Emprenedors

Superpoders per als venedors

Bloobirds ha creat un programari per fer equips comercials més productius

Blu­e­bird és un terme que s’uti­litza en anglès quan una empresa ha asso­lit una venda extra­or­dinària. A par­tir d’aquesta expressió, Toni Pérez, soci fun­da­dor de Blo­o­birds, va deci­dir posar nom a la seva empresa emer­gent, amb una petita adap­tació, perquè al regis­tre d’empre­ses no estan per­me­sos els genèrics. El nom és una evi­dent decla­ració d’inten­ci­ons d’aquesta com­pa­nyia, que aspira a aju­dar els depar­ta­ments de ven­des a acon­se­guir blu­e­birds.

Toni Pérez, engi­nyer informàtic, va començar a coges­tar Blo­o­birds l’any 2019, jun­ta­ment amb Toni Cáliz, després d’haver tre­ba­llat en dues reei­xi­des empre­ses emer­gents cata­la­nes: User­zoom, que acaba de ser adqui­rida per un fons per 800 mili­ons d’euros, i Red­points, con­si­de­rada un dels uni­corns cata­lans, on col·labo­rava amb els depar­ta­ments de ven­des amb uns objec­tius de crei­xe­ment molt ambi­ci­o­sos. Just després de des­vin­cu­lar-se de Red­points i d’haver adqui­rit un ampli conei­xe­ment en les àrees comer­ci­als, Pérez va crear una con­sul­tora per aju­dar empre­ses emer­gents a mun­tar sis­te­mes i pro­ces­sos en equips de ven­des sis­te­ma­tit­zats i pre­di­bles. En aquesta experiència empre­ne­dora, que encara segueix activa, feien ser­vir els CRM, pro­gra­ma­ris de gestió de relació amb els cli­ents i estratègies comer­ci­als com Sales­force i Micro­soft Dyna­mics, els dos CRM més popu­lars, amb una quota de mer­cat per sobre del 70%.

El pro­grama Sales­force con­si­de­rat el Goo­gle del tei­xit empre­sa­rial que ven a altres nego­cis i no al con­su­mi­dor final, tenia, per a Toni Pérez, unes carències que amb Blo­o­birds ha vol­gut rever­tir. De fet, la seva start-up ha desen­vo­lu­pat un pro­gra­mari que com­ple­menta els CRM per aju­dar els vene­dors a ser més efi­ci­ents i més pro­duc­tius, perquè no només recull infor­mació, sinó que dona eines de venda com l’auto­ma­tit­zació de cor­reus electrònics, con­tin­gut per ven­dre i estratègies comer­ci­als adap­ta­des a cada model d’empresa i el pro­ducte o ser­vei que ven. “Es tracta de sis­te­mes intel·ligents d’assistència que donen indi­ca­ci­ons al comer­cial i que, a més, regis­tren automàtica­ment l’acti­vi­tat, de manera que per­me­ten un incre­ment de pro­duc­ti­vi­tat subs­tan­cial”, des­criu Toni Pérez.

Amb aquest pro­gra­mari el temps de for­mació que reque­rei­xen les noves incor­po­ra­ci­ons als depar­ta­ments de ven­des es redu­eix i, a més, dis­posa d’un acom­pa­nya­ment per­ma­nent. “Ara estem fent recerca en intel·ligència arti­fi­cial perquè el pro­gra­mari apren­gui dels millors vene­dors de la com­pa­nyia i reco­mani a la resta fer el mateix”, explica Pérez.

Durant un any i mig, Blo­o­birds es va dedi­car a desen­vo­lu­par inter­na­ment el pro­gra­mari, que ha supo­sat una inversió d’uns 7 mili­ons d’euros, cap­tats de dife­rents fons, com la ges­tora de capi­tal risc K-Fund al cap­da­vant i l’Ins­ti­tut Català de les Finan­ces, Bon­sai, PRO­foun­ders, Enco­mana, el fons de capi­tal risc de Car­los Blanco i Oriol Jun­cosa i Exten­sion Fund. A la dar­rera ronda de finançament s’hi ha unit l’àngel inver­sor Hugo Arévalo

Amb seu a Bar­ce­lona, Blo­o­birds va néixer sent una start-up glo­bal i, de fet, ara com ara el 60% de les seves ven­des pro­ve­nen de l’exte­rior.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.