Focus

Amphora

Proveïdors d’E-Commerce

Logística d’aprofitament per a pimes

Amp­hora va néixer en plena pandèmia -i com a con­seqüència d’aquesta- per donar una res­posta logística als canals de venda en línia que molts nego­cis van haver de poten­ciar o fins i tot enge­gar per donar sor­tida als seus pro­duc­tes. El maig del 2021, la pla­ta­forma va rebre la seva pri­mera comanda, recorda Adrià Cortés, cofun­da­dor amb Joa­quim Sant i Joan Tres­ser­ras. Amp­hora veu la llum com un 3PL, és a dir, un proveïdor de logística per a ter­cers, bàsica­ment pimes. Una de les idees ori­gi­nals que tenen és apro­fi­tar els espais oci­o­sos que molts magat­zems tra­di­ci­o­nals tenen. D’aquesta manera, van anar crei­xent fins a dis­po­sar, en l’actu­a­li­tat, de més de 20.000 m² en nou cen­tres: cinc a Cata­lu­nya, dos a Madrid, un a Canàries i un altre a Ale­ma­nya. Amp­hora lloga espais i els digi­ta­litza per fer-los tan efi­ci­ents com sigui pos­si­ble: “Altres models de logística apos­ten per aga­far molts metres qua­drats en una única ubi­cació i robo­tit­zar-los, però la nos­tra solució és més barata i ràpida”, diu Cortés. La prova és que la implan­tació a Ale­ma­nya s’ha fet en només una set­mana.

Perquè això sigui pos­si­ble és clau el pro­gra­mari de gestió del magat­zem (SGA) que han desen­vo­lu­pat, ini­ci­al­ment com a eina d’ús intern, però que també han com­par­tit amb els socis de magat­zem. Es tracta d’un pro­grama molt versàtil, que opti­mitza espais i recor­re­guts dins del magat­zem i que és molt com­pe­ti­tiu. Així que han començat a comer­ci­a­lit­zar-lo fins al punt que ha esde­vin­gut un negoci amb gran poten­cial. Actu­al­ment repre­senta el 30% de les ven­des de la com­pa­nyia, però creix més que el 3PL. També és més esca­la­ble i ideal com a punta de llança per créixer fora. Cortés explica que ara per ara tenen el focus posat a créixer a l’Estat espa­nyol, i que a finals d’any sor­ti­ran a ven­dre les dues uni­tats de negoci a altres mer­cats, sobre­tot el pro­grama.

Amp­hora va neces­si­tar 1,5 mili­ons d’euros per començar, però des de fa un any té un ebitda posi­tiu i en fa dos que enca­de­nen crei­xe­ments de ven­des del 20% men­sual. Aquest semes­tre mul­ti­pli­ca­ran per sis la fac­tu­ració del mateix període del 2022. La plan­ti­lla està for­mada per unes 50 per­so­nes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.