met tenir tot el con­trol del pro­ducte i ens dona l’agi­li­tat necessària”, afe­geix.

marti derm

Una planta sostenible i 4.0

Des que van estrenar la nova planta de Cervelló l’any 2018, van decidir fer una aposta per una fàbrica net zero. Aleshores van implantar màquines de geotèrmia i aerotèrmia, per disminuir les emissions.

Paral·lelament, van instal·lar 60KW de plaques solars a la teulada que, ara com ara, donen el 8% de la energia de les instal·lacions, i la resta d’energia la compren verda.

Per a enguany s’han concentrat a assolir l’eficiència energètica amb l’objectiu de disminuir en un 20% el consum respecte a l’any passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.