Gran angular

La innovació en els envasos se centra a ser més sostenible

Amb les pers­pec­ti­ves de crei­xe­ment con­ti­nuat en acti­vi­tats com el comerç electrònic i el men­jar pre­pa­rat, les pre­vi­si­ons per als pro­pers qua­tre anys són que el packa­ging creixi a un ritme d’1-2% anual en tots els sub­sec­tors.

Davant d’això, la indústria s’enfronta al repte de la sos­te­ni­bi­li­tat i la inno­vació en els enva­sos. Faci­li­tar el reci­clatge i la reu­ti­lit­zació està en mans del sec­tor, i alhora cal impul­sar la reducció.

La inno­vació està cen­trada a faci­li­tar el reci­clatge i no fer-ne un sobreús. Ara com ara, per exem­ple, molts enva­sos són mul­ti­capa, és a dir, estan for­mats per dife­rents làmines de plàstic i adhe­siu, de manera que en els dar­rers anys s’ha tre­ba­llat molt per reduir gra­mat­ges, és a dir, posar menys mate­rial, i això ja està molt opti­mit­zat però el pas següent hau­ria de ser és el del mono­ma­te­rial, és a dir uti­lit­zar menys adhe­siu i menys tinta per faci­li­tar el reci­clatge i reduir l’ús de mate­rial

Europa s’ha fixat d’aquí al 2030 inci­dir-hi des de tres pers­pec­ti­ves. La pri­mera és incor­po­rar enva­sos reci­cla­bles. Des del sec­tor expli­quen que la fita és que allò que es posi al mer­cat es pugui reci­clar, i no vol dir que tècni­ca­ment sigui reci­cla­ble, sinó que hi hagi un mer­cat secun­dari que pagui els cos­tos de trans­for­mar l’envàs uti­lit­zat per tor­nar-lo a posar al mer­cat.

Després, que allò que arribi al con­su­mi­dor con­tin­gui en la mesura del pos­si­ble mate­rial reci­clat són dues coses que van lli­ga­des, perquè a mesura que s’esti­muli intro­duir mate­rial reci­clat es pre­veu que es generi demanda i per tant es reci­cla­ria més. I final­ment, la reu­ti­lit­zació. Els nous enva­sos ani­ran pre­vi­si­ble­ment, cap a aquells que es ren­ten i es tor­nen a uti­lit­zar. Tot i tots els esforços en inno­vació, a curt ter­mini, el sec­tor no albira tro­bar un mate­rial dife­rent al plàstic i amb les seves pro­pi­e­tats. Han de pas­sar dècades abans que s’intro­du­eixi al mer­cat, un mate­rial nou. Men­tre no arriba el sec­tor recorda que el plàstic és, actu­al­ment, un mate­rial que té una funció fona­men­tal, per com­plir els requi­sits sani­ta­ris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.