Infraestructures

mobilitat

Adif inicia la fase de proves a les vies d’alta velocitat a l’estació de la Sagrera

Adif ha ini­ciat la fase de pro­ves de les noves vies d’alta velo­ci­tat de l’estació de la Sagrera, on s’usen per pri­mera vegada vehi­cles fer­ro­vi­a­ris d’amplada estàndard. Les pro­ves ha de garan­tir que els trens del cor­re­dor entre Bar­ce­lona i la fron­tera fran­cesa pas­sin pel seu inte­rior per una de les vies -la del cos­tat mar- abans de fina­lit­zar l’any. A més, s’habi­li­ta­ran qua­tre de les deu vies a la Zona de Trac­ta­ment Tècnic de Trens (ZTTT), que de moment només esta­ran dis­po­ni­bles per esta­ci­o­nar els trens però que ja ser­vi­ran per des­con­ges­ti­o­nar l’estació de Sants.

Les pro­ves que es van ini­ciar dilluns i s’allar­ga­ran fins aquest diven­dres con­sis­tei­xen en el pas de fins a dues loco­mo­to­res de més 110 tones i dos vagons amb 80 tones més de càrrega. Es tracta del pri­mer cop que cir­cu­len vehi­cles fer­ro­vi­a­ris pel ter­cer pis de l’estació. L’objec­tiu és con­fir­mar mit­jançant 217 punts de mesura d’alta pre­cisió que l’estruc­tura és esta­ble i suporta el pas de la càrrega dels trens. “És una prova per veure que real­ment l’estruc­tura es com­porta com volem, que té els des­plaçaments que ha de tenir un cop la car­re­guem”, ha deta­llat a l’ACN el cap de cons­trucció de l’estació de La Sagrera, Alberto Alcañiz. El res­pon­sa­ble dels tre­balls ha expli­cat que després caldrà tra­mi­tar la docu­men­tació cor­res­po­nen amb l’Agència de Segu­re­tat Fer­roviària i el següent pas, a l’octu­bre, serà pro­var el sis­tema de senya­lit­zació ERTMS.

A par­tir del 2026, està pre­vist que l’altra via entri en ser­vei així com la tota­li­tat de la ZTTT, des­ti­nada a la neteja i avi­tu­a­lla­ment dels trens. La Sagrera, però, encara no estarà oberta als viat­gers ja que encara queda defi­nir el pro­jecte de l’arqui­tec­tura inte­rior de l’estació.

La futura estació

La zona des­ti­nada a l’alta velo­ci­tat es troba situ­ada a la part supe­rior de la futura estació de La Sagrera, per sobre el vestíbul i de les anda­nes de Roda­lies, loca­lit­za­des a la part infe­rior i per on ja cir­cu­len els trens des del 2020, en el cas de l’R1, i del 2022, en el cas de l’R2 i R11, res­pec­ti­va­ment, tot i que no s’hi atu­ren. Abans d’aca­bar l’any, Adif manté la pre­visió d’asso­lir la ter­cera gran fita de la cons­trucció de la nova estació i que els trens d’alta velo­ci­tat del cor­re­dor cap a Girona i França pas­sin per l’inte­rior i dei­xin de fer-ho a cel obert, com ara.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.