Infraestructures

política

ERC avisa que allargar la pista del Prat és incompatible amb l’acord

La pro­tecció dels espais natu­rals del delta del Llo­bre­gat és incom­pa­ti­ble amb l’allar­ga­ment de la pista de l’aero­port del Prat. Ho adver­teix ERC al pre­si­dent Illa tot defen­sant que la moder­nit­zació de l’aero­port bar­ce­loní és pos­si­ble sense mal­me­tre més espais de la xarxa Natura 2000. Arran de l’entre­vista de TV3 en què Sal­va­dor Illa ha anun­ciat la represa de nego­ci­a­ci­ons amb l’Estat per pre­sen­tar un pro­jecte de “millora” de l’aero­port en tres o qua­tre mesos, ERC recorda al pre­si­dent que l’acord d’inves­ti­dura con­tem­pla una “moder­nit­zació” de la infra­es­truc­tura “amb pro­tecció dels entorns, una pro­tecció que és del tot incom­pa­ti­ble amb allar­gar la pista”.

Els repu­bli­cans han fet públic un comu­ni­cat en què recor­den que “el pal de paller” de l’acord per inves­tir-lo pre­si­dent deter­mina que “sigui la Gene­ra­li­tat qui piloti qual­se­vol pas en aquest sen­tit, i això és exigència clau d’Esquerra Repu­bli­cana”. La for­mació recorda que l’acord també pre­veu que, a mitjà ter­mini, un nou Con­sell Rec­tor Aero­por­tu­ari de Cata­lu­nya, amb “paper deter­mi­nant de la Gene­ra­li­tat”, subs­ti­tu­eixi l’actual comissió tècnica en què par­ti­cipa el govern català però sense poder de decisió sobre la gestió de l’orga­nisme aero­por­tu­ari esta­tal Aena.

En dar­rer terme, ERC recorda que l’acord d’inves­ti­dura evita “un aug­ment de les emis­si­ons” i res­pecta “la bio­di­ver­si­tat i la xarxa Natura 2000”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.