Empreses

Itequia vol explorar els mercats escandinaus

El proveïdor de serveis digitals a mida creix des de fa cinc anys un 20% anual, un ritme que aspira a mantenir o augmentar

Suècia és el primer país que l’empresa barcelonina té previst sondejar com a candidat per oferir-li la seva experiència

Els serveis al voltant de la IA han anat guanyant rellevància en el si de l’empresa

El proveïdor de ser­veis digi­tals a mida Ite­quia té pre­vist expan­dir-se pels països escan­di­naus, amb Suècia com el pri­mer mer­cat que vol explo­rar, seguit de Dina­marca i Noru­ega. Oriol Quin­quillà, fun­da­dor i direc­tor d’aquesta empresa que ofe­reix solu­ci­ons a mida a tota mena d’orga­nit­za­ci­ons, observa que “aquests mer­cats són interes­sants perquè hi ha una acti­vi­tat intensa en la con­trac­tació de ser­veis informàtics i, a més, hi ha la faci­li­tat per enten­dre’s en anglès”.

Amb aquesta expansió geogràfica, Ite­quia, que té dele­ga­ci­ons a Madrid i a Màlaga, vol fer un salt en la seva presència en els mer­cats forans, que ara mateix repre­sen­ten entre un 10% i un 20% de l’acti­vi­tat, per man­te­nir, o aug­men­tar, el fort ritme de crei­xe­ment, de fins al 20%, expe­ri­men­tat durant els dar­rers cinc anys, que la van dur a fac­tu­rar 3,5 mili­ons d’euros l’any pas­sat. Fins ara, l’experiència en els mer­cats estran­gers estava deter­mi­nada fona­men­tal­ment pel tre­ball amb fili­als de mul­ti­na­ci­o­nals com Hart­mann (de pro­duc­tes sani­ta­ris), Zurich (asse­gu­ran­ces) i Hexa­gon (tec­no­lo­gia digi­tal), que van dur l’empresa bar­ce­lo­nina a tre­ba­llar en altres mer­cats com ara Ale­ma­nya, Suïssa i el Regne Unit. Pel que fa al mer­cat espa­nyol, a banda de con­rear el dinàmic mer­cat de Madrid, Ite­quia vol fer una aposta per con­so­li­dar el mer­cat del sud d’Espa­nya, a través de Màlaga, ciu­tat que en els últims temps ha fet una clara aposta per ser un bon entorn per a la tec­no­lo­gia.

Òrbita Micro­soft

Ite­quia, amb més de 15 anys de sin­gla­dura i amb experiència amb més de cent orga­nit­za­ci­ons, és experta en tec­no­lo­gies Micro­soft, i després d’haver estat Micro­soft Gold Part­ner del 2010 ençà, des de l’any pas­sat és Micro­soft Solu­ti­ons Part­ner. Com des­taca Oriol Quin­quillà, per acce­dir a la con­dició de part­ner de Micro­soft, “has de tenir un grup d’engi­nyers que tin­guin unes cer­ti­fi­ca­ci­ons bàsiques en pro­jec­tes tec­nològics de Micro­soft i, a més a més, tenir una base de cli­ents ope­rant”. Quin­quillà reco­neix que “ser soci de Micro­soft avala que tens conei­xe­ment”. A més, ha permès a l’empresa crear solu­ci­ons low code (amb poc o cap codi manual) en un ter­mini de temps breu. Les solu­ci­ons de Micro­soft que Ite­quia ofe­reix als cli­ents són la migració al núvol, Micro­soft 365, per tre­ba­llar des de qual­se­vol lloc; eines per orga­nit­zar i pro­te­gir docu­ments; intra­nets per col·labo­rar millor amb els emple­ats; solu­ci­ons OKR per mesu­rar objec­tius i resul­tats, i l’adopció de la pla­ta­forma Micro­soft Dyna­mics 365, que per­met auto­ma­tit­zar i opti­mit­zar els pro­ces­sos de negoci, entre d’altres.

Una altra pota del negoci és el dis­seny de pro­gra­mari a mida, amb el desen­vo­lu­pa­ment d’apli­ca­ci­ons per a web, mòbils o d’escrip­tori, d’acord amb els reque­ri­ments del cli­ent.

