Empreses

Adevinta canvia a vertical de serveis per ser líder a Europa

El grup seguirà l'any vinent amb els portals locals d'anuncis classificats però adoptarà eines comunes per a tot el continent

La seu de Barcelona esdevé la més gran i activa de l'empresa

Les dades que obté fan que sigui un termòmetre de l’economia

El grup Ade­vinta es va crear el 2019, però la seva història es remunta al 1839, quan Chris­tian Mic­hael Schibs­ted va fun­dar la seva impremta a Noru­ega. Aquest negoci, on s’impri­mien gase­tes i dia­ris de l’època, va ser l’embrió del que després va ser un dels líders euro­peus de pla­ta­for­mes digi­tals d’anun­cis clas­si­fi­cats.

A Bar­ce­lona, el grup va arri­bar tot just ence­tat el segle XXI, a través de les adqui­si­ci­ons i absor­ci­ons d’altres empre­ses del mateix àmbit. El grup noruec va adqui­rir el 76% d’Anun­tis l’any 2006, després que aquesta com­pa­nyia es fusionés dos anys abans amb Segun­da­mano. Anun­tis la for­ma­ven lla­vors aquesta pla­ta­forma i Info­Jobs, Foto­casa i Coc­hes.net. El gran pas enda­vant de Schibs­ted va arri­bar el 2017, quan el grup va adqui­rir el 100% d’Anun­tis.

“Els dife­rents nego­cis tenien lla­vors les seus dis­se­mi­na­des pel ter­ri­tori català i a Madrid. La cre­ació d'Ade­vinta el 2019 i  la inau­gu­ració a l’octu­bre del mateix any del hub de Bar­ce­lona va pro­pi­ciar l'agru­pa­ment de les dife­rents pla­ta­for­mes. A la seu de Bar­ce­lona, es troba a hores d'ara con­cen­trat tot el negoci d'Ade­vinta a l'Estat, excepte Mila­nun­cios, que va néixer a Madrid i con­ti­nua allà”, explica Román Campa, CEO i Head of Real State & Emer­ging Ver­ti­cals (cap de l’àmbit immo­bi­li­ari i de les ver­ti­cals emer­gents, en la tra­ducció del càrrec al català).

Ade­vinta Spain agrupa actu­al­ment sis por­tals d’anun­cis clas­si­fi­cats: Foto­casa i Habi­ta­clia (sec­tor immo­bi­li­ari), Info­Jobs (ocu­pació), Coc­hes.net i Motos.​net (motor) i Mila­nun­cios (com­pra­venda d’arti­cles de segona mà), i ha esde­vin­gut “líder del sec­tor a l’Estat, amb més de 18 mili­ons d’usu­a­ris” que visi­ten aques­tes pla­ta­for­mes “cada mes”, des­taca Campa. Les ofi­ci­nes de Bar­ce­lona, seu cen­tral del grup a l’Estat, estan ubi­ca­des al dis­tricte 22@ de la capi­tal cata­lana, “i són el hub més gran del grup a Europa, després del de París i Berlín”, rebla Campa orgullós d’aquesta fita.

L’empresa té 1.600 tre­ba­lla­dors a l’Estat, dels quals més de 1.300 estan ubi­cats a Bar­ce­lona. El grup cotitza a la borsa d’Oslo i “la seva dimensió és espec­ta­cu­lar”: “Si Ade­vinta Spain cotitzés a l’Estat, esta­ria situ­ada entre les deu empre­ses més for­tes de l’Ibex, amb una capi­ta­lit­zació de més de 7.000 mili­ons”, afirma Campa, que també asse­gura que el grup s’ha con­ver­tit en un termòmetre digi­tal de l’eco­no­mia del país. “Les dades que ens ofe­rei­xen les pla­ta­for­mes, ens indi­quen com avança el sec­tor de la cons­trucció, el de l’habi­tatge, els vehi­cles (cot­xes i motos) i l’ocu­pació. En aquest dar­rer, per exem­ple, hem vist grans can­vis entre com estava el sec­tor abans i després de la covid-19, amb la par­ti­ci­pació de mol­tes més pimes en els pro­ces­sos de demanda d’ocu­pació a hores d’ara, sobre­tot fruit de la digi­ta­lit­zació a què es van veure obli­ga­des per la pandèmia. I també hem vist com el tre­ball en remot o híbrid ha entrat com una vari­a­ble més”, explica Campa.

Canvi de rumb.

Ade­vinta, com a empresa cent per cent digi­tal, no va patir quan el país sen­cer es va haver de con­fi­nar. “Jus­ta­ment aquell diven­dres teníem pre­vist fer el pri­mer test de tre­ba­llar un dia en remot. Així és que estàvem pre­pa­rats, pre­o­cu­pats per la pandèmia, però no pel negoci.” Campa explica que, en aquells moments, “la soli­da­ri­tat es va cana­lit­zar a través d’Info­Jobs”, que va ser part activa en la recerca de pro­fes­si­o­nals sani­ta­ris.

El capi­tal humà d’Ade­vinta Spain és, segons el seu CEO, el valor més gran de la com­pa­nyia, ja que els equips tras­pas­sen les obli­ga­ci­ons labo­rals i inter­ve­nen acti­va­ment a cons­truir i gene­rar talent digi­tal a la ciu­tat. “Orga­nit­zen acti­vi­tats per for­mar talent digi­tal entre per­so­nes amb risc d’exclusió social, o bé pro­mo­uen el talent femení en l’àmbit tec­nològic, entre mol­tes pro­pos­tes. Els tre­ba­lla­dors pro­po­sen acti­vi­tats i l’empresa els faci­lita l’espai i les eines per dur-les a terme. En aquest sen­tit, puc afir­mar que Bar­ce­lona és el hub més actiu del grup.”

“La incor­po­ració cons­tant de nove­tats tec­nològiques, com la intel·ligència arti­fi­cial, ens ajuda sense dubte a enfor­tir la nos­tra capa­ci­tat tec­nològica, però sobre­tot el que volem és gene­rar con­fiança en els nos­tres usu­a­ris, perquè aquesta és la base de les nos­tres pla­ta­for­mes. Sense con­fiança, des­a­pa­reix el negoci”, afirma Campa, que anun­cia un canvi d’estratègia pel que fa al grup de cara a l’any vinent: “Tot i que no dei­xa­rem de ser locals, d'estar orga­nit­zats per països, ens con­ver­ti­rem en un grup de ver­ti­cals de ser­veis amb eines comu­nes. El nos­tre objec­tiu és esde­ve­nir líders del sec­tor a Europa.”

Xifres

Creixement continuat

Adevinta Spain ha tancat el segon trimestre d’enguany amb una facturació de 58 milions d’euros, un 7% més que en el mateix període de l’any passat, amb un notable increment dels sectors de motor i ocupació. En els primers sis mesos del 2023, l’empresa acumula uns ingressos de 114 milions d’euros, un creixement respecte del mateix període de l’any passat del 9%. Tot sembla indicar que el grup tancarà l’any a l’Estat amb un creixement de dos dígits, com ja és habitual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.