Gran angular

Girbau tria DFactory per poder innovar més

El grup de Vic és un dels líders mundials en solucions integrals de bugaderia professional

La firma ha rebut nombrosos reconeixements pels seus avenços
L’enclavament resulta estratègic per al grup familiar vigatà

El grup Gir­bau, un dels refe­rents mun­di­als en solu­ci­ons inte­grals de buga­de­ria pro­fes­si­o­nal i trac­ta­ment tèxtil, va voler fer una forta aposta per la indústria 4.0, i l’any pas­sat va ins­tal·lar-se a DFac­tory. Es tracta d’una ini­ci­a­tiva lide­rada pel Con­sorci de la Zona Franca de Bar­ce­lona (CZFB) que té per objec­tiu fomen­tar i desen­vo­lu­par la indústria 4.0 per tal de poten­ciar un eco­sis­tema d’atracció de talent, tec­no­lo­gia i inver­si­ons en un espai únic.

A DFac­tory hi tenen cabuda empre­ne­dors i empre­ses per a les quals la tec­no­lo­gia té un pes específic impor­tant.

Pere Gir­bau, CEO de Gir­bau Group i ter­cera gene­ració de la família al cap­da­vant de la com­pa­nyia, fa balanç de la presència del grup en aquest eco­sis­tema. Explica que estar pre­sents a DFac­tory els faci­lita tre­ba­llar en un entorn que per­met apli­car la trans­for­mació digi­tal al seu model de negoci, així com les noves tec­no­lo­gies apli­ca­des a la indústria 4.0.

“La indústria 4.0 encara és nova per a les empre­ses, així que poder inci­dir en aquesta nova línia empre­sa­rial i fer-ho en con­tacte amb les empre­ses que es dedi­quen a desen­vo­lu­par tec­no­lo­gia i models de negoci al vol­tant de la trans­for­mació digi­tal ens per­met, indis­cu­ti­ble­ment, impul­sar i acce­le­rar els nos­tres pro­jec­tes. I sens dubte el fet d’estar pre­sent a DFac­tory ens ajuda a impul­sar-ho tot ple­gat”, afe­geix.

Per Gir­bau, DFac­tory també és una opor­tu­ni­tat d’atracció i desen­vo­lu­pa­ment del talent ja que es tracta d’un espai que faci­lita la cre­a­ti­vi­tat i les rela­ci­ons, amb una visió oberta. Segons el CEO de Gir­bau, l’eco­sis­tema DFac­tory, per­met, a més, crear siner­gies, coo­pe­rar i explo­rar vies de col·labo­ració amb altres empre­ses pre­sents en l’eco­sis­tema.

Així mateix, per al grup oso­nenc la ubi­cació de les ins­tal·laci­ons de DFac­tory els resulta una ubi­cació estratègica. Situ­a­des a prop del port, l’aero­port i la Fira de Bar­ce­lona, els ha permès orga­nit­zar tallers, reu­ni­ons i ses­si­ons amb cli­ents i proveïdors, per poder impul­sar així noves for­mes de trans­for­mació digi­tal apli­ca­des al seu negoci.

Amb seu cen­tral a Vic, la com­pa­nyia opera en més de 130 països i compta amb 17 fili­als a Europa, Amèrica del Nord i Lla­ti­noamèrica, Oce­a­nia i Àsia.

Mul­ti­na­ci­o­nal fami­liar. Fun­dada l’any 1960, la firma, que és una empresa fami­liar amb estruc­tura de mul­ti­na­ci­o­nal, ha rebut nom­bro­sos reco­nei­xe­ments per l’aposta per la inno­vació, la qua­li­tat i la sos­te­ni­bi­li­tat.

Ara com ara suma un total de sis cen­tres de pro­ducció repar­tits entre la capi­tal d’Osona, on rea­litza el mun­tatge de ren­ta­do­res Genius i de gran capa­ci­tat, asse­ca­do­res, plan­xa­do­res, entre d’altres; un altre cen­tre pro­duc­tiu a França cen­trat en maquinària per a l’auto­ma­tit­zació de pro­ces­sos i plan­xa­do­res com­pac­tes i una altra fàbrica a Xan­gai (Xina) de 9.000 metres qua­drats dedi­cada a la fabri­cació de ren­ta­do­res, asse­ca­do­res, sis­te­mes de plan­xat i sis­te­mes de ren­tat (túnels). Jus­ta­ment, ara fa tres anys, Gir­bau va com­prar el 100% del capi­tal de la joint ven­ture que tenia des del 2017 amb l’empresa xinesa per reforçar el mer­cat asiàtic. Es tracta de Shen­guang Laundry Tech­no­logy. Des de lla­vors, que la filial GSLT va pas­sar a estar con­tro­lada direc­ta­ment per la firma viga­tana amb l’objec­tiu de reforçar la seva posició en el mer­cat xinès.

Fac­tu­ració. L’any 2022, Gir­bau va fac­tu­rar 181 mili­ons d’euros, que va supo­sar un crei­xe­ment de dos dígits res­pecte a l’exer­cici ante­rior i va tor­nar al ritme d’evo­lució d’abans de la pandèmia.

Actu­al­ment, el grup dona feina a més de 800 emple­ats repar­tits per tot el món.

El 2020 Gir­bau va cele­brar els seus cent anys com una empresa fami­liar i el 60è ani­ver­sari del negoci actual. “Amb la inno­vació com un dels seus prin­ci­pals eixos estratègics, en aquest llarg camí l’empresa ha cre­gut i ha can­viat, però sem­pre amb els matei­xos valors que gene­ració rere gene­ració ha man­tin­gut vius la família Gir­bau”, expli­quen des de l’empresa.

Pio­ners. La ter­cera gene­ració de la família Gir­bau con­ti­nua el seu lle­gat com a pio­ners en la indústria de la buga­de­ria pro­fes­si­o­nal, a par­tir de la inno­vació i la col·labo­ració. Amb una mirada cap al futur, Gir­bau manté el seu com­promís amb la qua­li­tat, la inno­vació i la sos­te­ni­bi­li­tat en el món de la buga­de­ria pro­fes­si­o­nal.

Girbau Lab, l’ecosistema d’innovació

Girbau va crear Girbau Lab, una plataforma de col·laboració que impulsa la indústria de la bugaderia i genera valor més enllà dels seus propis límits, especialment en termes de sostenibilitat, transformació digital i benestar. L’empresa busca crear un impacte positiu en les persones i en el planeta. Construeixen així el seu propi ecosistema d’innovació en el qual els diferents actors participen activament i aporten valor.

Treballen amb generadors de nous coneixements i tecnologies com centres de recerca, universitats, centres tecnològics que desenvolupen tecnologies aplicades al món industrial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.