La ter­cera àrea d’acti­vi­tat, que l’any pas­sat va gua­nyar volada estratègica, és el con­junt de ser­veis i solu­ci­ons al vol­tant de la intel·ligència arti­fi­cial (IA). “A par­tir de l’any pas­sat, ha esde­vin­gut una àrea impor­tant, i ha reque­rit inver­tir en l’equip humà, per tal de man­te­nir un llistó ele­vat de qua­li­tat.” A par­tir de la IA gene­ra­tiva, s’han dut a terme pro­jec­tes de pro­ces­sa­ment de dades i auto­ma­tit­zació de pro­ces­sos: “En el cas d’una empresa de comerç electrònic, amb la IA li hem resolt la difi­cul­tat de loca­lit­zar pro­duc­tes a la base de dades per la diferència idiomàtica o els errors en l’escrip­tura; a un col·legi pro­fes­si­o­nal, la IA li ha ser­vit per pro­ces­sar l’entrada per cor­reu electrònic de con­sul­tes de diversa índole dels col·legi­ats per dur-les als depar­ta­ments cor­res­po­nents.” Oriol Quin­quillà con­si­dera que “el negoci al vol­tant de la IA serà crei­xent a curt ter­mini, i totes les orga­nit­za­ci­ons que vul­guin un pro­gra­mari a mida s’hi hau­ran d’adap­tar d’alguna manera”. I més, com asse­nyala Quin­quillà, amb l’apa­rició immi­nent de GPT-5 i les millo­res en Gemini i Llama, les IA de Goo­gle i Meta, res­pec­ti­va­ment. Així doncs, en aquests moments, una de les tas­ques d’Ite­quia “és aju­dar els cli­ents a entrar en aquest món amb l’adopció de Micro­soft Copi­lot, l’assis­tent d’IA que ajuda a escriure codi, resol­dre pro­ble­mes i apren­dre noves habi­li­tats”.

Un altre ser­vei que ofe­reix aquest proveïdor de ser­veis digi­tals i que es dife­ren­cia dels altres és la selecció de per­so­nal, i ha posat tota la seva experiència en l’atracció i retenció de talent al ser­vei dels cli­ents, una tasca no gens sen­zi­lla en un sec­tor tan com­pe­ti­tiu com el de la informàtica, amb el ser­vei Ite­quia Talent.

La con­sul­tora Plim­soll, que ela­bora infor­mes sobre empre­ses, el 2023 va situar Ite­quia, pel que fa al sec­tor de pro­gra­mari de l’Estat espa­nyol, en el top 25 de les empre­ses amb millor ràting, entre un total de 900. Així mateix, pos­se­eix el segell Pime Inno­va­dora que con­ce­deix el Minis­teri d’Indústria.

Itequia
Oriol Quinquillà va fundar l’empresa amb la idea de transcendir la simple condició de proveïdor de recursos i presentar-se com a “experts especialitzats en unes tecnologies seleccionades”.
3,5
milions d’euros de facturació
55
treballadors
2008
any de fundació

Teatre, siderúrgia, farmàcia, bàsquet...

A Oriol Quinquillà li agrada reivindicar que Itequia és un especialista en tecnologia al servei de qualsevol sector empresarial.

Un dels darrers projectes ha estat el desenvolupament d’un nou sistema de gestió de relacions amb els clients (CRM) per al Teatre Nacional de Catalunya (TNC) que li pot servir per crear i fidelitzar públic per tal d’acostar les arts escèniques a la ciutadania. Amb la siderúrgica Celsa, Itequia ha treballat per millorar els processos a fàbrica a través de l’automatització. Amb la farmacèutica Almirall, ha treballat per automatitzar el procés de gestió de documents. Amb l’Eurolliga de bàsquet, ha afrontat el repte de fer possible tecnològicament el processament de resultats a temps real, a la web, a l’app i als mitjans de comunicació. Un projecte especialment exigent, atès que són molts els usuaris que s’hi connecten.

En l’extensa cartera de clients, també hi podem trobar noms com ara Logista, Acciona, Aigües de Barcelona, Metges Sense Fronteres, Purina, La Sirena, Autopista del Sol, Mecalux, Pimec i Nestlé, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.