Economia

economia

Nissan i Honda inicien les negociacions per a la fusió i crear el tercer grup automobilístic més gran del món

La futura estructura tindrà un hòlding com a paraigües i inclourà a Mitsubishi

Les companyies esperen tancar les converses el juny que ve i començar a operar el 2026

Les com­pa­nyies auto­mo­bilísti­ques japo­ne­ses Nis­san Motor i Honda Motor han començat aquest dilluns unes nego­ci­a­ci­ons per a la seva fusió que espe­ren con­cloure el juny que ve, amb el hòlding sor­tint a Borsa l’agost de 2026, segons han anun­ciat en una roda de premsa con­junta. Les empre­ses, dues de les prin­ci­pals mar­ques del país asiàtic, han com­pa­re­gut davant la premsa a Tòquio per anun­ciar l’inici d’unes con­ver­ses que tenen per objec­tiu el nai­xe­ment del ter­cer grup auto­mo­bilístic més gran del món per volum de ven­des, per dar­rere de la també nipona Toyota Motor i l’ale­ma­nya Volkswa­gen AG.

Les dues empre­ses nipo­nes han sig­nat aquest dilluns un memoràndum d’entesa en el qual defi­nei­xen els següents pas­sos i amb el qual bus­quen “com­bi­nar les seves for­ta­le­ses i reduir les seves debi­li­tats”, ha expli­cat el pre­si­dent i direc­tor exe­cu­tiu de Nis­san, Makoto Uchida, durant la com­pa­rei­xença. Mit­su­bishi Motors, de la qual Nis­san pos­se­eix el 34%, també con­si­dera quin serà el seu rol dins d’aquesta nova unió i ha dit que donarà la seva res­posta a final d’aquest mes de gener, segons ha expli­cat el seu pre­si­dent, Takao Kato, que també ha par­ti­ci­pat en la roda de premsa i ha cele­brat les con­ver­ses entre Nis­san i Honda.

Tos­hi­hiro Mibe, pre­si­dent d’Honda, ha des­ta­cat el com­plex ambi­ent en el qual s’enfronta la indústria auto­mo­bilística i la neces­si­tat de millo­rar la cadena de valor, així com la importància d’incor­po­rar les noves tec­no­lo­gies com l’elec­tri­fi­cació o els vehi­cles intel·ligents.

Segons Mibe, les siner­gies de la nova empresa podrien gene­rar un bene­fici ope­ra­tiu de 6.000 mili­ons d’euros, amb l’objec­tiu que amb vista al futur pugui ser 18.000 mili­ons d’euros.

El líder d’Honda con­si­dera que la inte­gració de les com­pa­nyies és l’única manera de man­te­nir la com­pe­ti­ti­vi­tat davant de noves empre­ses emer­gents, espe­ci­al­ment en regi­ons com a la Xina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.