Emprenedors

L’emprenedora que ajuda a trobar parella entre catalans

Després d’anys dedicada al benestar, Pilar Arbó funda una empresa que acompanya els clients a buscar una relació estable

L’empresa cerca candidats només entre els territoris de parla catalana i després de passar un test d’anàlisi psicològica

Ofereix al client serveis d’assessorament d’imatge, autoconeixement i planificació de casaments

Enamora’t és una empresa, amb seu a Girona, que ajuda les persones a trobar parella, però només circumscrita a l’àmbit dels Països Catalans i amb especial cura per aquells territoris més allunyats de les àrees metropolitanes.

I ho fa, d’una manera professionalitzada i amb intervenció transversal, amb serveis com assessoria d’imatge, coach personal, psicòloga, fins i tot una tarotista que prediu si la parella té probabilitats d’encaixar en un horitzó de sis mesos, i també una planificadora de casaments, si tot el procés d’enamorament funciona. La companyia és una resposta a l’auge de plataformes digitals per conèixer gent que s’han convertit més en eines de trobada esporàdiques. Enamora’t vol omplir un buit pel territori en què se centra i perquè és un model pensat per assolir relacions estables.

L’agència matrimonial, com habitualment s’ha conegut aquest perfil d’empreses per a les quals ara es fa servir també el terme en anglès matchmaking, la va crear el setembre passat Pilar Arbó, una emprenedora de 60 anys que ha engegat diferents projectes empresarials al llarg de la vida. Arbó, vinculada al món del benestar i la cosmètica, explica que una experiència personal dolenta la va animar a saltar a aquesta activitat per crear el que ella hauria volgut tenir. Durant anys es va formar en aquest sector i abans de posar en marxa l’empresa ja tenia clients esperant.

“Enamora’t neix d’un procés de superació vital després d’una relació sentimental tòxica, per ajudar els altres a no viure el mateix que jo”, explica la fundadora. Així que Arbó va definir com a prioritat a Enamora’t garantir als seus clients que els candidats que coneixeran han superat uns tests clínics psicològics, de valors i d’idoneïtat per tal que la parella sigui viable, estable i també equilibrada fins i tot un cop superada l’etapa de papallones a la panxa. “Fem servir mètodes avançats per avaluar cada perfil i assegurar-nos que cada parella potencial tingui una compatibilitat real”, insisteix.

Arbó explica que un cop rep la comanda d’un client per trobar una parella, Enamora’t disposa d’un període d’un any per assolir l’objectiu, si Cupido no n’ha fet una de les seves, el client té tres mesos més per provar-ho i, si no, passarà a formar part de la llista de candidats amb preferència. Primer, hi ha una etapa d’anàlisi psicològica i de valors del client, després l’empresa se centra en la recerca de parelles potencials i quan troba la persona que creu que encaixa en el perfil del client i que a més ha superat uns tests psicològics i un filtratge, Arbó prepara la cita. “Busco llocs bonics, que facilitin la trobada i que encaixin en els interessos de tots dos, els presento i marxo perquè flueixi”, descriu l’emprenedora. Ella prepara detalls per a la trobada, ja sigui un petit regal o una explicació històrica del recorregut que farà la potencial parella entre el lloc de trobada i el restaurant.

En aquest poc temps de vida de l’empresa de Pilar Arbó, ja ha arranjat unes desenes de trobades en espais ben diversos com sales de ball de salsa, espais culturals, museus o restaurants per a amants del manga. “Jo no hi puc fer res perquè hi hagi aquella química entre tots dos, però sí que intento posar-hi l’ambient per facilitar-ho”, diu.

L’emprenedora acompanya el client en tota la preparació prèvia a la cita, amb assessoria d’imatge si cal, reforç emocional i coach personal, amb un acompanyament d’autoconeixement i creixement personal. I també ofereix serveis posteriors, com organitzar viatges o noves trobades.

El perfil de client que ha acudit a aquesta empresa són persones amb un nivell sociocultural mitjà-alt i d’un ventall d’edats molt ampli. “I són especialment de zones de l’interior de Lleida, Girona, Andorra i ara també Menorca”, desvela.

Arbó, que va posar en marxa la iniciativa empresarial amb els estalvis propis i sense haver de recórrer a finançament extern, explica que el model de negoci d’Enamora’t se sustenta amb l’aportació que fa el client quan signa el contracte d’un any, que és renovable si no ha trobat parella, i els ingressos que generen els candidats si són escollits per a la cita.

De moment la iniciativa està funcionant dins del pla previst i l’emprenedora planeja fer-la créixer a mesura que vagi assentant el model. “És un negoci que demana ser molt a prop del territori on hi ha el client, i per tant no descarto buscar col·laboracions amb professionals d’allà on volem créixer”, diu l’emprenedora, que explica que de moment té capacitat financera per fer enlairar el projecte.

La idea
Les bones habilitats socials de Pilar Arbó li venen des de ben jove. Quan tenia 16 anys ja li van oferir treballar en una agència matrimonial, però aleshores el seu pare no la va deixar dedicar-s’hi. Més de 40 anys després, en un moment de redefinició de la seva vida, va decidir llançar-s’hi i crear la seva agència.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.