Empreses

Freshly Cosmetics tanca el cercle amb la Freshly Factory

L’empresa ja fabrica i envasa tres productes i continuarà amb la majoria de referències en la seva nova planta

L’empresa està centrada enguany a obrir nous mercats i espais físics a l’Estat

Freshly Cos­me­tics ha enfi­lat una nova etapa estratègica, enfo­cada en el seu crei­xe­ment, i s’ha endin­sat en la fabri­cació i enva­sa­ment dels seus pro­duc­tes. La Freshly Fac­tory ha començat a fun­ci­o­nar enguany amb l’estre­lla de la marca, l’oli cor­po­ral Gol­den Radi­ance Body Oil, del qual, en cinc anys, s’han venut més d’1 milió d’uni­tats; el Vita­min C Con­cen­trate Serum, i la Bloom Orc­hid Face Cream.

“Aquest és un gran pas estratègic per a l’empresa. És un pro­jecte que, a més d’incre­men­tar la nos­tra com­pe­ti­ti­vi­tat, ens per­metrà pro­te­gir l’R+D de les nos­tres for­mu­la­ci­ons, millo­rar la nos­tra sos­te­ni­bi­li­tat amb pro­ducció local i desen­vo­lu­par el tei­xit indus­trial a la Terra Alta”, asse­gura Miquel Antolín, cofun­da­dor i CEO de Freshly Cos­me­tics.

La planta de pro­ducció, de 700 m², està ubi­cada a Gan­desa, dins del cen­tre logístic pro­pi­e­tat de l’empresa, de 14.000 m², que també allotja el magat­zem, de 1.000 m².

La Freshly Fac­tory, total­ment auto­ma­tit­zada, per­metrà a l’empresa inter­na­lit­zar tot el procés de fabri­cació, enva­sat i eti­que­tatge de gran part de les vui­tanta referències de pro­duc­tes. De moment, s’han ins­tal·lat tres línies de pro­ducció, amb una capa­ci­tat màxima que supera els 10 mili­ons d’enva­sos l’any i que arriba a ren­di­ments de pro­ducció de fins a 45 uni­tats per minut.

A més de l’àrea de fabri­cació i enva­sat, en la qual estan impli­cats quinze pro­fes­si­o­nals de diver­sos per­fils, també s’ha ins­tal·lat un petit labo­ra­tori de qua­li­tat per poder super­vi­sar les ope­ra­ci­ons i pro­duc­ci­ons.

“La nova estratègia va començar fa un any i mig, quan vam inter­na­lit­zar el labo­ra­tori de for­mu­lació per apor­tar nove­tats al sec­tor”, explica Antolín. Ara es tro­ben en una pri­mera fase, però espe­ren poder enva­sar “més de vint referències durant aquest segon tri­mes­tre, i el 80% a més llarg ter­mini”, asse­gura.

Vir­tual i pre­sen­cial.

A hores d’ara, l’empresa cata­lana, que va néixer digi­tal, sos­te­ni­ble, vegana i Ani­mal Test-Free Peta Vegan Cer­ti­fied, ja dis­posa d’onze boti­gues físiques, que repre­sen­ten un 15% de la fac­tu­ració. A més, els pro­duc­tes de la firma es poden tro­bar en esta­bli­ments de grans dis­tribuïdors de cosmètica, fet que li dona una major visi­bi­li­tat.

“Tot i estar entre les deu com­pa­nyies digi­tals amb més visi­tes, la nos­tra fac­tu­ració era molt menor que la de la resta de com­pe­ti­dors. Això és deu al fet que no cap­turàvem els cli­ents perquè només ens podien tro­bar si entra­ven al nos­tre web. Per això, el 2019 vam deci­dir obrir el canal pre­sen­cial. Ara, a través de les nos­tres boti­gues físiques i dels esta­bli­ments dels grans mino­ris­tes del sec­tor de la cosmètica, con­nec­tem millor amb tots els cli­ents”, comenta Antolín.

Freshly Cos­me­tics té presència física a Bar­ce­lona, amb tres boti­gues, l’última de les quals oberta el 10 de març al cen­tre comer­cial West­fi­eld La Maqui­nista; i un esta­bli­ment a les ciu­tats de Tar­ra­gona –on va inau­gu­rar la Freshly Store al Parc Cen­tral, el 14 d’abril–, Reus, Madrid, València, Sevi­lla, Gra­nada, Gijón i Pam­plona, i aviat també a La Palma. “En els pròxims dos anys, volem créixer a l’Estat espa­nyol amb boti­gues físiques i, a través del comerç electrònic, també a escala inter­na­ci­o­nal”, explica.

Expansió inter­na­ci­o­nal.

“El comerç electrònic és la punta de llança que ens per­met entrar en els mer­cats inter­na­ci­o­nals”, pun­tu­a­litza, sense cap mena de dubte, el cofun­da­dor de la firma. La com­pa­nyia ven els seus pro­duc­tes a trenta-sis països, prin­ci­pal­ment euro­peus, entre els quals des­ta­quen Itàlia, Por­tu­gal i França, però també al con­ti­nent ame­ricà i a Àsia.

“Ara estem inten­tant entrar en els mer­cats lla­ti­no­a­me­ri­cans, però ope­ra­ti­va­ment són molt com­ple­xos, i alhora mirem d’abor­dar els mer­cats d’Ale­ma­nya, Suïssa, la Gran Bre­ta­nya i els Països Bai­xos.” Antolín con­firma que seguei­xen estant pre­sents en el mer­cat web xinès Ali­baba, on van entrar el 2021, però que enguany no hi con­cen­tra­ran esforços.

A Gan­desa hi són gai­rebé des que es va crear la firma. “El pri­mer any i mig vam ser a Batea, on vaig néixer, però el 2017 ja vam tras­lla­dar-nos a Gan­desa, pri­mer a un local de llo­guer i ara al nos­tre propi cen­tre, cons­truït per nosal­tres.”

FRESHLY COSMETICS

Facturació
45 M€
Treballadors
267
Any de fundació
2016
La companyia la van crear els enginyers químics Miquel Antolín, CEO, i Mireia Trepat, CMO. Ells dos i la mare d’Antolín, Mercè Civil –sòcia capitalista inicial, de qui va partir la idea de negoci i responsable de producció a Gandesa– disposen del 81% de les accions de la firma.
R+D, Amor i Xarxes

La ciència i les emocions

“El Freshly Lab és una de les claus de l’èxit de l’empresa”, assegura Antolín. Hi treballen onze enginyers químics, bioquímics i biotecnòlegs, responsables de les noves creacions. “Fins ara, creàvem, però calia que laboratoris externs col·laboressin per escalar la producció. La Freshly Factory ho canvia tot.” Assegura que la marca té un enfocament híbrid: “Molt científic i alhora molt emocional”, que és allò que els permet connectar amb els clients, “perquè la ciència funciona millor amb amor”. TikTok i Instagram hi ajuden.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.