Emprenedors

Atents a la salut sexual de la dona

FemmeUp desenvolupa productes i serveis per millorar el benestar femení

Fem­meUp és una nova com­pa­nyia que aspira a millo­rar el benes­tar de la dona. La firma ha desen­vo­lu­pat i comer­ci­a­litza cinc suple­ments i un ali­ment des­ti­nats a inci­tar la libido, reduir l’estrès, gua­nyar ener­gia o millo­rar la lactància, entre altres bene­fi­cis. La firma dis­posa, a més, d’una pla­ta­forma des de la qual ofe­rei­xen ser­vei de segui­ment i acom­pa­nya­ment a les usuàries dels seus pro­duc­tes amb un equip de nutri­ci­o­nis­tes, fisi­o­te­ra­peu­tes, sexòlogues i ginecòlogues.

Fem­mUp es va crear l’any 2021, després que els seus fun­da­dors –Jou López, amb quasi dues dècades vin­cu­lada a far­macèuti­ques de salut feme­nina, i Mar­celo Lewin, cre­a­dor de dife­rents pla­ta­for­mes sobre salut feme­nina– fes­sin un estudi per iden­ti­fi­car les prin­ci­pals pre­o­cu­pa­ci­ons de les dones res­pecte a la seva salut. A l’enquesta van des­co­brir que la manca de libido era un pro­blema molt gene­ra­lit­zat, no només lli­gat al grup de dones en l’edat de la meno­pausa, sinó des de molt abans. De fet, en els seus estu­dis van des­co­brir que més de la mei­tat de les enques­ta­des situ­a­ven la manca d’apetència sexual com la pre­o­cu­pació prin­ci­pal, però tan­ma­teix sanitària­ment aquest desor­dre es trac­tava molt poc. “Al vol­tant de la manca de libido feme­nina hi ha hagut històrica­ment molts tabús i menys­te­ni­ment”, explica Jou López, direc­tora gene­ral de l’empresa emer­gent.

Fem­meUp va treure al mer­cat el pri­mer com­ple­ment ali­men­tari nutri­ci­o­nal que millora la libido des d’una pers­pec­tiva mul­ti­fac­to­rial, i la res­posta del mer­cat ha estat major del que pre­ve­ien.

La firma va començar comer­ci­a­lit­zant en línia, però es van topar amb la cen­sura de l’uni­vers Meta. “Ens veta­ven anun­cis i ens sor­pre­nia molt perquè Face­book o Ins­ta­gram estan plens de pro­mo­ci­ons de pro­duc­tes com el nos­tre però per a homes”, explica López.

Mal­grat tot, aviat, els van anar arri­bant coman­des de farmàcies de tot l’Estat espa­nyol i, ara com ara, el 50% de les cli­en­tes són usuàries que com­pren direc­ta­ment al web i el 50% res­tant, en ofi­ci­nes de farmàcia. “Trac­tem una franja d’edat molt ampla, que va dels 25 als 70 anys i, per tant, cada grup d’edat se sent més còmode amb un o canal o un altre”, afe­geix.

A més, Fem­meUp ven a través del web en mer­cats exte­ri­ors com Por­tu­gal, Itàlia, Bèlgica i l’Amèrica del Sud (a l’Argen­tina, Xile, Panamà). La pro­ducció dels suple­ments, però, està tota loca­lit­zada en labo­ra­to­ris cata­lans, on han estat fabri­cant uns 180.000 com­pri­mits l’any. I per al 2023 pre­ve­uen mul­ti­pli­car per deu la pro­ducció. “Tenim pen­dent treure al mer­cat dos pro­duc­tes més i ampliar els ser­veis d’asses­so­ra­ment digi­tal a la dona en els seus hàbits de vida”, avança.

“La salut de la dona sem­pre s’havia trac­tat des de grans blocs i nosal­tres volem abor­dar les dife­rents pro­blemàtiques que sor­gei­xen en la dona”, diu López. En aquests dos anys i escaig de vida de Fem­meUp han asso­lit un crei­xe­ment orgànic que els va donar argu­ments per poder ini­ciar una ronda d’inversió. Recent­ment l’han tan­cat amb l’objec­tiu de 70.000 euros asso­lit i amb la par­ti­cu­la­ri­tat que més del 50% del capi­tal de l’ampli­ació és femení. “Hem acon­se­guit la pari­tat, i el 60% dels inver­sors de Fem­mUp són dones”, diu López, que afe­geix que la següent ampli­ació serà via crowd­fun­ding.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.