Música

David Repullés

Cantant manresà de ‘Corteo’, espectacle del Cirque du Soleil que, el març, arriba a Barcelona

“En vint dies vaig passar de treballar en un diari a fer-ho al Cirque du Soleil”

L’espectacle de la companyia quebequesa desembarcarà al Palau Sant Jordi del 27 de març al 6 d’abril

Repullés, cantant i dissenyador, ha fet amb el Cirque du Soleil prop de 800 actuacions des del 2019

“Si ets algú amb el cul inquiet, aquesta pot ser una vida meravellosa”, assegura

Quan algun dia això s’acabi ja em buscaré la vida, però sé que trobar res semblant serà complicat

El Cir­que du Soleil torna a Bar­ce­lona amb Cor­teo (del 27 de març al 6 d’abril al Palau Sant Jordi) i, entre la seva troupe d’acròbates, músics i actors, hi figura el can­tant (i dis­se­nya­dor gràfic) man­resà David Repullés, que, espe­ro­nat per un amic, va enviar l’any 2017 dues gra­va­ci­ons d’àudio per a un procés de selecció i, després de ser cri­dat dos anys més tard per a un dels papers de Cor­teo, suma amb la com­pa­nyia que­be­quesa gai­rebé 800 actu­a­ci­ons per tot el món. Repullés ens atén via Zoom des de Ljubl­jana (Eslovènia).

Com va aca­bar algú com vostè al Cir­que du Soleil?
Un amic em va dir: “Nano, saps què? He vist que al Cir­que du Soleil bus­quen tenors.” A mi, aques­tes coses, solen entrar-me per una ore­lla i sor­tir-me per l’altra, però aque­lla vegada vaig entrar al web una tarda que tenia lliure, vaig veure que el procés era fàcil i, de seguida, em van con­tes­tar dient-me que els agra­da­ria veure’m en un càsting en directe. Em van venir a veure can­tar a l’Esmuc, que és on es feia aquell càsting, i em van dir que els agra­dava la meva expres­si­vi­tat i com can­tava, i que em posa­ven en una borsa de tre­ball. Jo ja me n’havia obli­dat, però dos anys més tard, el 2019, em van tru­car.
Ales­ho­res tre­ba­llava com a dis­se­nya­dor al diari ‘Ara’, però.
Sí, estàvem dis­se­nyant no recordo què amb un com­pany i vaig veure com m’entrava un cor­reu electrònic. Me’l vaig mirar i vaig dir: “Ostres, nano, m’aca­ben de dir els del Cir­que du Soleil que d’aquí a vint dies em volen a Mon­treal.” L’endemà ja estava fent una vide­o­tru­cada amb ells, ja que neces­si­ta­ven sen­tir que real­ment n’estava con­vençut. M’expli­ca­ven una mica com era la vida estant de gira, no volien que m’espantés.... Però, cinc anys després, aquí estem! Al començament recordo pen­sar sovint: “Què carai hi faig, jo, aquí?” Al cap d’un parell de mesos ja m’havia ado­nat, però, que, si ets algú amb el cul inquiet, aquesta pot ser una vida mera­ve­llosa.
Quina mena de can­tant és?
Vaig començar a can­tar quan tenia 17 o 18 anys. Era un heavy metal d’aquests amb gre­nyes fins al cul a qui li agra­da­ven Dream The­a­ter (als quals, per cert, vaig anar a veure fa uns mesos quan estava a Munic), Iron Mai­den, Blind Guar­dian... Vaig començar a fer cant, però, i vaig anar a parar a un profe de Navar­cles, en Jordi Noguera, que fa tècnica clàssica i amb qui faig clas­ses des de fa 25 anys. En paral·lel, però, vaig anar fent heavy, rock, jazz, gòspel… he anat can­tant mili­ons de coses en pro­jec­tes molt dife­rents: un duet acústic, un cor gòspel, un grup de ver­si­ons que tenia amb un col·lega que és gai­rebé com un germà i que es deia Fil­ferro... Ofi­ci­al­ment, doncs, soc un tenor, però, extra­o­fi­ci­al­ment, soc el que sigui [riu].
I, a ‘Cor­teo’, què hi fa?
Som dos can­tants, una noia i jo. La història de Cor­teo gira al vol­tant d’un pallasso, en Mauro, que s’ima­gina com seria el seu fune­ral i, a par­tir d’aquí, comença a recor­dar tota la seva vida: pare­lles, amics, fami­li­ars… Jo soc un d’aquests amics, al quals en Mauro coneix tre­ba­llant, tot i que això no està escrit enlloc, sinó que és una idea que et cons­tru­ei­xes tu, la qual cosa m’agrada. Canto mol­tes cançons, a l’espec­ta­cle. Hi ha un esce­nari gran i, ales­ho­res, n’hi ha qua­tre de més peti­tons al vol­tant, que és on ens situem els músics. Jo estic sem­pre a la vista i tinc el públic sem­pre molt a prop, que és una de les coses que m’agra­den d’aquest xou...
Com va ser el seu pri­mer dia?
Em sor­tia el cor per la boca. Estava a Flo­rida i feia només vint dies que havia rebut aquell cor­reu que et deia. És a dir, en vint dies vaig pas­sar de tre­ba­llar en un diari a fer-ho al Cir­que du Soleil! A vega­des em pre­gunto com he aca­bat en una cosa així, però ja són tres anys (en vam estar dos atu­rats per la pandèmia) i quasi 800 actu­a­ci­ons.
Va arri­bar a can­tar l’himne dels Estats Units a San Fran­cisco, a l’estadi dels Giants...
Sí, va ser una boge­ria que encara no em crec, una d’aque­lles experiències que et fan pen­sar que estàs dins d’una pel·lícula…. Vam anar-hi a can­tar l’himne abans que comencés el par­tit, en una d’aques­tes coses que cal fer per pro­mo­ci­o­nar els espec­ta­cles. I, és clar, als EUA són tan naci­o­na­lis­tes que pen­sava: “Només falta que la caguis amb una paraula perquè tot l’estadi et comenci a xiu­lar...”
Visi­tant tants llocs dife­rents amb una com­pa­nyia amb mem­bres de 27 naci­o­na­li­tats, com veu ara Cata­lu­nya, des d’un punt de vista cul­tu­ral?
Labo­ral­ment estic en unes con­di­ci­ons que, a Cata­lu­nya, no havia vist mai. Entre els hotels i els vols xàrter, sem­blem una mica el Barça. Jo més aviat venia d’una cul­tura de festa major. Tenia un grup que es deia La Banda del Coche Rojo i ens ho passàvem teta. Però, a vega­des, tocàvem a les cinc del matí, demanàvem una ampo­lla d’aigua als de la comissió de fes­tes i ens deien que ens la compréssim nosal­tres. Quan algun dia s’acabi això del circ ja em bus­caré la vida, però sé per­fec­ta­ment que tro­bar res que s’hi assem­bli serà com­pli­cat. Ara bé: sense totes les experiències que he vis­cut a Cata­lu­nya, jo ara no seria aquí.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.